..: Taurusy schváleny pro provoz v ČR :..

Ilustrační obrázekPraha - Cestě lokomotiv řady 1216.2 do Česka už nic nebrání. Drážní úřad včera vydal konečné schválení těchto lokomotiv. Dnes to ŽelPage potvrdil ředitel Drážního úřadu Pavel Kodym. Podle zdrojů blízkých schvalovacímu procesu nemají lokomotivy žádná větší omezení provozu. Pokud se ČD podaří dohodnout s rakouskými drahami ÖBB, měly by taurusy zajíždět již od prosince na vlacích kategorie EC také do Prahy a Bohumína.

Schvalovací proces komplikovaly zejména stejné problémy, jaké brzdily i homologaci pendolin, tedy vysoké hodnoty rušivých proudů, které mohou za určitých okolností ovlivnit nezvykle zranitelná česká zabezpečovací zařízení. Ač na střídavé napěťové soustavě se podařilo vyladit lokomotivu relativně rychle, problémy se schválením pod stejnosměrným napájením byly komplikovanější.

Po mnoha testech na zkušebním okruhu v Cerhenicích bylo dalším krokem zajíždění dvousystémové řady 1116 do Českých Budějovic na začátku jízdního řádu 06/07. Jezdily na výjimku DÚ a měly instalované některé komponenty zabezpečovacích zařízení nutné pro provoz v ČR. V oběhu měly rychlík Praha - Salzburg a EuroCity Jóže Plečnik z Prahy do Ljubljany. Po roce přísného sledování došlo i na řadu 1216.2, taurus šitý na míru české železnici. S výraznými omezeními jako maximální rychlost 100 km/h, zákaz rekuperace, omezená délka soupravy a vícečlená posádka lokomotivy začaly tyto lokomotivy vozit rychlíky mezi Vídní a Brnem. Kromě toho převzaly i vozbu vlaků z Českých Budějovic. Včera se bezmála tříletý proces završil definitivně.

Zdroj: ŽelPage


Honza Beránek / JTB | 12.6.2008 (18:04)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Semík  mail  
12.06.2008 (21:52)  
Jen malé připomenutí pro ty, kterým se zdá schvalování po dobu 3 let moc dlouho. Jednotky ICE se schvalovaly 5 let, aby mohly jezdit ve Francii.
12.06.2008 (21:40)  
A neví někdo, jak by se dohodly ČD a ÖBB ohledně vyrovnávky oběhů?
editor alebo admin ŽP Nick  mail  
12.06.2008 (21:28)  
JTB: 380 je dělaná s ohledem na KO, neměla by tedy mít stejné problémy, jako taurus, nebo pendolíno. Teoreticky by to mělo být úplně bez problémů.
registrovaný užívateľ happy 
12.06.2008 (21:21)  
Spíš jde o zavření obou očí jako v případě Pendolína,protože žádné významné úpravy se na této řadě neprováděly.Spíše jde o kompatibilitu zabezpečovačů,v tomto EU není jednotná,což je škoda(a nejen v tomto).Co se týče trakční části vzhledem k EMC by se musel najít někdo,kdo další úpravy by zaplatil.Jinak i ta česká 471 není zrovna dvakrát košer. :)
registrovaný užívateľ Vladimír  mail  
12.06.2008 (21:21)  
Já jsem slyšel, že 380 se vejde do "přísné" české normy na kolejové obvody a má dokonce EDB narozdíl od tauruse :D.
Může taurus po schválení rekuperovat na "25" nebo brzdí stále jen vzduchem?
Přidávání lihu do benzínu (=dynalkol) prosadili za 1. republiky agrárníci, aby měli odbyt.
registrovaný užívateľ Petr Sváda  mail  
12.06.2008 (21:19)  
JTB: Jenom menší oprava: 163, 363 mají plynulou regulaci (pulzní měniče), protože mají cize buzené ss motory, které mají tvrdou charakteristiku.
12.06.2008 (21:10)  
Koukám, že okolo schvalování je stále dost nejasností...

Problémem není taurus jako takový, ten kdekoli jinde jezdí bez problémů. Tady ale naráží jeho nasazení na velmi zastaralé české normy na kolejové obvody, které ustrnuly někdy v roce 1960. Vůbec nepočítají s tím, že by tu jezdily mašiny s asynchronními motory vyšší výkonové kategorie (taurus: á 1600 kW). Maximum, co nedělalo problémy, byl ešus (asynchronní trakční motory, cca. 500kW jeden). Rušivých proudů se báli ale i konstruktéři už na počátku 80. let, proto má i rodina 163/263/363 skokovou regulaci, která vynechává problematické frekvence kolejových obvodů. Jinde v cizině se používají odolnější a stíněné obvody, které tyto problémy nemají. Proto také každá modernější lokomotiva má v Česku takový problém. Vysoký výkon, asynchronní motory, plynulá regulace výkonu. Problém mělo pendolino, problém bude mít 380.

Schválení taurusů je proto správné. Chyba není na jejich straně, chyba je v kolejových obvodech. Ty je potřeba urychleně vyměnit. Napadá mne analogie s ČSR 30. let. Standardním palivem nebyl benzin, ale tzv. biboli, směs benzinu, lihu a bůhvíčeho ještě, mělo to asi jen 77 oktanů. A i letadla se tomu musela přizpůsobovat, což dělalo obrovský problém a nakonec i značně degradovalo tehdejší československé letectvo.
registrovaný užívateľ M 
12.06.2008 (21:02)  
Josef Petrak - ptat se mne na tohle neni uplne moudre, protoze je to jak ptat se duchodce na cenu trimesicni platiny:-)
12.06.2008 (20:56)  
No jen aby se neopakovaly Moravany - o to mě tu jde
registrovaný užívateľ Werkie  mail  
12.06.2008 (20:54)  
No já nevim nestli jsem nějak navtrdlej :) ale proč byl problém s rušivými proudy a schvalovaloí se to 3 roky když ta lokomotiva už z víroby počítala s tímhle vším že tady je... chápal bych to kdyb to byla dovezená lokomotiva bůh ví odkud a 3 roky na ní ladili nějaký blbosti aby tady fungovala jak má... opravdu nechápu.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko