..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 19 20 21 22 23 ... 41      Zpráv na stránku:   
19.05.2008 (22:23)  
Výpravčí: Na poloautoblok se ptal xAnri05 a uváděl jsem, že se jedná o II. kategorii. Nemyslíte spíš ÚBP zavedenou trvale a ÚBP zaváděnou při odjezdu;-)
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2008 (22:17)  
Martin-CZ, Vypravci: diky.
J.Kares: ano, to se mi zda take mozne. Uz jsem s nadsazkou psal, jestli nekde nejaky cikani pri pokusu o ukradeni kabelu nenechali nekde sroubovak.
19.05.2008 (22:14)  
Martin-CZ:
Poněkud si pleteš termity :-)
Na autobloku byla bloková podmínka prostá. Nyní je bloková podmínka buď úplná nebo zaváděná při odjezdu vlaku.
Poloautoblok sem netahej protože to je zařízení vyžadující spolupráci obsluhy a nezjišťuje volnost koleje.
Registrierter Benutzer JK ml. 
19.05.2008 (22:11)  
Už jsem to tu kdysi kdesi psal. Táta na vlastní kůži zažil MU na přejezdu v Lovosicích městě. Šlo o to, že vezl tenkrát rychlík směr Ústí a těsně před přejezdem se míjel s EC vlakem na Prahu. V okamžiku kdy poslední vůz ECčka minul rozpínací kontakt za přejezdem, šraňky se postavily, naštěstí v tom momentě už byla tátova lokomotiva na jejich úrovni, tak se nikomu se nic nestalo.... signalizace stavu přejezdu fungovala prý neustále normálně. Rozborkou a zborkou se přišlo na to, že při stavbě koritoru kdosi kdesi v reléové skříni opomenul jeden propojovací drát. Následným zevrubným měřením se zjistilo, že byla celkem mizivá praděpodobnost, že k této MU kdy dojde. Muselo se sejít hodně faktorů (prakticky stejný vjezd do přibližovacích úseků, velmi podobná rychlost a délka vlaků, a já nevím co ještě, nejsem jaksi vzdělán v tomhle oboru) Leč stalo se....a to prosím na nově postavené koritorové trati.Takže když se zvednou šraňky a neměly by, proč by se jinde nerozsvítila zelená, která svítit neměla ????
19.05.2008 (22:08)  
xAnri05: Na RZZ by byla situace stejná. ESA při stavění na obsazenou kolej i v režimu přímé volby udělá závěr a vyhodí štítek, že cílový úsek je obsazený. K postavení návěstidla dojde při uvolnění staniční koleje. Jinak autoblok má úplnou blokovku a poloautoblok je zařízení II. kategorie, takže pro jeho obsluhu jsou opatření. V souvislosti s přejezdy už došlo ke ztrátám šuntu a z toho důvodu vyšel PMR 7/85. V současnosti je připravována směrnice SŽDC, která řeší zabezpečení PZZ včetně opatření proti ztrátám šuntu.
Registrierter Benutzer pavliq 
19.05.2008 (22:06)  
Railfort:
Děkuji za doplnění... :-)
19.05.2008 (22:03)  
Chikatetsujin: Sklo je taky křemičité a proud teda rozhodně nevede.
Jinak kdyby křemičitý písek vedl proud, tak by se s ním asi neobsypával ten drátek v obyč tavných pojistkách, že...
Teorii písku teda nevěřím ani trochu.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2008 (22:03)  
radekc: vsak uz s tim koncim. Na k-repu padly ale argumenty na obe strany a skalni odpurci si jisti nejsou. Ja ale taky ne, nicmene nic lepsiho jsem neslysel, resp. necetl.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Railfort  mail  
19.05.2008 (22:02)  
pavliq: Je pravda, že ztratit se jsem viděl jen jedinou věc a to nakolejený silniční bagr. Jinak jsem ztracení železničního vozidla ještě nikdy neviděl.

40 km/h jen v obvodu výhybek přilehlých:-)
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2008 (21:59)  
Chikatetsujin: hmm,to je vyborna otazka! To snizuje sanci na pisek.
  1 ... 19 20 21 22 23 ... 41      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko