Praha - Oficiální příčina tragické nehody v Moravanech, při níž 19.5.2008 přišel o život strojvedoucí a 6 cestujících bylo lehce zraněno, vyvolala celoplošná preventivní opatření proti jejímu zopakování. V celé republice jsou hromadně kontrolována hnací vozidla, opatření už učinili i samotní strojvůdci.
Jako definitivní příčina srážky dvou vlaků, kdy 19.5.2008 ve 4:48 na první koleji ve stanici Moravany najel vlak Lv 72 461, tvořený lokomotivou ČD Cargo 163.004, rychlostí 62 km/h zezadu do osobního vlaku 5011, byla Drážní inspekcí určena porucha pískovače na hnacím vozidle osobního vlaku 5011. Jeho strojvedoucí použil pískovač při rozjezdu z Kostěnic, avšak kvůli poruše EP ventilu na pískovači tento zůstal v činnosti a podle nalezených stop intenzivně sypal písek až do Moravan. Ten na kolejnicích vytvořil v deštivém počasí kašovitou emulzi, která přilnula na kola a hlavy kolejnic způsobila přerušení vodivého kontaktu mezi vlakovými dvojkolími a kolejí a tím zdánlivé uvolnění kolejového obvodu, které následně zabezpečovací zařízení ESA 11 vyhodnotilo jako uvolnění oddílu a povolilo vjezd dalšímu vlaku.
České dráhy nyní podle svého mluvčího intenzivně kontrolují pískovače všech hnacích vozidel. Jde prý řádově o stovky lokomotiv a jiných vozidel. Cílem této kontroly je předejít opakování podobného selhání v budoucnu. Přijatá opatření se týkají také strojvůdců, kteří od nynějška nesmějí používat pískovače při brzdění, s výjimkou nouzových situací. Vyšetřování nehody Českými drahami, Drážní inspekcí i policií nadále pokračuje, první závěr zní, že podle železničářů se na českém území podobná nehoda ještě nestala. Zda bude přistoupeno k dodatečným úpravám zabezpečovacího zařízení ESA 11, které podle některých názorů také nese část viny na nehodě, v této chvíli zatím není známo.
Zdroj: iDnes
| 29.5.2008 (17:00)
Ale přesně toto jsou ty odpovědi, které má teď dopravce, správce infrastruktury a správní orgán a čekám, že je jen tak nestrčí do šuplíku, s vyjádřením smůla, bylo to "proto", ale najdou adekvátní řešení "aby se tomu zabránilo".
Tohle není žádna sranda, se jednoho dne taky může stát, že se díky vypařenému vlaku postaví kolizní vlakové cesty a onen vypařenec vjede do cesty nějakému natřískanému EC, který stanicí projíždí 140 nebo 160 km/h.
Ako sa tam tá zelená dostala?
a) Vlak prešiel, návestidlo zhodilo na stoj, vlak zastavil výpravca/výpravkyňa navolil(a) ďalšiu vlakovú cestu (či už priamo alebo zásobníkom) zrazu sa vlak vyparil a návestidlo ukázalo na voľno
b) Návestidlo nezhodilo na stoj ale stále svietilo nazeleno
To snad není případ průjezdné koleje koridoru, kde profrčí vlak každých pár minut.
No ako vieme, zo pár ľudí už blesk trafilo, takže nie je vylúčené, aj keď veľmi málo pravdepodobné, že ma ten blesk dnes trafí, tak rovnako nie je vylúčené, že 20náprav nezašuntuje na piesku koľajové obvody.
Zajtra dám vedieť...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










