Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR

Atrakční obvod měnírny je cca 20 km na obě strany a v Moravanech je měnírna prakticky součástí stanice. Takže ovlivnění K. O. zpětným proudem může způsobit vozidlo, které je na kterémkoli místě atrakčního obvodu. Že by z K. O. zmizel celý osobní vlak, se mi moc nezdá, samotný stroj budiž, ale souprava... Uvidíme, k jakým závěrům dojde vyšetřovatel. A ještě pokud jde o peršingy: Ty se do původní normy, ještě před jejím uvolněním, vešly s rezervou. První ,,potížista" na síti ČD bly Pendolina a Taurusy, v obou případech jde o soupravy s třífázovými trakčními motory.
Je možné při tvorbě sw stanice nastavit dobu svícení PN od 60 sec do 180 sec. Druhá věc je, jak to vhodně využívají projektanti...
lok stratil KO.
Písek se tam dostal z vlak. lok toho osobáku (nebo i jiného).
Písek se sype ne koleje preventivně aby nezaúčinkovaly
protismyky(a když se zasekne epák tak je tam toho kopa, za jízdy se to nepozná)
Pokud ti zapůsobí protismyky při zastavování(při těchto adhezních podmínkách skoro jistě) zastavíš až za peronem
pak jdeš na 2 měsíce dělat na vrátnici pak přeskoušky...
(je to bráno jako ohrožení bezpešnosti)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
























