..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 41      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer NolthA  mail  
21.05.2008 (10:08)  
Spoustu "znalých" argumentuje zakázáním zásobníku ...ale uvědomte si že na konkrétním zařízení se to nestalo díky zásobníku ..... zásobník za to nemuže.
21.05.2008 (9:56)  
Ad railpic:ano,máte pravdu,ale obě věci se od sebe liší-raketoplán se za letu sledovat nedá a jeho zabezpečení je nenahraditelné jiným způsobem. Ale ve stanici Moravany se jízdy vlaků sledovat dají,a to velmi jednoduše. Také stačí,když se zablokuje ,,zásobník vlakových cest",nebo se zakáže jeho používání. Bez něj to jde také,je to jen usnadnění. Takže rozumný důvod,proč zastavit provoz asi opravdu není.
Registrierter Benutzer lwq  mail  
21.05.2008 (9:53)  
... tak me napada, co vybavit loko telemetrickou technikou a zabezpeceni dovybavit taky ? aby ke stavajicim obvodum byla tahle zaloha ci pojisteni ? - tratove zabezpecovaci zarizeni by aspon bezpecne o loko vedelo, neb by s ni komunikovalo - dal by se pouzit i budovany system GSM-R ci nejake volne frekvence - vim jsou to vicenaklady, ale kolik se toho jeste musis stat, nez se neco v tomto smeru zacne dit ? ... asi tolik sem vymyslel dneska v noci ... ja jen tak ...
Registrierter Benutzer john 
21.05.2008 (9:47)  
Přestante se dohadovat drážní inspekce řekla písek tak to platí. Stačí jen na jedné kolejnici. Kolejové obvody musí!!!!
pracovat s bezpečným napětím , tak do toho nemíchejte trolej!
( sám jsem zažil,že rez listi písek vadný styk dokázaly izolovat mašinu na 25kV, konkrétně ve Vyškově ve výtažné ve šturcu)
Vždycky říkám při tomto povolání jsme jednou nohou v kriminále
a druhou v hrobě.
Rodině chci vyjádřit upřimnou soustrast.
21.05.2008 (9:47)  
johnz: diky za odpoved...to me nenapadlo
k clanku na idnes, hned pod obrazkem se pise: "...počítačový systém vyhodnotil kolej jako prázdnou a pustil na ni lokomotivu v protisměru." Ale to by se pak srazili dva persingy, ne persing a osobni vagon.
Ja doufam, ze se drazni inspekce a organy nepokusi skryt chybu zabezpecovaciho zarizeni (ikdyz system urcite prochazel testovanim a prijit na chybu by mohlo byt obtizne) pod trochu pisku na kolejnicich. Protoze se muze jednat o velky prusvih, reseni bych videl v nejake rekonstrukci udalosti, kdy bude lokomotiva pri brzdeni nadmerne sypat...
Registrierter Benutzer JOHNZ 
21.05.2008 (9:28)  
CzechDave: Technicky to podla je pravedpodobne asi ako to, ze zajtra pojdes do roboty a trafi ta pri tom meteorit ... ale Murphyho zakony stale platia ...
Korrespondent oder ŽP Mitglied CzechDave  mail  
21.05.2008 (9:11)  
Teď právě na IDnesu (http://zpravy.idnes.cz/za-nehodu-vlaku-v-moravanech-mohl-zrejme-pisek-na-trati-pgo-/krimi.asp?c=A080520_214206_krimi_zra) psali, že prý příčinou nehody byl písek na kolejích. Osobák prý brzdil na kluzkých kolejích a přisypával si pod kola písek. To způsobilo, že na kolejích vznikl pískový slepenec, který odizoloval soukolí osobáku atím tedy způsobil, že souprava pro ZZ neexistovala, tedy že kolej byla volná. To se mi zdá jako přitažené za vlasy - že by ani jedna z náprav osobáku nedoléhala? Kolik měl osobák vozů - tři? Čtyři? To je i s lokomotivou 20 náprav - že by byly všechny odizolované od kolejí? Je to vůbec technicky možné?
Registrierter Benutzer JOHNZ 
21.05.2008 (1:03)  
Railpic: Keby z rozborov jednotlivých častí (ktoré sa sledujú veľmi podrobne a niekoľkoúrovňovo) vyplynula chyba v samotnom zabezpečovacom zariadení, nepochybne by sa tak udialo. Takisto je možné, že je len vydaný zákaz použiť zásobník vl. ciest a automatické stavanie.

Tomáš Benda: Vzhľadom k tomu, s akým napätím KO pracujú by takáto izolačná podložka stačila pomerne hravo.

Počítače náprav síce nemusia ísť oblafnúť len tak ľahko, problém je však v ich samotnej podstate. Pri akomkoľvek výpadku (porucha, napájanie) dôjde k nezabezpečenému stavu na celom zhlaví a bezpečný stav automaticky nie je možné obnoviť (počítadlo je možné len vynulovať, čo automaticky znamená voľnú koľaj a je nutné vykonať zistenie voľnosti obvodu ručne). V Anglicku (aj inde) už na to doplatili.

OndrejD: Takisto, uprimnu sustrast.
Registrierter Benutzer zdeněk  mail  
20.05.2008 (22:50)  
Ondřeji - upřímnou soustrast Vám i celé Vaší rodině...
20.05.2008 (22:27)  
Vousáč: nevím, jestli to přirovnání sedí, ale v jednom momentu to zajímavé je: Po katastrofách raketoplánů vždycky lety přerušili, dokud se na příčinu nepřišlo. Přes Moravany se vesele jezdí dál. Tak jen doufám, že už někdo další nemá v ruce černého Petra.
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 41      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko