..: Po nehodě v Moravanech musí lokomotivy na revize :..

Ilustrační obrázekPraha - Oficiální příčina tragické nehody v Moravanech, při níž 19.5.2008 přišel o život strojvedoucí a 6 cestujících bylo lehce zraněno, vyvolala celoplošná preventivní opatření proti jejímu zopakování. V celé republice jsou hromadně kontrolována hnací vozidla, opatření už učinili i samotní strojvůdci.

Jako definitivní příčina srážky dvou vlaků, kdy 19.5.2008 ve 4:48 na první koleji ve stanici Moravany najel vlak Lv 72 461, tvořený lokomotivou ČD Cargo 163.004, rychlostí 62 km/h zezadu do osobního vlaku 5011, byla Drážní inspekcí určena porucha pískovače na hnacím vozidle osobního vlaku 5011. Jeho strojvedoucí použil pískovač při rozjezdu z Kostěnic, avšak kvůli poruše EP ventilu na pískovači tento zůstal v činnosti a podle nalezených stop intenzivně sypal písek až do Moravan. Ten na kolejnicích vytvořil v deštivém počasí kašovitou emulzi, která přilnula na kola a hlavy kolejnic způsobila přerušení vodivého kontaktu mezi vlakovými dvojkolími a kolejí a tím zdánlivé uvolnění kolejového obvodu, které následně zabezpečovací zařízení ESA 11 vyhodnotilo jako uvolnění oddílu a povolilo vjezd dalšímu vlaku.

České dráhy nyní podle svého mluvčího intenzivně kontrolují pískovače všech hnacích vozidel. Jde prý řádově o stovky lokomotiv a jiných vozidel. Cílem této kontroly je předejít opakování podobného selhání v budoucnu. Přijatá opatření se týkají také strojvůdců, kteří od nynějška nesmějí používat pískovače při brzdění, s výjimkou nouzových situací. Vyšetřování nehody Českými drahami, Drážní inspekcí i policií nadále pokračuje, první závěr zní, že podle železničářů se na českém území podobná nehoda ještě nestala. Zda bude přistoupeno k dodatečným úpravám zabezpečovacího zařízení ESA 11, které podle některých názorů také nese část viny na nehodě, v této chvíli zatím není známo.

Zdroj: iDnes


NIcKON Poslat mail autorovi | 29.5.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel hynďa 
30.05.2008 (20:24)  
Když se to teda svedlo na písek, proč fíra nebrzdil? Jestli byl v pořádku tak by to zastavil nebo aspoň zmírnil následky ne?
30.05.2008 (16:04)  
Ahoj mohu se zeptat, byl někde tady na netu výsledek pitvy toho mašinfíry? Nebo to se neví.
30.05.2008 (13:50)  
Vousáč: to nemusíte vysvětlovat mě, já jsem si to tu taky přečetl. :-)))

Ale přesně toto jsou ty odpovědi, které má teď dopravce, správce infrastruktury a správní orgán a čekám, že je jen tak nestrčí do šuplíku, s vyjádřením smůla, bylo to "proto", ale najdou adekvátní řešení "aby se tomu zabránilo".

Tohle není žádna sranda, se jednoho dne taky může stát, že se díky vypařenému vlaku postaví kolizní vlakové cesty a onen vypařenec vjede do cesty nějakému natřískanému EC, který stanicí projíždí 140 nebo 160 km/h.
30.05.2008 (13:47)  
JOHNZ: Varianta a) je správně. Po natažení relé se postavilo vjezdové návěstidlo do výstrahy a z ní pak na volno.
30.05.2008 (13:39)  
Ad Chikatetsujin:snad vás aspoň částečně uspokojí odpověď bývalého strojvedoucího.Proč není hlídáno nekontrolované sypání písku-protože zatím nebylo příčinou žádné události,která by za to stála. Písek se na železnici používá už od ,,dřevních" dob. Proč písek ulpíval tak vydatně na kolech a temeni kolejnice:protože pršelo,písek není chemicky čistý křemen,ale může obsahovat přísady,které za mokra zvýší jeho vazkost. Proč SZZ vyhodnotilo náhlou ztrátu šuntu jako odjezd vlaku:protože nemá blokovou podmínku.
registrovaný uživatel JOHNZ 
30.05.2008 (13:24)  
K tomu aby sa čo i len dalo diskutovať o príčine nehody nie je pokiaľ viem zatiaľ stále známy jeden kritický fakt:

Ako sa tam tá zelená dostala?
a) Vlak prešiel, návestidlo zhodilo na stoj, vlak zastavil výpravca/výpravkyňa navolil(a) ďalšiu vlakovú cestu (či už priamo alebo zásobníkom) zrazu sa vlak vyparil a návestidlo ukázalo na voľno

b) Návestidlo nezhodilo na stoj ale stále svietilo nazeleno
30.05.2008 (12:16)  
Mašinka: Jenže u 810 snad mohl být vyjímečně problém se spouštěním PZZ na tratích kde se projede 3x za den a jsou tam koleje zarosté trávou a orezlé. Proto vyfasovala čistící přítlak.

To snad není případ průjezdné koleje koridoru, kde profrčí vlak každých pár minut.
30.05.2008 (12:11)  
Mato: Chyba není v ESA (tedy snad tam žádná není), ale v zdávacích parametrech pro zabezpečení stanic (je na to určitě nějaký předpis nebo "podmínky" pode čeho se sestavují projekty zabezpečení). Když se někde blokovka nezřizuje, tak jí tam dodavatel z vlastního plezíru nutit nebude. Druhá věc je, že by jí měl prosazovat z důvodu zajíštění maximální bezpečnosti svého systému, který je vnímán jako celek, prostě SZZ.
registrovaný uživatel mašinka  mail  
30.05.2008 (11:46)  
Motorák M152 má špalky a větší nápravový tlak než v Moravanech tažené vozy a přesto se zavedlo čištění jízdní plochy kola. Matně si vzpomínám na žehličku, která se ztratila kdesi u vjezdu a byla předmětem měsíčního poučování. Byl tam tehdy písek, ale to už je desítky let.
30.05.2008 (11:27)  
Myslím, že pravdepodobnosť, že "zmizne" 240tonový vlaku s 20timi nápravami na piesku na koľajniciach je podobná, ako že ma dnes trafí blesk.
No ako vieme, zo pár ľudí už blesk trafilo, takže nie je vylúčené, aj keď veľmi málo pravdepodobné, že ma ten blesk dnes trafí, tak rovnako nie je vylúčené, že 20náprav nezašuntuje na piesku koľajové obvody.

Zajtra dám vedieť...
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko