Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR

EDIT: urcite by ale ZZ nemelo dovolit "mizeni" vlaků.
asi by to oprvadu bez zasobniku nenastalo. On reagoval rychle na otevreny KO. Souprava Os dal pokracovala a KO se mohl zase uzavrit, ale to uz bylo pozde.
A "nespadlo" by vjazdove navestidlo okamzite na Stuj keby sa KO znova uzavrel?
Kares: pokud by to bylo tak jak píšeš, pak se zmizení stejné soupravy může kdykoliv opakovat. Kdykoliv snad ne, podminek musi byt pomerne hodne. Mozna roli hrala i trochu orezla kola soupravy (stala pres noc v PCE).
kuchi: asi by to oprvadu bez zasobniku nenastalo. On reagoval rychle na otevreny KO. Souprava Os dal pokracovala a KO se mohl zase uzavrit, ale to uz bylo pozde. Takze bez zasobniku, by jenom kratce blikla "prusvitka" obsazenosti koleje a jinak nic.
Fakt se mi vůbec nelíbí, to že softwaru prostě zmizí z dohledu vlak (zmizí, neodjede!!!!) a comp to vůbec nezajímá.....to mi přijde jako hodně hodně čudné...Nějaký dotaz obsluze by se při zjištění takového faktu fakt hodil...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
























