..: Po nehodě v Moravanech musí lokomotivy na revize :..

Ilustrační obrázekPraha - Oficiální příčina tragické nehody v Moravanech, při níž 19.5.2008 přišel o život strojvedoucí a 6 cestujících bylo lehce zraněno, vyvolala celoplošná preventivní opatření proti jejímu zopakování. V celé republice jsou hromadně kontrolována hnací vozidla, opatření už učinili i samotní strojvůdci.

Jako definitivní příčina srážky dvou vlaků, kdy 19.5.2008 ve 4:48 na první koleji ve stanici Moravany najel vlak Lv 72 461, tvořený lokomotivou ČD Cargo 163.004, rychlostí 62 km/h zezadu do osobního vlaku 5011, byla Drážní inspekcí určena porucha pískovače na hnacím vozidle osobního vlaku 5011. Jeho strojvedoucí použil pískovač při rozjezdu z Kostěnic, avšak kvůli poruše EP ventilu na pískovači tento zůstal v činnosti a podle nalezených stop intenzivně sypal písek až do Moravan. Ten na kolejnicích vytvořil v deštivém počasí kašovitou emulzi, která přilnula na kola a hlavy kolejnic způsobila přerušení vodivého kontaktu mezi vlakovými dvojkolími a kolejí a tím zdánlivé uvolnění kolejového obvodu, které následně zabezpečovací zařízení ESA 11 vyhodnotilo jako uvolnění oddílu a povolilo vjezd dalšímu vlaku.

České dráhy nyní podle svého mluvčího intenzivně kontrolují pískovače všech hnacích vozidel. Jde prý řádově o stovky lokomotiv a jiných vozidel. Cílem této kontroly je předejít opakování podobného selhání v budoucnu. Přijatá opatření se týkají také strojvůdců, kteří od nynějška nesmějí používat pískovače při brzdění, s výjimkou nouzových situací. Vyšetřování nehody Českými drahami, Drážní inspekcí i policií nadále pokračuje, první závěr zní, že podle železničářů se na českém území podobná nehoda ještě nestala. Zda bude přistoupeno k dodatečným úpravám zabezpečovacího zařízení ESA 11, které podle některých názorů také nese část viny na nehodě, v této chvíli zatím není známo.

Zdroj: iDnes


NIcKON Poslat mail autorovi | 29.5.2008 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 16      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Johnny  mail  
31.05.2008 (14:58)  
Jiří Kareš: jak jiz nekdo psal - ZZ slouzi ke kontrole lidi, NE naopak.
Registrierter Benutzer JK ml. 
31.05.2008 (14:36)  
JB: Já nespochybňuji oficiální verzi, jen jsem chtěl říct, že pokud by paní výpravčí seděla před monitorem, nacvakala cestu pro Lv vlak, a pak tam ještě chvilku seděla asi by si toho "zmizení" všimla. Pravděpodobně naneštěstí jen kolem monitoru prošla, protže měla jinde jinou činnost........Vím, že tím se nijak neprovinila, já jen jestli by teda nešlo organizovat výpravčím práci tak, že ten co má na starosti zabzař má všechny prvky se kterými pracuje, tak aby vždy mohl stav zab zař kontrolovat pohledem, ne že bude muset chodit někam za roh aby tam vypsal něco a potom se zase vracet aby zjistil jak mu vlaky jezdí (z vedlejší místnosti nemusí slyšet případný nějaký varovný tón, vydáváli ESA něco takového při nepostavení cesty včas apod, dochází tak zřejmě nejen ke zdržením, ale jak je vidno, lze zabránit i nehodovým situacím)...
Registrierter Benutzer MirekM  mail  
31.05.2008 (14:24)  
Chikatetsujin: Ad 1: Pokud vím, tak byl nalezen, jak se snažil utéct do strojovny, v čemž mu zabránila pečeť na dveřích…

JB: Písek mohl být důvodem, proč se začal kolejový obvod hlásit jako volný, což ovšem neznamená, že vylepšením ZZ (doplněním úplné blokové podmínky) se tomu nedalo zabránit!
Registrierter Benutzer JB 
31.05.2008 (12:33)  
Jiří Kareš: Jakobyste potichu předpokládal, že chyba je uvnitř zabzař a je tam příčinná souvislost a šlo si jí všimnout. Zatím ale oficiálně platí verze písek. V diskusi pod minulým článkem někdo nadhodil, bez většího ohlasu, že strojvedoucí Os mohl právě v tu chvíli odbrzdit a tím se změnil jeho shuntovací stav. Pak by časová koincidence byla náhodná.
31.05.2008 (12:02)  
infected.bass: zkurvené smůla není to pravé slovo, i když finální část okolností u Eschede zatracená smůla byla. Ovšem také tam byly okolnosti nazvatelné podceňování rizik a to zejména ingorování varování Fraunhoferova ve smyslu spolehlivosti skládaných kol. Také to že vlak nebyl ihned zastaven po té co "mu cosi prolétlo podlahou" a začal vykazovat značně neklidný chod byla značná chyba a nikoliv smůla.
31.05.2008 (11:48)  
Jiří Kareš: A proč by to měla sledovat déle. Naklikla předvolbu, ve chvíli kdy jí ESA akceptovala mohla odejít sledovat odjezd vlaku.
31.05.2008 (11:46)  
Worel:
ad.1: To bude asi tím, že strojvedoucí při nehodě zahynul, takže se budě těžko zjišťovat čemu se v tu chvíli věnoval.
ad.2: Těžko říct, možné to je.
ad.3: Napětí je sice nízké, ale nápravové tlaky jsou zhruba od 10 do 22 t, není tedy mnoho materiálů, které by dokázaly dlouho izolačně odolávat (myšleno aby vydržely pod všechny nápravy vlaku).
Registrierter Benutzer JK ml. 
31.05.2008 (11:34)  
Rail_user : pro mě z toho vyplývá spíš že paní výpravčí postavila pro LV vlak a poté sledovala činnost zab zař na monitoru méně než 6 vteřin, jinak by si musela všimnout, že osobák staniční kolej sice jakoby vyklidil, ale neobsadil vedlejší úsek !!!! A shodit vjezdové návěstidlo čas ještě celkem (ne mnoho) byl....Nevím jestli 6 vteřin koukat na monitor, jak se vybarvují kolejky, je krátká nebo dlouhá doba....
31.05.2008 (0:29)  
Já si spíš myslím, že tady v tom případě, je více náhod, které vedly k této tragické události, když jsem viděl dokument (nevzpomenu si na přesný název) typu "Vteřiny před katastrofou" nebo tak něco, a nehodu u Eschede (ICE srovnalo most se zemí), tak tam také bylo x neuvěřitelných shod okolností, které ve výsledku plynou ve výsledek katastrofa, ale "zkurvená smůla".
Registrierter Benutzer worel 
31.05.2008 (0:15)  
1) Stále nikdo neodpověděl na dotaz, proč fíra toho Lv vůbec nebrzdil...
2) Zaslechl jsem cosi o tom, že v pískovači nebyl normální písek, ale jakási "sračka" lépe ulpívající na kolejnicích koupená v rámci úspor DKV.
3) Myslím, že pro tak nízké napětí, které se v kolejnicích (kolejových obvodech) vyskytuje, není nějaká silná vrstva izolantu zapotřebí.

Výsledek:
Zaměřil bych se na blokovou podmínku i v žst, ale tozhodně bych z toho nedělal vědu.;-)
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 16      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko