..: Škoda Transportation kontruje - 380 je hotova, zanedlouho bude na okruhu :..

Ilustrační obrázekPraha - Nečekaný spád nabírá situace mezi vícesystémovými lokomotivami v ČR. Ani ne týden po schválení lokomotiv řady 1216 oznámila Škoda Transportation, že její dlouho očekávaný (a také již rok zpožděný) prototyp lokomotivy typu 109E (řada 380 ČD) je dokončen. Ještě tento měsíc by se měl podrobit prvním jízdním zkouškám v areálu továrny, během letních měsíců by se měla dostat i na ŽZO do Cerhenic.

"Výroba pokračuje přesně podle smlouvy s ČD, nejsou s ní žádné problémy. Vše se teď ukáže v rámci zkušebního testování," prohlásil dnes generální ředitel Škoda Holding Jiří Zapletal. Ve výrobě by aktuálně měly být tři kusy 109E, z nichž první prototyp se podrobuje zkouškám a v červenci by měl absolvovat jízdy na ZŽO v Cerhenicích. Veřejnosti by se měl představit jako první ale až stroj 380.002, jehož roll-out je naplánován na berlínský veletrh InnoTrans 2008 v září letošního roku.

Na základě smlouvy s Českými drahami by měl výrobce zajistit postupné schválení typu lokomotivy i v sousedních zemích, čímž bude, podobně jako v případě lokomotiv Siemens ES64U4-C, umožněn plynulý přechod na koleje jiných železničních správ bez nutnosti přepřahu. Ihned po svém nasazení do provozu se má řada 380 ČD objevit na elitních výkonech, zejména spojích EC/IC na prvním tranzitním koridoru mezi Berlínem, Vídní, Bratislavou a Budapeští. České dráhy za jeden kus zaplatí od 100 do 150 milionů korun.

První sérií testů absolvovala první česká "třísystémovka" již v prosinci 2006, kdy byl pevnostním zkouškám podle norem TSI podroben skelet 109E. Právě tato přísnější pravidla pro pevnost skříně si dříve vyžádala změnu designového řešení lokomotivy, na němž se podílelo návrhářské studio firmy Porsche. Stroj údajně jako první v Evropě získal certifikát pro vysokorychlostní vozidla. Konstrukce skříně byla již při testech ve VÚŹ schválena německým drážním úřadem EBA.

Spolupráce: Georgo. Zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 16.6.2008 (17:17)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
20.06.2008 (19:19)  
Asi to pořád drhne... Myslím, že se Škodovka ráda pochlubí až to bude bezpečně schopné pohybu...
20.06.2008 (16:30)  
Podařilo se už někomu ukořistit fotku, té vlajkové lodi Škody Transportation?
Registered user Luxian  mail  
20.06.2008 (15:50)  
Zajímavé, myslel jsem, že je to trať určená právě jen pro ICE 3.
Registered user Raquac 
20.06.2008 (9:17)  
Podstata je takova, ze tam de facto muzou jezdit jen jednotky ICE 3, ostatni nesmi kvuli problemum pri rozjezdu v tech kritickych stoupanich. To je kapku problem, kdyz ICE 3 neni dost.
Registered user Luxian  mail  
20.06.2008 (1:11)  
Raquac: Jaká je podstata těch problémů?
Registered user Raquac 
19.06.2008 (21:07)  
Chikatetsujin: Podle TSI ma byt maximalni sklon VRT do 35 ‰ To ze je na trati Kolin nad Rynem - Frankfurt nad Mohanem sklon az 40‰ (a to jen na trech kratkych usecich) zpusobuje provozni problemy.
19.06.2008 (12:39)  
Ehm, pardon :-D... 40 ‰ samozřejmě
Registered user Sýkoráček  mail  
19.06.2008 (11:57)  
Chikatetsujin: tak to bych chtěl vidět trať se stoupáním/klesáním 40% :-D (neuvažuji-li zubačky, nebo spíš lanovky) ;-D
19.06.2008 (11:44)  
Racek: Jinak, aby bylo jasno, já nemám nic proti využívání VRT "lokálními vlaky", ale chápu je je jako vysokorychlostní jednotku, která pak někde odbočí a pokračuje dále (přinejmenším charakteru Pendolino). Opačně to je možné jen za splnění mnoha faktorů. Pokud bychom uvažovali o lokomotivě + vozy blízké kategorii Xmz = Vmax 200 km/h. Tzn. souprava musí být sestavena výhradně z vozů dovolujících tuto rychlost a lokomotiva musí být vybavena ATC systémem použitým na VRT. Bohužel se zbavujeme možnosti vést VRT ve sklonech do 40% což jí v kopcovitém terému značně zlevňuje.
19.06.2008 (11:24)  
Racek: ano ty články znám, ale jsou to jen ideová pojednání, ve výsledku to musí být také proveditelné a odpovídat všem normám. Všimněte si v citaci kombinace slov jestli -musí- a jestli -mohou-... ;-)

Cituji ohledně smíšeného provozu: Je otázkou diskuse, zda tyto vlaky musí být vedeny vysokorychlostními jednotkami nebo mohou být sestaveny z klasických konvenčních souprav s lokomotivou. Od toho se totiž odvíjí sklonové uspořádání VRT (40 ‰ vs. cca 18 ‰) a samozřejmě i investiční náklady.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko