Praha - Sporných dvanáct miliard, kvůli kterým ředitel Student Agency Radim Jančura hrozí přesunem svého plánovaného projektu luxusních spojů HighJet na Slovensko, pravděpodobně České dráhy definitivně dostanou. Změnu rozpočtu ministerstva dopravy, jež tento krok umožní, dnes schválili poslanci. Největším trnem v oku kritiků transakce je způsob, jakým dráhy peníze dostanou. ČD tyto finance obdrží z odprodeje části svého majetku státní firmě SŽDC, která dostane prostředky k nákupu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díru v jeho rozpočtu zalepí ministerstvo financí příjmy z různých privatizací.
Zde ovšem nastává problém: soukromí dopravci se totiž cítí mimořádnou "dotací" pro ČD diskriminováni. "S nejvyšší pravděpodobností podáme stížnost Evropské komisi, aby to prošetřila," uvedl šéf Sdružení železničních dopravců Jiří Mužík. Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač ale oponuje: "Jiná forma než odkup není možná. Kdyby to prodávaly dráhy pod cenou, tak je celé vedení ve vězení," tvrdí Hodač.
Zdroj: Idnes.cz

Pokud jde o to zacvakavani vlaku EC, tak ty ale prece zacvakava uz ted. Ty hypotetticke SA vlaky by mely "zrusit" pendolina (tj. ta pendolina, ktera dotace oficialne nedostavaji, ale v zisku nejsou a dotace si berou neprimo odjinud).
Ja tu tvoji argumentaci chapu - prijdou SA vlaky, ktere ale nezastavi vsude a proto tady budou muset porad byt ostatni vlaky, jejichz pocet se nezmeni, takze se neusetri, protoze se na ne bude muset porad prispivat (dokonce vice, protoze SA vlaky odcerpaji cast cestujicich a tudiz jizdneho).
Nicmene - neni tohle soucasne i argument proti provozu pendolin na tehle trase? Ty prece maji presne ten charakter jako SA vlaky. A pokud si za svymi slovy stojis, tak musis uznat, ze stat by usetril na dotacich, pokud by Ceskych draham zakazal puzivani pendolin z Prahy do Ostravy (tohle samozrejme vychazi z predpokladu, ze pendolina jsou ztratova, v tomhle nevim, jak to vidis. Snad realisticky...)
11) Cim mene dopravy stat objedna, tim vice za ni bude muset zaplatit
Toto neplati obecne. Ale ve vztahu k rameni OVA-PHA to je platne. Duvodem je mj. krizove financovani dopravy v ramci ZDO.
podobne zde
nikdo by nam zadne dotace neusetril. ZDO v jinych castech CR budeme muset tak jako tak zaplatit a pokud CD prijdou o cast trzeb z jizdneho a cast dotace od MD, budou si muset od kraju/MD vyjednat vyssi prispevek.
Takze tedy plati, ze pokud stat na rameni OVA-PHA objedna vice vlaku, tak celkova dotace klesne (protoze CD vyberou vice na jizdnem)?
Jeste zbyva dodat, ze za stejnou nominalni dotaci (tedy kolem 8 mld/rok) jezdi i Dopravni podnik Praha a za to CD vyjezdi celou repobliku.
Vychazim z predpokladu ze trasa OVA-PHA dotuje ZDO i jinde v CR. Vsichni tu placaji, ale nikdo mi nedokazal opak. Predpokladam, ze to ani nejde.
Mně samozřejmě vadí jezdit v B, Bt, 810, 850 a spol. Nejsem si ale jist, že vzít z veřejných rozpočtů 12 giga a nasypat je firmě Čestmír Doležal a.s., zatímco firma Saša Ander s.r.o., Radek Tůma s.r.o. nebo Václav Tomis a.s. nedostanou nic, je to, proč se před 18ti lety cinkalo plíčema.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











