..: Taurusy schváleny pro provoz v ČR :..

Ilustrační obrázekPraha - Cestě lokomotiv řady 1216.2 do Česka už nic nebrání. Drážní úřad včera vydal konečné schválení těchto lokomotiv. Dnes to ŽelPage potvrdil ředitel Drážního úřadu Pavel Kodym. Podle zdrojů blízkých schvalovacímu procesu nemají lokomotivy žádná větší omezení provozu. Pokud se ČD podaří dohodnout s rakouskými drahami ÖBB, měly by taurusy zajíždět již od prosince na vlacích kategorie EC také do Prahy a Bohumína.

Schvalovací proces komplikovaly zejména stejné problémy, jaké brzdily i homologaci pendolin, tedy vysoké hodnoty rušivých proudů, které mohou za určitých okolností ovlivnit nezvykle zranitelná česká zabezpečovací zařízení. Ač na střídavé napěťové soustavě se podařilo vyladit lokomotivu relativně rychle, problémy se schválením pod stejnosměrným napájením byly komplikovanější.

Po mnoha testech na zkušebním okruhu v Cerhenicích bylo dalším krokem zajíždění dvousystémové řady 1116 do Českých Budějovic na začátku jízdního řádu 06/07. Jezdily na výjimku DÚ a měly instalované některé komponenty zabezpečovacích zařízení nutné pro provoz v ČR. V oběhu měly rychlík Praha - Salzburg a EuroCity Jóže Plečnik z Prahy do Ljubljany. Po roce přísného sledování došlo i na řadu 1216.2, taurus šitý na míru české železnici. S výraznými omezeními jako maximální rychlost 100 km/h, zákaz rekuperace, omezená délka soupravy a vícečlená posádka lokomotivy začaly tyto lokomotivy vozit rychlíky mezi Vídní a Brnem. Kromě toho převzaly i vozbu vlaků z Českých Budějovic. Včera se bezmála tříletý proces završil definitivně.

Zdroj: ŽelPage


Honza Beránek / JTB | 12.6.2008 (18:04)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer pekař 
12.06.2008 (18:20)  
Báječné. Jen chudák Venca Motyka, ten je nemá rád.. Ty jo, konečně po 330 zase 160!!
12.06.2008 (18:18)  
samlep: Určitě dá, ale pokud je smluvní pokuta 100%, tak to asi nemá cenu. Upřímně bych se tomu nedivil. Plzeň už několikrát prokázala, že má silné politické vazby.
Registrierter Benutzer Natix  mail  
12.06.2008 (18:17)  
Konečně nějaká dobrá zpráva! Nevíte, jestli není v plánu je nechat tahat Plečnik a R207 až do Prahy?

Palko:
On to radekedar možná myslel tak, že pokud tu bude jezdit nějakých těch 20 380tek a budou s nimi problémy jako s ešusy, zatímco taury budou sloužit dobře, tak už ČD další nekoupí a obrátí se na Siemens.
Registrierter Benutzer Martin Š.  mail  
12.06.2008 (18:17)  
Podle toho co jsem slyšel můžou prozatím max. 40Km/h (slovy čtyřicet kylometrů za hodinu) - nebojte nezapomněl jsem napsat 1 bohužel.
12.06.2008 (18:14)  
A to budou moct jezdit všude bez omezení, nebo podobně jako Pendolíno (na některých tratích s omezením Vmax) ?
12.06.2008 (18:14)  
Palko: A ona se ta smlouva snad nedá vypovědět?
Registrierter Benutzer Semík  mail  
12.06.2008 (18:13)  
Znamená to tedy, že už můžou jezdit maximální traťovou rychlostí? To jsem zvědav za kolik minut budou jezdit Brno - Břeclav.
Registrierter Benutzer Palko 
12.06.2008 (18:09)  
Není, neb ČD je mají objednané a tím pádem je koupí, i kdyby se tady prohánělo milion taurusů.
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
12.06.2008 (18:07)  
Pokud se co nejdříve neobjeví 380ky, tak tohle je první hřebíček do jejich rakve.
Registrierter Benutzer Palko 
12.06.2008 (18:07)  
Vida, vida, to jsou mi věci!
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko