..: ČD dostanou 12 miliard na obnovou vozového parku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sporných dvanáct miliard, kvůli kterým ředitel Student Agency Radim Jančura hrozí přesunem svého plánovaného projektu luxusních spojů HighJet na Slovensko, pravděpodobně České dráhy definitivně dostanou. Změnu rozpočtu ministerstva dopravy, jež tento krok umožní, dnes schválili poslanci. Největším trnem v oku kritiků transakce je způsob, jakým dráhy peníze dostanou. ČD tyto finance obdrží z odprodeje části svého majetku státní firmě SŽDC, která dostane prostředky k nákupu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díru v jeho rozpočtu zalepí ministerstvo financí příjmy z různých privatizací.

Zde ovšem nastává problém: soukromí dopravci se totiž cítí mimořádnou "dotací" pro ČD diskriminováni. "S nejvyšší pravděpodobností podáme stížnost Evropské komisi, aby to prošetřila," uvedl šéf Sdružení železničních dopravců Jiří Mužík. Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač ale oponuje: "Jiná forma než odkup není možná. Kdyby to prodávaly dráhy pod cenou, tak je celé vedení ve vězení," tvrdí Hodač.

Zdroj: Idnes.cz


Samir Lepara | 15.5.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 16      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
16.05.2008 (0:14)  
Co to je ten vyzobovac rozinek sakra? Porad to nechapu. Pokud je Ova-Pha ziskova trasa (bez dotaci), tak proc na ni CD dotace dostavaji? Prece to slouzi jako uhrazeni ztraty, ne?

Pokud jde o to zacvakavani vlaku EC, tak ty ale prece zacvakava uz ted. Ty hypotetticke SA vlaky by mely "zrusit" pendolina (tj. ta pendolina, ktera dotace oficialne nedostavaji, ale v zisku nejsou a dotace si berou neprimo odjinud).

Ja tu tvoji argumentaci chapu - prijdou SA vlaky, ktere ale nezastavi vsude a proto tady budou muset porad byt ostatni vlaky, jejichz pocet se nezmeni, takze se neusetri, protoze se na ne bude muset porad prispivat (dokonce vice, protoze SA vlaky odcerpaji cast cestujicich a tudiz jizdneho).
Nicmene - neni tohle soucasne i argument proti provozu pendolin na tehle trase? Ty prece maji presne ten charakter jako SA vlaky. A pokud si za svymi slovy stojis, tak musis uznat, ze stat by usetril na dotacich, pokud by Ceskych draham zakazal puzivani pendolin z Prahy do Ostravy (tohle samozrejme vychazi z predpokladu, ze pendolina jsou ztratova, v tomhle nevim, jak to vidis. Snad realisticky...)
Registrierter Benutzer happy 
15.05.2008 (23:56)  
ad M: Vzhledem k současnému "propočítávání" ztráty,je víceméně poplatek za vlkm univerzální konstantou.čili závislost na počtu vlaků bude lineární záležitostí.Ovšem čd na relaci Praha-Ostrava rozhodně nenasazují nějaké přestárlé zgarby,ale poměrně solidní vozy.Navíc čd pokrývá celý segment spojů,od vyššího standartu Pendolína pro movitější klientelu s povinou rezervací tak spoje pro méně náročnou klientelu v podobě EC bez rezervace.čili pokud sem vleze Jančura,potom se bude cpát mezi tyto dvě kategorie a odčerpá tak cestující.Ale proč to píšu.Tak jako tak stejně MD bude muset tyto spoje objednat.Protože SA není schopno a především ani nechce odvést všechny cestující.Vždy tam bude nějaký převis navíc,tak aby bylo zajištěno 100% obsazení spoje.Důkazem je relace Praha-Liberec,kde SA vylikvidovalo konkurenci dumpingovou cenou,ovšem fůra lidí je bez šance se přepravit.Čili směle můžu tvrdit,že ZDO v této relaci neexistuje.Takže v relaci Ph-Ova stejně MD bude muset zacvakat vlaky EC,které jen budou méně výdělečné a tudíž se zhorší celková bilance.SA tedy bude vyzobávačem rozinek bez jakékoliv zoodpovědnosti k ZDO.Jiná situace by ovšem nastala,pokud SA by sama vyhrála VŘ na provozovatele nějaké relace v ZDO a musela tak plnit příkazy MD na zajištění dopravy pro všechny bez omezení
Registrierter Benutzer M 
15.05.2008 (23:27)  
xAnri

11) Cim mene dopravy stat objedna, tim vice za ni bude muset zaplatit
Toto neplati obecne. Ale ve vztahu k rameni OVA-PHA to je platne. Duvodem je mj. krizove financovani dopravy v ramci ZDO.


podobne zde

nikdo by nam zadne dotace neusetril. ZDO v jinych castech CR budeme muset tak jako tak zaplatit a pokud CD prijdou o cast trzeb z jizdneho a cast dotace od MD, budou si muset od kraju/MD vyjednat vyssi prispevek.

Takze tedy plati, ze pokud stat na rameni OVA-PHA objedna vice vlaku, tak celkova dotace klesne (protoze CD vyberou vice na jizdnem)?
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
15.05.2008 (22:58)  
Tak z téhle debaty se snad může člověk už jenom smát. Nejvtipnější je, že si tu stejně každý mele jen tu svou a nikdo nikoho nepřesvědčí, i kdyby podal sebe pádnější argument. Ještě, že jsem se taky nenechal strhnout, byl by to zcela zbytečně vynaložený čas.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
15.05.2008 (22:56)  
Happy: presne tak. Konecne rozumne slovo!
Jeste zbyva dodat, ze za stejnou nominalni dotaci (tedy kolem 8 mld/rok) jezdi i Dopravni podnik Praha a za to CD vyjezdi celou repobliku.
Registrierter Benutzer happy 
15.05.2008 (22:50)  
Spíš bychom se měli bavit,co by bylo nejvhodnější pro čd za těch 12 mld pořídit.
Registrierter Benutzer happy 
15.05.2008 (22:47)  
Já nevím,co tu furt řešíte.čd a.s. odprodalo majetek sždc s.o. za 12 mld.Prostě jde o obchod řízený státem,nikoliv o nějaké nalejvání peněz někam bez důvodu.Dále bych se zdržel poznámek o tom,že jsou čd rozežraný moloch.Na 1 vlkm dostávají nejmíň snad v celé Evropě a s těmito částkami je prostě nemožnost uhradit nová vozidla. ČD jsou oproti PKP či ZSSK a MAV aj. poměrně laciné.Takže představa,že vám to nějakej žlutej nebo jinej soukromník vyjezdí s novejma vozidlama za tyto sumy je naprasto utopická.Je tedy otázkou,co vyjde laciněji,zdali pumpa do čd při zachování nízkých sazeb za vlkm či systém s vysokými úhradami za vlkm třeba pro soukromníka
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
15.05.2008 (22:40)  
Babilon: nikdo by nam zadne dotace neusetril. ZDO v jinych castech CR budeme muset tak jako tak zaplatit a pokud CD prijdou o cast trzeb z jizdneho a cast dotace od MD, budou si muset od kraju/MD vyjednat vyssi prispevek. Tedy jinak receno vsichni koupime SA nove vlaky, ktere budou jezdit jen PHA-OVA.

Vychazim z predpokladu ze trasa OVA-PHA dotuje ZDO i jinde v CR. Vsichni tu placaji, ale nikdo mi nedokazal opak. Predpokladam, ze to ani nejde.
15.05.2008 (22:08)  
xAnri05: Aha, takže cílem dotací na ZDO je utratit co nejvíce peněz bez ohledu na výsledek (viz bod 2). Kdyby se za míň peněz zvládlo víc muziky, tak je to špatně, a ten, kdo by nám (daňovým poplatníkům) ušetřil dotace, je vyzobávač, protože zabraňuje molochovi zobat.
Registrierter Benutzer JnR 
15.05.2008 (21:44)  
DJTiësto: Jděte se už vážně vycpat. Tady všichni řvou, že jezdí žabotlamy, B-éčka a spol. a když mají dráhy konečně získat trochu víc peněz na nová vozidla tak zase řvou. Vážně tu..i.

Mně samozřejmě vadí jezdit v B, Bt, 810, 850 a spol. Nejsem si ale jist, že vzít z veřejných rozpočtů 12 giga a nasypat je firmě Čestmír Doležal a.s., zatímco firma Saša Ander s.r.o., Radek Tůma s.r.o. nebo Václav Tomis a.s. nedostanou nic, je to, proč se před 18ti lety cinkalo plíčema.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 16      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko