..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 41      Zpráv na stránku:   
21.05.2008 (15:19)  
Zásobník za to nemohl.
21.05.2008 (15:14)  
Ta opatreni jiz vidim v barvach.Jak znam nase chytre, tak vymysli nejakou oslovinu.Jako napriklad zakaz pouzivani zasobniku vl.cest a povinnost vypravciho se presvedcit, ze po uvolneni koleje vlak opravdu odjel.Dale pouzivani piskovani pouze v oduvodnenych pripadech a povinnost strojvedouciho presvedcit se, ze se piskovani nezaseklo.
21.05.2008 (14:23)  
Mato:
Ano, už se mozkové sešli, bohužel papír snese vše.
21.05.2008 (14:20)  
Na strankach AZD je ke stazeni DEMO ESA11 a souhrou okolnosti je mozne "obsluhovat" i Moravany. Jak dalece je pouzitelne neumim posoudit.
Registrierter Benutzer Mato 
21.05.2008 (14:17)  
každopádně je to smutná událost.
Doufám jen to to nebude zameteno jako písek z kolejí, ale důkladně vyšetřeno, přijata patřičná opatření aby se podobné věci nemohli v budoucnu stát.
21.05.2008 (14:11)  
mlb:
V tom případě nebude na předcházejícím návěstidle na Volno.
Registrierter Benutzer mlb 
21.05.2008 (14:07)  
Btw. ona slavna viackrat tu opakovana blokova podmienka nie je vsemohuca - co ak vlak vojde do dalsieho oddielu (ci ako sa tomu hovori) a zvysok, ktory je este v predchadzajucom zmizne rovnako ako v Moravanoch? Blokova podmienka bude spokojna a moze to dopadnut rovnako...
21.05.2008 (13:53)  
Je vidět, že se v zab. zařízení neorientujete.
1. Bloková podmínka ve stanici (prozatím) neexistuje.
2. Staniční ZZ a kolejové obvody jsou dvě samostatné věci (toto by se stalo i kdyby v Moravanech byla releovka).
3. KO se obsazuje a uvolňuje (zavírají a otvírají se dveře).
4. Na JOP nejsou průsvitky.
atd....
Registrierter Benutzer Bovlk 
21.05.2008 (13:44)  
Ad pisek: Na webu Drazni inspekce o tom zatim nic neni, onen clanek na iDnesu, ktery uvedl CzechDave v 9:11 to uvadi jen jako nazor jakehosi pana Baboraka. Ze strany DI to podle toho clanku pripustili jen jako variantu, kterou vysetruji.
21.05.2008 (12:59)  
Lítost a účast je o to větší, že na nehodu doplatil nevinný kolega a jeho rodina. U nehod se často stává, že je nejvíc odnesou právě ti nevinní. Při čtení článku a při prohlížení fotek mne napadají akorát další kdyby. Co kdyby bylo lepší, horší počasí, co kdyby mašina méně pískovala, co kdyby se nepoužíval zásobník esy, co kdyby byl v soupravě jeden vůz se špalíkovou brzdou, která při účinkování obruče zahřeje a očistí od nečistot, zkoušela při schvalování esy varianta - kolej mazlavá od mlhy, nebo mrholení, dobře popískovaná a na to postavit kotoučové vozy ?!?! Někdo si řekne pouhé kdyby a kdyby. Ale já si myslím, že bychom se těmito kdyby měli zabývat. Má soustrast je o to hlubší a větší, když si uvědomím, že mám doma také Ondru, rodinu, kterou miluji. A k tomu ještě tuto práci, která by mi opravdu chyběla. Snad mne alespoň kolegové pochopí.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 41      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko