..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 24      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
12.05.2008 (20:26)  
Pocki, pocki, tys doted psal o ZDO? Ja myslel, ze si piseme o necem jako IC:)
Registrierter Benutzer Web 
12.05.2008 (20:23)  
xAnri: Jojo, manažeři ČD mají nejlepší vyjednávací schopnosti v ČR :-)))

Jinak bych ti _doporučoval_ jet se na tu hrůzu v Anglii podívat a nežít z deset let starejch modrogumních příspěvků v železáři, byl bys _asi_ překvapen.

sAd: Psané to nikde není. Když budu mít kino a konkurence o barák vedle dostane dotaci na nákup digi-promítačky, taky není nikde psáno že na ní bude pouštět stejné filmy jako já. Takže pohoda :-)
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
12.05.2008 (20:22)  
M: ne, sorry. Beztak to tady nevyresime a me uz to nebavi. Stejne to je tak, jak to pisu, jinak by byla mnohem vetsi ochota pro vypisovani vyberovych rizeni.
Ale carovny proutek v podobe SA, RT apod tu nepomuze. Za 5-10 let bude situace snad jina a ja vim, za jakych podminek zmenim nazor a doufam, ze k tomu za tu dobu dojde.

Recept na vyreseni ZDO komplexne je slozity a vetsina diskutujich zde pouze touzi po novych vlacich a z celku chape sotva desetinu (to ovsem neber osobne).
Registrierter Benutzer LapiCB  mail  
12.05.2008 (20:20)  
To se zase rozjela diskuze... Ale přiznejme si, že ČD jsou černá díra na peníze a jezdí neskutečně draho. Kdyby jejich management rozpustili a rozhodovali se podle náhodně generovaných čísel vypadalo by to líp.
Registrierter Benutzer M 
12.05.2008 (20:11)  
Anri - zkus si to precist. Ono je to priklad, ktery uz vymyslel nekdo prede mnou, neni to muj vyplod a je to celkem zajimave

Ja porad nechapu, kde beres to utikani penez z jizdneho... Jizdne na provoz vlaku CD (ZSSK) nestaci a je potreba jej doplnovat dotacemi. Pokud vlaky nevyjedou, tak sice nebude ani jizdne, ale to negeneruje zisky. Jen castecne pokryva naklady na provoz. Jo, kdyby jizdne zisky vytvarelo a nekdo tyhle zisky kratit chtel, tak to by urcite spatne bylo...
ZSSK je vitat nebudou, ale MD by melo. Ale jestli to tam maji jako u nas a miliarda sem, miliarda tam neni zadny cislo (obzvlast pokud z toho neco ukapne), tak je urcite nebudou vitat ani tam. Ale to uz jsme zase u statu jako "vyborneho" hospodare

Cena novych souprav - jestli CD budou vyjednavat tak skvele jako v pripade pendolin, tak uz se tesim na ty superslevy... No a v cem mam problem - SA by si ty vagonky koupila ze svyho a nechtela na ne nic, CD chcou penize od statu (aby pak udelaly superobchod ala 680). Takze problem mam prave v tech penezich od statu na neco, co jinej je schopnej udelat zadarmo (resp. z vlastnich zdroju)
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
12.05.2008 (20:03)  
M: V cem spociva to utraceni miliard? Ja myslel, ze miliardy uz utracime a na stole je plan, jak jich utratit min. Ve vysledku to bude drazsi, nikoliv levnejsi, ty nove soupravy nekdo zaplatit musi. CD by je dostaly urcite levneji (Eurofima) nez SA. Tak v cem mas problem?

BTW - prijal bys ten navrh na rozdeleni 99-1? Ano nebo ne? Priznam se, ze jsem ty tvoje klakulace necetl, takze nevim. Sorry.

doomlukas: hovadina. Autobusy nebyla jedna firma, i kdyz se vsem rikalo CSAD. Autobusy byl a jsou uplne v jine situaci - absolutne nesrovantelne!
Anglie: blabol, nejhorsi zeleznicni model v Evrope, vysoce nespolehlivy a vzhledem k mnozstvi nehod i nebezpecny.

Stejne je to fuk, SA tu jezdit nebudou a na Slovensku je jiste taky privitaji s otevrenou naruci, aby jim penize z jizdneho misto do ZSSK odtekly nekam do Cech :)
12.05.2008 (19:56)  
milan: Sjednocování jízdních dokladů je úkolem IDS...
Registrierter Benutzer milan 
12.05.2008 (19:52)  
Thole se ani nevyplatí číst, ale musím souhlasit s příspěvkem od poborskiiho. Rozdělit těch 12mld mezi kraje na obnovu vozidel by bylo asi lepší.
Stejně tak bych chtěl mírně napadnout výrok, že spoustu malých dopravců na silnici funguje, nemyslím si to. Pro mě by to fungovalo, kdybych si při každým přestupu nemusel kupovat lístek. Nebylo by špatný, aby se zavedly nějaké univerzální pokladny (UNIUNIPOK =) ), které by zvládly vydávat jízdenky všech dopravců, respektive: Za úsek dopravce A zaplatíš k tomu se přičte úsek dopravce B a na jízdence má oba. Nemyslím si, že by v tom byl takový problém - technicky. Jenže to by bylo jen ku prospěchu cestujících a to u nás nikdo moc nechce :-B. Pravda, že tento návrh nezapočítává alternativu, že jede po ejdné trati víc dopravců, to by se msuelo ošetřit... ale to už jsem poněkud odbočil, v klidu si pokračujte v dohadech..

PS: Trošku mi to připomíná výrok D.Landy. "Když tu proti mě sepisujete petice tak já odejdu" (Není to doslova, už si to nepamatuju.). Řekl bych to stejný..: Jen si běž!
Myslím si, že výhružkama se nikdy nikdo nikam nedostal.
Registrierter Benutzer M 
12.05.2008 (19:48)  
sAd - ne, neni. O tom, ze CD dostavaji dotace na svoje vlaky (trasu Praha-Ostrava) jsi ale uz doufam slysel
12.05.2008 (19:45)  
sAd: Tady nejde v podstatě vůbec o pana Jančuru, jde jen o to, že poukazuje na jednu věc: Přesun zbylého majetku, který jednoznačně patří, patřil pod křídla státní organizace SŽDC, měl být převeden bezplatně automaticky již na začátku rozdělení na SŽDC a ČD, které mělo být uděláno správně na začátku. Stává se tak až nyní a za 12 mld. Kč. Těch neoprávněných 12 mld. Kč naúčtuje vláda nám... .
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 24      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko