Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR

neházel bych to na počítač ...jemu bylo řečeno že má volnou kolej, on se nemuže sebrat a jít si to ověřit
a k tomu zásobníku, to co se stalo vám navodím normální obsluhou i bez použití zásobníku, tak pokud dáváte návrhy co zakázat, tak to specifikujte přesně aby to mělo smysl
Konkrétně:
Byla postavená vlaková cesta pro osobní vlak. Ten přijel, pokud je mi známo, stejnou cestou jako následný LV. Průjezdem OS se sepnul KO a na základě tohoto obsazeného obvodu se vjezdové návěstidlo samo postavilo na STUJ.
Vlak zastavil a kvůli písku zmizel - uvolnil se KO.
Zůstává vjezdové návěstidlo stále na STUJ i když jsou kolejové obvody na vlakové cestě volné?
Pokud by totiž tomu tak nebylo a automaticky se na základě volné cesty rozsvítilo VOLNO tak mi není jasné jakou roli hraje "zásobník". I bez zásobníku by měl LV volno protože jel stejnou vlakovou cestu?
Pravdepodobne podsypana jen jedna kolej, proto se neuzavrel KO. Pravdepodobnost dost mala na to, aby se chyba hledala i jinde. Proto je treba udelat optareni. Nevim ale, zda je muze narizovat DI, myslim, ze ne.
Tedy protoze byla v Moravanech obsazena 1.SK, cekala cesta postavena pro prujezd Lv v zasobniku, dokud se 1.SK neuvolni. A ta se prave ochybou uvolnila predcasne a cesta pro Lv se postavila. Na elektromechnice nebo pri zakazanem pouzivani zasobniku by se to nestalo.
Uprimnou soustrast rodine.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
























