..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 41      Zpráv na stránku:   
20.05.2008 (17:41)  
No, ve velkém se tady rozebíraji všechna možná selhání techniky, ale z obrázků, které jsem viděl tady i v televizi, bych se přikláněl k selhání strojvedoucího. Napadl mě infarkt nebo nějaký jiný kolaps. Protože taková tma na nádraží není a ani mlha nemohla být taková, aby takto narazil do vlaku.
Docela by mě zajímalo, ve kterém místě strojvedoucího našli. Kdyby se věnoval plně řízení, tak ten vlak musel vidět minimálně ve vzdálenosti, aby se pokusil brzdit nebo aspoň dostat z kabiny....
Registrierter Benutzer JK ml. 
20.05.2008 (17:10)  
JOHNZ: děkuji za lekci ze zabzař. Fakt nejsem odborník.Ale pořád mám za to že, spíš někde upadl drát, přepálila se pojistka nebo relé nebo něco co není v softwaru podchycené, kontrolované diagnostikované. Jako v leteckých katastrofách, řídící systémy zdvojené, akorát se jaksi ukroutil šroub který jaksi zdvojen nebyl a letadlo se stalo neovladatelným.... Bymmeeka a peršingy jezdí v soupravách v tomto úseku řadu let a přitom velmi často, že by se podobná situace (odizolování slepenou pískovou kaší na nákolcích na pravděpodobně mokrých kolejnicích) už prostě musela nastat dříve a to celkem v hojných počtech.
Ještě mě napadá rychlá ruka výpravčího na myši (stavění několika cest najednou) a bug v softwaru, to by pak ale byl teprve problém....
Registrierter Benutzer JOHNZ 
20.05.2008 (16:01)  
pavliq: Persing zasa mohol stat na zapieskovanej kolaji, predsalen "bol k tomu piesocniku najblizsie" ... ze to mozne je, sa tu uz riesilo

Od vcera v podstate stale prsi ... piesok to uz mohlo zasa zmyt, popripade to zmyli pracovnici aby sa to nahodou neopakovalo ...
20.05.2008 (15:55)  
Ad zapískovaná kolej: "zmizení" celého vlaku je nesmysl.

Taky se mi to zdálo málo pravděpodobné, ale měření odporu mezi nápravami a kolejnicovým pásem ukázalo zajímavé hodnoty ...
Registrierter Benutzer pavliq 
20.05.2008 (15:47)  
JOHNZ:
To je sice hezké co píšeš, u vozů možná, mají kotoučovou brzdu, ale Peršing po odpadu EDB již brzdí špalíky, takře si kola vyčistí od případné nečistoty...

Mimochodem jsem se byl v Moravanech dnes podívat, písek nikde ani zrníčko podél kolejového pásu, pouze v místě střetu hromádka z rozbitého písečníku a stopa cca 2m.
Registrierter Benutzer JOHNZ 
20.05.2008 (15:40)  
Jiří Kareš: Keby sa to, čo píšeš, dalo, boli by KO ako zabezpečenie nepoužitelné. Pri KO je obvod v podstate uzavretý aj keď na ňom vlak nestojí. Akurát, keď prepojí koľajníce koleso vlaku, vznikne v tom obvode skrat a rozdiel prúdov voči stavu keď tam vlak nestál vyvolá indikáciu obsadenia koľaje. Keby odpadol akýkoľvek kábel, prerušila sa koľajnica alebo niečo podobné, prúd by okamžite klesol na nulu a vyvolalo by to opäť indikáciu obsadenia koľaje.

Inak posledná (a možno definitívna verzia) je, že pieskom nebola znečistená len koľaj ale hlavne kolesá, na ktoré sa "nalisovala" piesková kaša, vplyvom pieskovania v mokrom prostredí.
Registrierter Benutzer JK ml. 
20.05.2008 (15:27)  
Se mi to nějak nezdá. Řekněme že peršing tedy může díky frekvencím "zmizet", ale co ty vozy za ním, to jeden peršing vymaže i takovou soupravu? A že alespoň jedna kolejnice 1. SK tranzitního koridoru by byla tak znečištěná (pískem, čímkoliv nevodivým), že by osobák přestal pro esu 11 existovat???? Co když prachsprostě upadl nebo se nějakým jiným způsobem odizoloval drát ke kontaktu v kolejnici. Osobák sice mnoha nápravami propojoval kolejnice 1.SK ale smyčka přesto uzavřena nebyla....Tudíž jakoby vlak na 1.SK v Moravanech nestál....
Registrierter Benutzer ivanp  mail  
20.05.2008 (15:12)  
Dříve jsem pracoval jako zabezpečovák u ČSD, pak po VŠ (dráhová vozidla) jsem pracoval jako zkušební technik el. lok. v plzeňské Škodě, tedy možná trošku o tomto tématu něco vím. Ad zapískovaná kolej: "zmizení" celého vlaku je nesmysl. Když už odhlédneme od toho, kolik náprav ten vlak měl (tedy kolik zkratů kolejnic se tam muselo vyskytovat), v případě ztráty kontaktu kola lokomotivy vs. kolejnice by se lokomotiva s vlakem nerozjela. "Zmizení" vozidla na KO je možné tak ještě u MUV, překvapivě jsou problémy se zjišťováním naložených kolejových polí na podvalnících, ale celý vlak zmizet nemůže. Tečka. Ad zpětné proudy: U stejnosměrné trakce splňují loko 163 normu s přehledem a splňovaly i přísnější limity, které platily dříve. Větší problémy byly u dvousystémové verze na střídavé trakci, tam se dokonce dělala dlouhá měření u Plzně (myslím že v Nezvěsticích nebo Blovicích), snad o tom vyšla i nějaká publikace v NADASu. Za určitých okolností tu docházelo k zakmitání relé kolejových obvodů, ovšem za stavu, kdy na loko byly přemostěny nebo odpojeny všechny možné ochrany. I tak tyto 2-syst. loko normu splňují. Ad zab. zař.: Podle mého soukromého názoru nejpravděpodobnější příčina nehody, bohužel. Vzpomínám si na jeden případ, kdy díky chybě v projektu a přepálení jedné pojistky došlo k tomu, že poslední oddílové návěstidlo nesvítilo červeně ale žlutě, i když oddíl, který mělo krýt, byl obsazený. Následovalo najetí vlaku do stojící jednotky EM475.1, jeden mrtvý. I případ, že zab. zař. nereagovalo na kolejové obvody, se již stal - jednomu mému ex kolegovi se to povedlo (netuším jak) někde u Mělníka. Všude svítila zelená a než se to zjistilo, doprava byla mimořádně plynulá, vlaky s WAPy jezdily jak hodinky. Obávám se, že tady by to mohl být podobný případ...
Registrierter Benutzer Bartisko  mail  
20.05.2008 (13:53)  
Ážedťák: To sem chtěl napsat...naše staré loko mají stejnosměr. motory, ale pinďa a moderní spol. mají třífázové...ano, 163/363/263 mají sice kmitočtovou regulaci, ale myslím(jestli se pletu, ať mě někdo opraví), že do rychlosti 80 km/h už tyristory nezasahují, ale že už tam jsou šunty atp....pinďa a ešusy mají třífázové motory a taky plnorozsahovou kmitočtovou regulaci (myslim, ne?), dyť za provozu s tím byly problémy..nejsem si jist, zda by mohly naše tyristorové loko. rušit tyhle zařízení, pokud teda nejel pomaleji než oněch zmiňovaných 80 km/h, protože nevím, do jaké rychlosti ještě tyristory působí...a navíc, pracují s třemi pevnými frekvencemi a asi na to mysleli, když ty loko. projektovali, dyť staré zab.zař. také funguje na kmitočtech
20.05.2008 (11:02)  
Ad martin:z hlediska jazykového,a tím samozřejmě i právnického je velký rozdíl mezi,,návěstí dovolující jízdu"(přivolávačka to není) a ,,návěstí,kterou se dovoluje jízda vlaku kolem návěstidla s návěstí Stůj a.t.d."(a to je přivolávačka). Drážní inspekce je vrcholový orgán pro vyšetřování nehod na drahách a jistě před vydáním zprávy o nehodě,byť předběžné,byla tato přečtena a schválena někým,kdo tuto povědomost má.
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 41      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko