..: Taurusy schváleny pro provoz v ČR :..

Ilustrační obrázekPraha - Cestě lokomotiv řady 1216.2 do Česka už nic nebrání. Drážní úřad včera vydal konečné schválení těchto lokomotiv. Dnes to ŽelPage potvrdil ředitel Drážního úřadu Pavel Kodym. Podle zdrojů blízkých schvalovacímu procesu nemají lokomotivy žádná větší omezení provozu. Pokud se ČD podaří dohodnout s rakouskými drahami ÖBB, měly by taurusy zajíždět již od prosince na vlacích kategorie EC také do Prahy a Bohumína.

Schvalovací proces komplikovaly zejména stejné problémy, jaké brzdily i homologaci pendolin, tedy vysoké hodnoty rušivých proudů, které mohou za určitých okolností ovlivnit nezvykle zranitelná česká zabezpečovací zařízení. Ač na střídavé napěťové soustavě se podařilo vyladit lokomotivu relativně rychle, problémy se schválením pod stejnosměrným napájením byly komplikovanější.

Po mnoha testech na zkušebním okruhu v Cerhenicích bylo dalším krokem zajíždění dvousystémové řady 1116 do Českých Budějovic na začátku jízdního řádu 06/07. Jezdily na výjimku DÚ a měly instalované některé komponenty zabezpečovacích zařízení nutné pro provoz v ČR. V oběhu měly rychlík Praha - Salzburg a EuroCity Jóže Plečnik z Prahy do Ljubljany. Po roce přísného sledování došlo i na řadu 1216.2, taurus šitý na míru české železnici. S výraznými omezeními jako maximální rychlost 100 km/h, zákaz rekuperace, omezená délka soupravy a vícečlená posádka lokomotivy začaly tyto lokomotivy vozit rychlíky mezi Vídní a Brnem. Kromě toho převzaly i vozbu vlaků z Českých Budějovic. Včera se bezmála tříletý proces završil definitivně.

Zdroj: ŽelPage


Honza Beránek / JTB | 12.6.2008 (18:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
12.06.2008 (20:51)  
M přesně tak jak říkáte...
12.06.2008 (20:51)  
M, no jo, ale je vůbec ES64F4 ve schvalovacím řízení u DÚ ČR?
registrovaný uživatel M 
12.06.2008 (20:49)  
No, ja to prave myslel taknak ve stylu toho, co napsal Pendozabak. Proste jestli to nahodou neni furt ta sama lokomotiva, jen se "na ni" udelaly upravy ala upravy na pendolinu. A ta moje spekulace miri k tomu, jestli to teda neni pomale o tom, kdo o to zada. Ja osobne projektu RTE moc neverim, ale takhle mohli podle myho "schvalit" i ty nemecky lokomitvy
12.06.2008 (20:45)  
Tož chtělo by to take vymyslet jméno pro 380-ku :DDDDDDD
registrovaný uživatel 350 009  mail  
12.06.2008 (20:43)  
Mno a až budou 380, tak je ČD budou chtít na 100% prosadit v Rakousku - My jsme Vám schválili Taurusy, vy nám schvalte 380 . . .
12.06.2008 (20:43)  
No třeba se mýlím ale řekl bych že se po "česku" ohnuly normy, ale každopádně je to dobré že sem už taurus může...
12.06.2008 (20:42)  
M: asi nechápeš podstatu. Národní verze se liší jen ve zdánlivých drobnostech v elektronice, trakční část je ale myslím pořád stejná. Na té se nic neměnilo. Ostatně, jen kvůli zastaralé legislativě v Česku by se asi ani neměnilo nikdy. Nevyplatilo by se to.
registrovaný uživatel M 
12.06.2008 (20:39)  
:-)) Jde mi o to, jestli si v te tovarne rekli - Cesi to chcou takhle, tak to musime zmenit. Proste cele je to o tom, jestli se na tom fakt neco zmenilo nebo jestli rok merili merili a pak posunuli normy, pripadne zjistili, ze je vsechno OK...
12.06.2008 (20:34)  
M, ony prostě jsou už z továrny udělané tak, aby vyhověly. Nic vyššího v tom není. ;)
registrovaný uživatel M 
12.06.2008 (20:32)  
Heh, takze se zeptam podobne blbe, ale jeste pro jistotu. Lokomotivy tedy budou seriove upraveny (i) podle ceskych pozadavku, je to tak? Nejake podrobnosti, ktere nabizel JTB mi stejne nic nereknou, jde mi jen o ten nejvyssi princip...
  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko