..: Škoda Transportation kontruje - 380 je hotova, zanedlouho bude na okruhu :..

Ilustrační obrázekPraha - Nečekaný spád nabírá situace mezi vícesystémovými lokomotivami v ČR. Ani ne týden po schválení lokomotiv řady 1216 oznámila Škoda Transportation, že její dlouho očekávaný (a také již rok zpožděný) prototyp lokomotivy typu 109E (řada 380 ČD) je dokončen. Ještě tento měsíc by se měl podrobit prvním jízdním zkouškám v areálu továrny, během letních měsíců by se měla dostat i na ŽZO do Cerhenic.

"Výroba pokračuje přesně podle smlouvy s ČD, nejsou s ní žádné problémy. Vše se teď ukáže v rámci zkušebního testování," prohlásil dnes generální ředitel Škoda Holding Jiří Zapletal. Ve výrobě by aktuálně měly být tři kusy 109E, z nichž první prototyp se podrobuje zkouškám a v červenci by měl absolvovat jízdy na ZŽO v Cerhenicích. Veřejnosti by se měl představit jako první ale až stroj 380.002, jehož roll-out je naplánován na berlínský veletrh InnoTrans 2008 v září letošního roku.

Na základě smlouvy s Českými drahami by měl výrobce zajistit postupné schválení typu lokomotivy i v sousedních zemích, čímž bude, podobně jako v případě lokomotiv Siemens ES64U4-C, umožněn plynulý přechod na koleje jiných železničních správ bez nutnosti přepřahu. Ihned po svém nasazení do provozu se má řada 380 ČD objevit na elitních výkonech, zejména spojích EC/IC na prvním tranzitním koridoru mezi Berlínem, Vídní, Bratislavou a Budapeští. České dráhy za jeden kus zaplatí od 100 do 150 milionů korun.

První sérií testů absolvovala první česká "třísystémovka" již v prosinci 2006, kdy byl pevnostním zkouškám podle norem TSI podroben skelet 109E. Právě tato přísnější pravidla pro pevnost skříně si dříve vyžádala změnu designového řešení lokomotivy, na němž se podílelo návrhářské studio firmy Porsche. Stroj údajně jako první v Evropě získal certifikát pro vysokorychlostní vozidla. Konstrukce skříně byla již při testech ve VÚŹ schválena německým drážním úřadem EBA.

Spolupráce: Georgo. Zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 16.6.2008 (17:17)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Racek 
19.06.2008 (7:42)  
Když si přečtete cokoliv z poslední doby o VRT u nás, tak zjistíte, že se smíšeným provozem se najisto počítá. Ono taky stavět tratě pro jeden vlak za hodinu (maximálně dva ...) by byl trošku moc velký luxus.
Ad cokoliv - namátkou třeba tady: http://www.cdrail.cz/VTS/vts25.html
19.06.2008 (2:18)  
Zirecek: To bude pravděpodobně tím, že když někdy okusíš pravý rychlovlak, tak ti pak takové to hemzání kolem 680 jezdící u nás konvenční rychlostí a pod štítkem luxus nabízející standardní služby přijde směšné... ;-)

Ekoter: řekl bych, že Evropskou legislativu a mezinárodní železniční normu není zase až tak snadné měnit. Osobně si myslím, že smíšený provoz by úspěšně zabránil dosahovat rychlostí 300 a více km/h. Navíc komplikace s přizpůsobováním ATC/ATO a já nevím co ještě. VRT nemá být o kompromisech ale o ždímaní technického maxima.
18.06.2008 (22:30)  
Ad Chikatetsujin: Smyslem příspěvku nebylo psát de jure, ale de facto. Prostě až se dostaví tunel do Berouna, který bude stavebně VRT, tak nejspíše jedním z prvních vozidel tam bude řada 380. Jinak legislativa se dá změnit, v tom bych zase neviděl tak velký problém. A smíšený provoz bych pak viděl jako potřebný a pravděpodobný.
18.06.2008 (21:57)  
Vůči ČD mám řadu výhrad, však nechápu vaše reakce na pojem "rychlovlak". Jak jinak chcete tuto jednotku řady 680 nazývat, nějak se musí prezentovat mediálně pro veřejnost. Pojem rychlovlak se mi zdá solidní.
18.06.2008 (20:11)  
Duke123: Obávám se, že nějaká speciální odolnost je fáma. Lokomotiva prostě musela splnit Evropské směrnice interoperability TSI... Konkrétně prEN 15227. Takže pochybuji, že bude splňovat něco více než loko Bombardieru či Simense.

Co se týče certifikátu pro vysokorychlostní vozidla, to nevím co to je a co umožňuje. Pochybuji, že ř. 380 je první vysokorychlostní voidlo v Evropě... :-D

http://www.enotrans.com/Programs/ITSP/J3Fall2006/Presentation%20Crash_Meisner_18.%20Oct%202006.pdf
18.06.2008 (19:44)  
Jsem rád, že o VRT to tu napsal někdo jiný, protože mě by někteří zase sežrali. Nicméně opět se ptám, proč má certifikát pevnosti pro vysokorychlostní vozidla? Je jasné, že je jediná, protože asi nikde jinde ve světě se nenajde jedinec, který toto zaplatí pro nevysokorychlostní věc. Ale hlavně,že jsme v něčem unikátní. Nebo je to jinak? ;)
18.06.2008 (19:41)  
Zirecek: Obávám se, že tím se nic neřeší, rychlovlak je obecný termín... Novináři tak označují i ICE, TGV a Shinkansen... :-)

Ale u nás vyčnívá, když drtivá většina vozového parku není schopná využívat maximální rychlost dovolenou infrastrukturou (jaký opak oproti dálnici :-D )
Registrierter Benutzer tenzor 
18.06.2008 (19:39)  
zirecek: Jako "rychlovlak" je Potěmkin označován už od začátku. Docela dobrý fór, ale ČD to jako obvykle myslí vážně :)))
18.06.2008 (16:29)  
Chikatetsujin: Řada 680 již není déle označována za vysokorychlostní. Obecně se již uvádí pojem "rychlovlak".
18.06.2008 (13:52)  
Ekoter: 380 vozidlo pro VRT? 380 je obyčejná výcesystémové lokomotiva pro konvenční tratě. Co se týče smíšeného provozu na VRT, tak myslím, že to je něco co vůbec legislativa UIC nedovoluje. Provoz v tunelu na Beroun by byl konvenční železnice - dokud se nedostaví VRT, poté jej budou muset konvenční vlaky opustit. Jde to však opačně - VRT jednotky putstit na konvenční síť.

Definice vozového parku pro VRT dle UIC:
The High Speed advanced-technology trains shall be designed in such a way as to guarantee safe, uninterrupted travel:

- at a speed of at least 250 km/h on lines specially built for High Speed, while enabling speeds of over 300 km/h to be reached in appropriate circumstances,
- 200 km/h on existing lines which have been or are specially upgraded,
- at the highest possible speed on other lines.

Překládat to snad není třeba. Z toho je vidět, že ani Pendolino nelze považovat za vysokorychlostní jednotku pro speciálně budované VRT (Vmax=230 km/h).
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko