..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 41      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
20.05.2008 (11:01)  
plácačka: U nás na ESE PN nesvítí, dokud ji někdo nevypne, ale po dvou minutách sama zhasne. Poslední půlminutu vydává zařízení zvukový signál, který upozorňuje výpravčího, že se blíží konec PN, aby jí mohl v případě potřeby prodloužit. Předpokládám, že v Moravanech je to stejné.
20.05.2008 (10:45)  
V této souvislosti mě napadá nehoda stará asi 15 let.U Bocanovců před Čadcou narazil rychlík do stojícího nákladu na trati vybavené autoblokem.Fíra tvrdil,že jel stále na zelenou a dokazoval to i rychloměrný proužek.Fíra dal celou věc k soudu a náhle předmět doličný se ztratil(myslím rychloměrný proužek).Tím,by se vyvrátila bezpečnost autobloku.nyní mají smůlu.Elektronický rychloměr se tak hned nedá"ztratit".
20.05.2008 (9:36)  
To Jonáš:
Atrakční obvod měnírny je cca 20 km na obě strany a v Moravanech je měnírna prakticky součástí stanice. Takže ovlivnění K. O. zpětným proudem může způsobit vozidlo, které je na kterémkoli místě atrakčního obvodu. Že by z K. O. zmizel celý osobní vlak, se mi moc nezdá, samotný stroj budiž, ale souprava... Uvidíme, k jakým závěrům dojde vyšetřovatel. A ještě pokud jde o peršingy: Ty se do původní normy, ještě před jejím uvolněním, vešly s rezervou. První ,,potížista" na síti ČD bly Pendolina a Taurusy, v obou případech jde o soupravy s třífázovými trakčními motory.
registrovaný uživatel Koudy 
20.05.2008 (9:23)  
system, kde privolavaci navest po zadani hesla sviti dokud ji nekdo nevypne.
Je možné při tvorbě sw stanice nastavit dobu svícení PN od 60 sec do 180 sec. Druhá věc je, jak to vhodně využívají projektanti...
20.05.2008 (9:18)  
163 má kmitočty řídícich impulzů 33 a 1/3, 50 a 100 Hz odvozené od krystalu, 33 a 1/3 bylo časem zrušeno. Ten krystal mohl časem změnit vlastnosti a kmitočet mírně změnit a vzájemným působením kmitočů s kolejovými obvody mohl vlak opravdu zmizet. Takže prověřit lokomotivu osobáku. Na elektromechanice by se tohle nestalo pokud by neselhal výpravčí. Je to na dlouhé vyprávění, bližší v knize Vliv tyristorové regulace na zabezpečovací zařízení.
registrovaný uživatel john 
20.05.2008 (9:13)  
To s tím pískem je docela pravděpodobné. Sám jsem zažil, že se
lok stratil KO.
Písek se tam dostal z vlak. lok toho osobáku (nebo i jiného).
Písek se sype ne koleje preventivně aby nezaúčinkovaly
protismyky(a když se zasekne epák tak je tam toho kopa, za jízdy se to nepozná)
Pokud ti zapůsobí protismyky při zastavování(při těchto adhezních podmínkách skoro jistě) zastavíš až za peronem
pak jdeš na 2 měsíce dělat na vrátnici pak přeskoušky...
(je to bráno jako ohrožení bezpešnosti)
20.05.2008 (8:18)  
Jinak pro ty co tvrdi, ze 86 tunova lok. se nemuze ztratit na KO podsypanim se piskem, tak nemaji pravdu. Osobne se mi to stalo. Potreboval jsem aby lok zajela asi metr za nav. kvuli uvolneni zadniho KO, jelikoz strojvedouci byl nemec nepovedlo se mu to vysvetlit, rozvitil jsem tedy bilou a kdyz byl za izolakem dal mu rucne stuj nemec se lek, ze jede kam nema a pri usilovnem brzdeni se piskem podsypal a z KO zmizel, pri rozjezdu zpet letaly mezi koly a kolejnici nadherne "eliasovi ohne" :). KO nepouziva tak velke proudy, aby prosly pres podobne znecisteni kolejnic.
20.05.2008 (8:15)  
Ze všech diskuzí vyplývá, že se strojvedoucí nemůže 100% spolehnout na vůbec nic. Zabezpečovacích zařízení a předpisů je sice velké množství, ale nic není relativně dokonalé (nikoliv absolutně-to je nemožné). FRK
20.05.2008 (8:02)  
No spíš bych řekl, že se vychytalo těma ledničkama kvazistatický rušení v ustálenym stavu, a pro krátkodobé transienty se uvolnila norma, bo se rozborem dospělo k názoru, že na to relé KO nestíhá zareagovat. Asi jako máte v autě ABS který zastaví celkem bezpečně na kluzku, i když kola opakovaně o kousek proklouzávaj. Peršingy byly jistě z hlediska rušení kdysi schvalovány taky, ovšem nevim jestli procházej nějakou "technickou" /aka auta na emise, třeba/, která by ověřovala, že stav trvá .. no a přebudování infrastruktury aby byla (nejen) taurus-kompatibilní už nějakej čásek běží, akorát jistě pochopíte, že to s omezenými zdroji nejde udělat ani za měsíc, natož za rok.
20.05.2008 (7:59)  
Vzdy jsem tvrdil, ze system ESA nema na draze co pohledavat. System, ktery umoznuje otevrit zavory pod uplnym zaverem vlakove cesty, system, kde privolavaci navest po zadani hesla sviti dokud ji nekdo nevypne. Dekuji pekne, ale zlata releovka.
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko