..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 13 14 15 16 17 ... 41      Zpráv na stránku:   
20.05.2008 (19:04)  
Promiňte že se ptám mimo ranec, ale co to je šuntování? Díky. Jinak je mě líto toho fíry - ČEST JEHO PAMÁTCE
registrovaný uživatel mlb 
20.05.2008 (19:02)  
Jiří Kareš> Nie som expert, reprodukoval som to, co sa tam spominalo.
registrovaný uživatel Johnny  mail  
20.05.2008 (18:55)  
-- Jiří Kareš: Je treba pocitat s tim, ze kol je tam dvaatricet. :-) Nicmene, cislo je to zajimave.
registrovaný uživatel JK ml. 
20.05.2008 (18:49)  
mlb: Jeden Mohm ? Jakože při 3000V v troleji proteče 3miliA? To by nemohlo na peršingu od osobáku běžet vůbec nic (zřejmě by ani souprava nesvítila na kabel....Protože dosažitelný výkon 9Wattů by rozjel tak HO mašinku...a příruční svítilnu. Nebo se to počítá jinak? Prosím o další lekci ze zabzař a elektortechniky:-)))
registrovaný uživatel pavliq 
20.05.2008 (18:25)  
mlb:

K naměřenému odporu, pánové, v okolí stanice jsou kvetoucí řepková pole a jejich pyl nadělá své!!!
20.05.2008 (18:18)  
Ad Karel Dobrý:
Myslím, že u Bocanovic to bylo trochu jinak. Tam právě zřejmě fíra spal a podvědomě mačkal VZ (to vypověděl i strojvedoucí z protijedoucího panťáku, který tomu unikl o 1 minutu, ten do protokolu řekl, že na mašině nikoho neviděl a houkal na ten vlak - to se taky zjistilo rozborem proužků a porovnáním na časové ose, hned po tom houkání začal ten rychlík co tam boural prudce brzdit.
Tehdy chtěli fíru exemplárně potrestat, ten fíra obhajobu postavil na tom, že nad tratí vede rozvod vysokého napětí, který mohl ovlivnit KO. To vyvrátili soudní znalci. Pak se mám takový dojem přišlo na to, že poslední návěstidlo, které ten fíra viděl byla opakovací předvěst hned za Jablunkovem. A pak se ztratil ten proužek ze spisu, což naopak toho strojvedoucího zachránilo.
registrovaný uživatel mlb 
20.05.2008 (18:17)  
Martin99> A ako vies ze nebrzdil? A chces snad povedat, ze by to akoze ubrzdil? A dostat z lokomotivy sa snazil.

Navyse, co keby si si aspon precital k comu diskutujes? Drazni inspekce sa jedznoznacne vyjadrila, ze vjazd mal povoleny navestidlom - a ked oni ako kontrolny organ vydaju tlacovu spravu, tak to maju asi niecim podchytene (napriklad zo zariadeni) a ma to vacsiu vahu ako "ja si myslim podla obrazkov z televizie".

Alebo si skutocne taky expert ze na zaklade par fotiek a zaberov v TV vyvodis lepsi zaver ako odbornici, ktori to presetruju DOKAZY priamo z miesta!?


Btw. podla informacii z k-rep. bol medzi kolesami a kolajnicovymi pasmi namerany odpor okolo 1 MOhm... Stale je piesok blbost?
registrovaný uživatel pavliq 
20.05.2008 (18:17)  
Ráno byl hustý déšť, navíc stěrače na 163 nic moc, tak se ani nedivím jak reagoval, když na návěstním opakovači na stanovišti svítila návěst dovolující jízdu. Tady je kód VZ i ve stanicích...

Ještě k úvaze, že by peršing od osobáku mohl stát na zapískované koleji...

Určitě ne, stanice i trať je v obou směrech na rovině, vlak stál na první koleji, takže tu bez zastavení profrčely vlaky, Os 5011 je první ranní zastavující. Fíra z Os vědomě nepískoval, nebylo proč.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
20.05.2008 (17:56)  
Klimatické podmínky se dozvíme v závěrečné zprávě z vyšetřování MÚ. Takže musíme počkat, co nám řekne DI.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
20.05.2008 (17:50)  
Martin 99: Údajně ho našli ve dveřích do strojovny, takže se z kabiny dostat snažil. Také třeba předpokládal, že pojede na jinou kolej a teprve, když vjel na kolej za osobák, tak začal konat. Navíc - nebyla ranní mlha?
  1 ... 13 14 15 16 17 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko