..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 41      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Pjetro 
20.05.2008 (20:38)  
OndrejD: Rovněž Vám vyjadřuji upřímnou soustrast.
20.05.2008 (20:32)  
Pane Ondřeji, hluboce s Vámi i Vaší rodinou cítím. Přijměte i ode mne a mé rodiny vyjádření upřímné soustrasti.
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
20.05.2008 (20:03)  
OndrejD: Uprimnou soustrast

Spis bych to videl na nejaky "bug" v ESA11 z programoveho hlediska, ze nekde ulitl bajt v pameti nebo tak (nebo proste hardwarova porucha pocitace) ... ale pockejme na oficialni zavery vysetrovani.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
20.05.2008 (20:01)  
Ondrej: Také se přidávám a přeji upřímnou soustrast.
registrovaný uživatel Bovlk 
20.05.2008 (19:52)  
OndřejD:Upřímnou soustrast.
20.05.2008 (19:47)  
ESA opravdu nesleduje projetí úseků sekvenčně, takže takovéhle "odpaření vlaku" je pro ni OK?
Jinak tak kolej fakt musela být ukrutně posypaná, když to mělo megaohm, pořád se mi tomu nějak nechce věřit... no ale když říkáte...
20.05.2008 (19:44)  
Úpřímnou soustrast
registrovaný uživatel OndrejD  mail  
20.05.2008 (19:42)  
Dobrý den, pan strojvedoucí byl můj tatínek. I přes neskutečnou bolest a ztátu, kterou nám tato nehoda způsobila, bych rád všem kteří ho znali oznámil, že poslední rozloučení s tímto úžasným člověkem proběhne v úterý 27.5.08 ve 13 hod. v budobě krematoria v České Třebové. Syn Ondřej
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
20.05.2008 (19:20)  
Jiří Kareš: Sice nevím, jaké zařízení na to používají, ale asi těžko to vyvinulo měřicí napětí 3 kV. Mikrospopická vrstvička písku na kolech může vlak odizolovat od kolejí. Když by se pak loko rozjela, izolant v podobě písku by prorazila za více či méně viditelného jiskření. Sice jsem tomu moc nechtěl věřit, ale po zjištění, že KO pracují s napětím v řádech jednotek voltů a jsou citlivé na odpor v řádech desetin ohmů, mi tato varianta připadá jako docela pravděpodobná. A je velké štěstí, že se taková neštěstí nestávají častěji. Protože fírovi často nezbývá nic jiného, než se spoléhat na zab.zař. Bývají situace, kdy to vypadá na velký průser a na poslední chvíli se ukáže, že je cesta správně postavena a ZZ funguje podle předpokladu. Tentokrát fíra doufal, že ZZ funguje správně, že ty červené body před ním jsou asi jen sousední návěstidla rozpitá v kapkách deště a zelené "volno" původně určené pro osobák, patří jemu. Nepatřilo :-[
registrovaný uživatel mlb 
20.05.2008 (19:09)  
Sorry za double-post, preklikol som sa a odoslal som to pred dopisanim.
-----

Ale povedal by som, ze pri tych 3 kV a niekolko sto amperoch sa to sprava trochu inac (napr. by to prerazilo aj vzduchom, ale vraj pri poklese napatia vypne HV - opakujem nie som expert, mam informacie len z internetu)...
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko