..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Pardubický


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 41      Zpráv na stránku:   
Registered user xAnri05  mail  
21.05.2008 (12:46)  
mlb: to je otazka pro vyrobce. Mozna ano. Mozna je treba projeti vlaku kolem navestidla, tedy uzavreni jineho KO.

EDIT: urcite by ale ZZ nemelo dovolit "mizeni" vlaků.
Registered user mlb 
21.05.2008 (12:42)  
xAnri05>
asi by to oprvadu bez zasobniku nenastalo. On reagoval rychle na otevreny KO. Souprava Os dal pokracovala a KO se mohl zase uzavrit, ale to uz bylo pozde.

A "nespadlo" by vjazdove navestidlo okamzite na Stuj keby sa KO znova uzavrel?
Registered user xAnri05  mail  
21.05.2008 (12:39)  
Leonell: Zůstává vjezdové návěstidlo stále na STUJ i když jsou kolejové obvody na vlakové cestě volné? Ano, zustava.

Kares: pokud by to bylo tak jak píšeš, pak se zmizení stejné soupravy může kdykoliv opakovat. Kdykoliv snad ne, podminek musi byt pomerne hodne. Mozna roli hrala i trochu orezla kola soupravy (stala pres noc v PCE).

kuchi: asi by to oprvadu bez zasobniku nenastalo. On reagoval rychle na otevreny KO. Souprava Os dal pokracovala a KO se mohl zase uzavrit, ale to uz bylo pozde. Takze bez zasobniku, by jenom kratce blikla "prusvitka" obsazenosti koleje a jinak nic.
21.05.2008 (12:35)  
Vlak zmizel – zmizení věcí je obvykle náplní práce kouzelníka. Už se byl někdo zeptat u pana Zababy, zda v tom nemá náhodou prsty. Jenže do Zababova se dá jezdit, jak známo, jen za ouplňku a ten byl zrovna včera, takže od pána se asi vyšetřovatelé tak brzo nic nedozví.
21.05.2008 (12:35)  
Mě by také zajímala ta blokovka. To fakt ve stanici není zřízena? To se může vlak jen tak vypařit a zabzař to nechá v klidu?
21.05.2008 (12:33)  
xAnri05: To se na mě nezlobte ale rušení zásobníku je pěkná hovadina. Tu by se musel zrušit i autoblok, protože ten staví volno také hned jak se mu předchozí oddíl uvolní. Mnohem důležitější je přesně zjistit, jakto že byla ztracena detekce obszaného oddílu.
Registered user JK ml. 
21.05.2008 (12:27)  
xAnri05: pokud by to bylo tak jak píšeš, pak se zmizení stejné soupravy může kdykoliv opakovat.
Fakt se mi vůbec nelíbí, to že softwaru prostě zmizí z dohledu vlak (zmizí, neodjede!!!!) a comp to vůbec nezajímá.....to mi přijde jako hodně hodně čudné...Nějaký dotaz obsluze by se při zjištění takového faktu fakt hodil...
21.05.2008 (12:25)  
Asi se ptám úplně blbě, ale ESA neuznává něco na způsob "blokové podmínky", tj. když něco odněkad odjede, musí to (njedřív :-) ) někam dál pokračovat, jinak chyba = všechno červené?
Registered user kuchi 
21.05.2008 (11:28)  
xAnri05: pokud by neexistoval zasobnik, bud by tam byl dalsi vypravci u pc nebo by nesla ven vypravit vlak... a dost pochybuji ze kdyz se ji na pc rozsviti volna kolej tak by se sla podivat jestli je fakt volna.ano mohla by si vsimnout ze ji jeden vlak chybi na monitoru, ale predpokladam ze jich tam mela vic nez dva takze je to nepravdepodobne
Registered user mašinka  mail  
21.05.2008 (11:23)  
Jiří Kareš: Určitě jste viděl modelové kolejiště a mašinku, které jiskří kolečka a je vám jasné jak málo nečistoty stačí, aby se zastavila. Znečistit stačí i jen jednu kolejnici. Napětí, které má náprava zkratovat (shuntovat) má podobnou velikost. Peršing a vozy jsou nepoměrně těžší, ale písek je nepoměrně větší nečistota. Trolejové napětí si cestu ke kolejnici najde a jak jste napsal opravdu stačí jedno kolo na lok. a na každém voze, aby vlak topil a lok. se rozjela.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 41      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko