Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR

Docela by mě zajímalo, ve kterém místě strojvedoucího našli. Kdyby se věnoval plně řízení, tak ten vlak musel vidět minimálně ve vzdálenosti, aby se pokusil brzdit nebo aspoň dostat z kabiny....
Ještě mě napadá rychlá ruka výpravčího na myši (stavění několika cest najednou) a bug v softwaru, to by pak ale byl teprve problém....
Od vcera v podstate stale prsi ... piesok to uz mohlo zasa zmyt, popripade to zmyli pracovnici aby sa to nahodou neopakovalo ...
Taky se mi to zdálo málo pravděpodobné, ale měření odporu mezi nápravami a kolejnicovým pásem ukázalo zajímavé hodnoty ...
To je sice hezké co píšeš, u vozů možná, mají kotoučovou brzdu, ale Peršing po odpadu EDB již brzdí špalíky, takře si kola vyčistí od případné nečistoty...
Mimochodem jsem se byl v Moravanech dnes podívat, písek nikde ani zrníčko podél kolejového pásu, pouze v místě střetu hromádka z rozbitého písečníku a stopa cca 2m.
Inak posledná (a možno definitívna verzia) je, že pieskom nebola znečistená len koľaj ale hlavne kolesá, na ktoré sa "nalisovala" piesková kaša, vplyvom pieskovania v mokrom prostredí.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
























