Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR

K naměřenému odporu, pánové, v okolí stanice jsou kvetoucí řepková pole a jejich pyl nadělá své!!!
Myslím, že u Bocanovic to bylo trochu jinak. Tam právě zřejmě fíra spal a podvědomě mačkal VZ (to vypověděl i strojvedoucí z protijedoucího panťáku, který tomu unikl o 1 minutu, ten do protokolu řekl, že na mašině nikoho neviděl a houkal na ten vlak - to se taky zjistilo rozborem proužků a porovnáním na časové ose, hned po tom houkání začal ten rychlík co tam boural prudce brzdit.
Tehdy chtěli fíru exemplárně potrestat, ten fíra obhajobu postavil na tom, že nad tratí vede rozvod vysokého napětí, který mohl ovlivnit KO. To vyvrátili soudní znalci. Pak se mám takový dojem přišlo na to, že poslední návěstidlo, které ten fíra viděl byla opakovací předvěst hned za Jablunkovem. A pak se ztratil ten proužek ze spisu, což naopak toho strojvedoucího zachránilo.
Navyse, co keby si si aspon precital k comu diskutujes? Drazni inspekce sa jedznoznacne vyjadrila, ze vjazd mal povoleny navestidlom - a ked oni ako kontrolny organ vydaju tlacovu spravu, tak to maju asi niecim podchytene (napriklad zo zariadeni) a ma to vacsiu vahu ako "ja si myslim podla obrazkov z televizie".
Alebo si skutocne taky expert ze na zaklade par fotiek a zaberov v TV vyvodis lepsi zaver ako odbornici, ktori to presetruju DOKAZY priamo z miesta!?
Btw. podla informacii z k-rep. bol medzi kolesami a kolajnicovymi pasmi namerany odpor okolo 1 MOhm... Stale je piesok blbost?
Ještě k úvaze, že by peršing od osobáku mohl stát na zapískované koleji...
Určitě ne, stanice i trať je v obou směrech na rovině, vlak stál na první koleji, takže tu bez zastavení profrčely vlaky, Os 5011 je první ranní zastavující. Fíra z Os vědomě nepískoval, nebylo proč.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
























