..: Taurusy schváleny pro provoz v ČR :..

Ilustrační obrázekPraha - Cestě lokomotiv řady 1216.2 do Česka už nic nebrání. Drážní úřad včera vydal konečné schválení těchto lokomotiv. Dnes to ŽelPage potvrdil ředitel Drážního úřadu Pavel Kodym. Podle zdrojů blízkých schvalovacímu procesu nemají lokomotivy žádná větší omezení provozu. Pokud se ČD podaří dohodnout s rakouskými drahami ÖBB, měly by taurusy zajíždět již od prosince na vlacích kategorie EC také do Prahy a Bohumína.

Schvalovací proces komplikovaly zejména stejné problémy, jaké brzdily i homologaci pendolin, tedy vysoké hodnoty rušivých proudů, které mohou za určitých okolností ovlivnit nezvykle zranitelná česká zabezpečovací zařízení. Ač na střídavé napěťové soustavě se podařilo vyladit lokomotivu relativně rychle, problémy se schválením pod stejnosměrným napájením byly komplikovanější.

Po mnoha testech na zkušebním okruhu v Cerhenicích bylo dalším krokem zajíždění dvousystémové řady 1116 do Českých Budějovic na začátku jízdního řádu 06/07. Jezdily na výjimku DÚ a měly instalované některé komponenty zabezpečovacích zařízení nutné pro provoz v ČR. V oběhu měly rychlík Praha - Salzburg a EuroCity Jóže Plečnik z Prahy do Ljubljany. Po roce přísného sledování došlo i na řadu 1216.2, taurus šitý na míru české železnici. S výraznými omezeními jako maximální rychlost 100 km/h, zákaz rekuperace, omezená délka soupravy a vícečlená posádka lokomotivy začaly tyto lokomotivy vozit rychlíky mezi Vídní a Brnem. Kromě toho převzaly i vozbu vlaků z Českých Budějovic. Včera se bezmála tříletý proces završil definitivně.

Zdroj: ŽelPage


Honza Beránek / JTB | 12.6.2008 (18:04)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
editor alebo admin ŽP Vlad  mail  
15.06.2008 (15:58)  
samlep: Ale ani jízdní řády by neměly dělat ČD, ale správce dopravní cesty...
15.06.2008 (15:42)  
čunče: Každý ví, že jsou ve vysokém stupni rozpracovanosti už několik let. Touto dobou jim vzniká elektrická výzbroj.
15.06.2008 (11:19)  
Karel Kovářik: Že by špatně sestaveným jízdním řádem? :D
registrovaný užívateľ Kakov 
15.06.2008 (9:44)  
to bylo na tomhle webu reci, ze DU zadnou novou lokomotivu neschvali.....
me bylo hned jasne, ze jakmile ji budou CD potrebovat, tak si to u svych kamaradu z DU zaridi,
jen nevim, jak ted budou blokovat vstup soukromniku na koleje :-D kdyz prisli o nastroj "neschvaleni" modernich lokomotiv
registrovaný užívateľ rohilkk  mail  
14.06.2008 (20:30)  
Ja nevim, proc to schvaleni vidi vsichni jako konec rady 350 v CR. Vzdyt je podle me uplne jasne,ze IC/EC od Bratislavy poveze 350 a EC od Vidne Taurus.
Tohle bude jeste pocitam tak dva roky, nez se rozhybe ta 380.
registrovaný užívateľ Alex Džiuba  mail  
14.06.2008 (20:19)  
A ako to vlastne je? Má Taurus povolený vjazd na Slovensko alebo sa na našom území na IC/EC jazdiť Gorilami a v Břeclavi sa bude meniť na Taura?
14.06.2008 (20:13)  
euronight: ja zase dúfam, že sa 350 budú objavovať už len na rýchlikoch a všetko "lepšie" budú voziť 1116 na koridore, resp. 1216.2 všade :)
registrovaný užívateľ čunče  mail  
14.06.2008 (20:07)  
martin749:
Předpovídáš nějak moc jistě. Přitom ani nevíš, v jakém stavu 380ky jsou. Do 14 dnů začne první jezdit vlastní silou.
14.06.2008 (18:36)  
Jiří Kareš: Rakušáci mají několik jednotek ICT.
čunče: Je schválen jejich největší nepřítel. Ještě nejsou a bůh ví kdy vyjedou. Schvalovat se budou dost dlouho. A při těch pěnězích co se nalily do vývoje vyjde 1216.2 víceméně na stejný peníze. Když budu mít Taurusa tak nemůžu jenom na Slovensko (s 380kami to bude podobné) a relativně i do Polska.
Ale neříkám, že to není špatný projekt, ale přichází trochu pozdě. Tu ztrátu už nedoženou.
registrovaný užívateľ rohilkk  mail  
14.06.2008 (14:35)  
Chikatetsujin: Spalky maji napr 843, i kdyz se to nezda,,,jedna se o cistici zdrze, jsou asi polovicni velikosti oproti spalkum na nakladnich vozech. Predpokladam, ze to bude i na jinych i modernejsich vozidlech. Jinak Taurus ma samozrejme koroucovou brzdu.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko