Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR

pracovat s bezpečným napětím , tak do toho nemíchejte trolej!
( sám jsem zažil,že rez listi písek vadný styk dokázaly izolovat mašinu na 25kV, konkrétně ve Vyškově ve výtažné ve šturcu)
Vždycky říkám při tomto povolání jsme jednou nohou v kriminále
a druhou v hrobě.
Rodině chci vyjádřit upřimnou soustrast.
k clanku na idnes, hned pod obrazkem se pise: "...počítačový systém vyhodnotil kolej jako prázdnou a pustil na ni lokomotivu v protisměru." Ale to by se pak srazili dva persingy, ne persing a osobni vagon.
Ja doufam, ze se drazni inspekce a organy nepokusi skryt chybu zabezpecovaciho zarizeni (ikdyz system urcite prochazel testovanim a prijit na chybu by mohlo byt obtizne) pod trochu pisku na kolejnicich. Protoze se muze jednat o velky prusvih, reseni bych videl v nejake rekonstrukci udalosti, kdy bude lokomotiva pri brzdeni nadmerne sypat...
Tomáš Benda: Vzhľadom k tomu, s akým napätím KO pracujú by takáto izolačná podložka stačila pomerne hravo.
Počítače náprav síce nemusia ísť oblafnúť len tak ľahko, problém je však v ich samotnej podstate. Pri akomkoľvek výpadku (porucha, napájanie) dôjde k nezabezpečenému stavu na celom zhlaví a bezpečný stav automaticky nie je možné obnoviť (počítadlo je možné len vynulovať, čo automaticky znamená voľnú koľaj a je nutné vykonať zistenie voľnosti obvodu ručne). V Anglicku (aj inde) už na to doplatili.
OndrejD: Takisto, uprimnu sustrast.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
























