..: Škoda Transportation kontruje - 380 je hotova, zanedlouho bude na okruhu :..

Ilustrační obrázekPraha - Nečekaný spád nabírá situace mezi vícesystémovými lokomotivami v ČR. Ani ne týden po schválení lokomotiv řady 1216 oznámila Škoda Transportation, že její dlouho očekávaný (a také již rok zpožděný) prototyp lokomotivy typu 109E (řada 380 ČD) je dokončen. Ještě tento měsíc by se měl podrobit prvním jízdním zkouškám v areálu továrny, během letních měsíců by se měla dostat i na ŽZO do Cerhenic.

"Výroba pokračuje přesně podle smlouvy s ČD, nejsou s ní žádné problémy. Vše se teď ukáže v rámci zkušebního testování," prohlásil dnes generální ředitel Škoda Holding Jiří Zapletal. Ve výrobě by aktuálně měly být tři kusy 109E, z nichž první prototyp se podrobuje zkouškám a v červenci by měl absolvovat jízdy na ZŽO v Cerhenicích. Veřejnosti by se měl představit jako první ale až stroj 380.002, jehož roll-out je naplánován na berlínský veletrh InnoTrans 2008 v září letošního roku.

Na základě smlouvy s Českými drahami by měl výrobce zajistit postupné schválení typu lokomotivy i v sousedních zemích, čímž bude, podobně jako v případě lokomotiv Siemens ES64U4-C, umožněn plynulý přechod na koleje jiných železničních správ bez nutnosti přepřahu. Ihned po svém nasazení do provozu se má řada 380 ČD objevit na elitních výkonech, zejména spojích EC/IC na prvním tranzitním koridoru mezi Berlínem, Vídní, Bratislavou a Budapeští. České dráhy za jeden kus zaplatí od 100 do 150 milionů korun.

První sérií testů absolvovala první česká "třísystémovka" již v prosinci 2006, kdy byl pevnostním zkouškám podle norem TSI podroben skelet 109E. Právě tato přísnější pravidla pro pevnost skříně si dříve vyžádala změnu designového řešení lokomotivy, na němž se podílelo návrhářské studio firmy Porsche. Stroj údajně jako první v Evropě získal certifikát pro vysokorychlostní vozidla. Konstrukce skříně byla již při testech ve VÚŹ schválena německým drážním úřadem EBA.

Spolupráce: Georgo. Zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 16.6.2008 (17:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Fauny  mail  
16.06.2008 (22:39)  
Jirka Panther : V úseku Hrušky - Napajedla by mohl být problém v oblouku ve Bzeni přívozu, tam je to hodně podobné Uhersku a Vranovicím.
16.06.2008 (22:36)  
Masakost: podľa SŽDC budú prvé úseky na 200 Brno-Přerov pri zdvojkoľajnení (2011, len vybrané úseky), niektoré úskey Doubí-Č.Budějovice; na 170 km/h potom úsek Tábor-Votice (2010), a samozrejme tunel Praha-Beroun.
Inak má pravdu Nick, že to blokujú úrovňové kríženia.
registrovaný uživatel kubam 
16.06.2008 (22:27)  
Nick: v současný době není možný v ČR jezdit víc jak 160km/h, tudíž ani na přejezdech;-)
16.06.2008 (22:26)  
Dle mých informací je reálnější zavedení rychlosti Vmax=180km/h na vybraných úsecích pro jednotku řady 680. Má zatěžovací schéma vyrazně nižší než loko+vozy -> menší účinky zatížení než "cokoliv jiného". Má rychlostníky NS, kterými se jednodušeji zavede a eviduje rychlost pouze pro řadu 680. Budovaný koridor se již dělá na 180km/h v oblasti kolejových "S" před/za stanicemi.
Výkonná lokomotiva 380 či Taurus bude vynikat nejen výkonem, ale i "digitální volbou rychlosti" oproti řadě 150/151, kde se vše děje zdlouhavě "rukou". Tím nechci nijak hanit řadu 150/151. Čest této řadě už jen tím, že ji "srovnáváme" s Taurusy... .
registrovaný uživatel Semík  mail  
16.06.2008 (22:24)  
Ihned po svém nasazení do provozu se má řada 380 ČD objevit na elitních výkonech, zejména spojích EC/IC na prvním tranzitním koridoru mezi Berlínem, Vídní, Bratislavou a Budapeští...... Takže v okamžiku, kdy se začnou projevovat dětské nemoci, tak u nás přestanou jezdit všechny vlaky vyšších kategorií kromě Pendolina. Což nechat ji jezdit jeden rok na nějakém podřadném rychlíku, aby z toho nebyla mezinárodní ostuda.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
16.06.2008 (22:24)  
Sigfried: Odborníci pro to jistě mají své vysvětlení. Ale viděli jsme, jak dopadla srážka auta a rychlíku ve 140 km/h ve Vraňanech. Ve dvoustovce by to bylo hodně "veselé". Jako druhý argument vidím předzváněcí doby. Aby se přejezd sklopil v dostatečném předstihu před EC jedoucím plnou rychlostí. Když pak pojede nákladní vlak svých 60 km/h, bude přejezd sklopen neúměrně dlouhou dobu před jeho příjezdem. Kdo chce, ať si spočítá, jaký bude rozdíl mezi 160 a 200 km/h ;-)
registrovaný uživatel Alex Džiuba  mail  
16.06.2008 (22:09)  
Nick: Ak je to pravda, nechápem prečo, nie je jedno či ťa zrazí vlak v 160 alebo v 200 km/h? Alebo to má aj nejaký iný zmysel? Som neznalý tohto problému, tak ma prosím poučte.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
16.06.2008 (22:05)  
Jirka Panther: V úseku Choceň-Pardubice 200 km/h asi nebude možných, neboť je tam spousta přejezdů. Dle mých informací není možné jezdit přes přejezdy rychleji, než 160 km/h.
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
16.06.2008 (22:05)  
No hurá, jáj...ale bude se mě stýskat po většině 350...akorát budou Taury a 380..
16.06.2008 (21:49)  
Vážení, narozdíl od Pinďi se schvalování děje před výrobou (a to po částech), nikoliv po výrobě a to ještě v dalších třech zemích. Proto to čekání, ale to mnozí ví. Takže až vyjede, tak bude jezdit.

Většina ale neví, že na tuhle mašinu čekají všechny EC a IC vlaky. U nás nejde až tak o maximální rychlost 200, která je úplně k ničemu, když bude na pár kilometrech. Kromě Hrušky - Napajedla, kde by mohl být úsek, co bude vidět i na grafikonové plachtě. Mnohem důležitější je vykrytí zubů (propadů rychlosti) na zmrskaných koridorech. Jen namátkou Praha - Děčín, Přelouč - Valy, Mohelnice - Červenka, Lipník nad Bečvou. Tam by těch 6 Mega pomohlo. 4Megová mašina se jakž takž rozjede, ale to co je do Drážďan, to je hrůza. Řada 372 se s těžkým EC prostě po těch zubech nerozjede.
Dále trať do Bavorska bude také stát za to. První úsek na 200 do Berouna, pak po rovině 120 a pod krpálem se sníží na rychlost 100, aby se do kopce 10promile rozjížděla zas na 120-130. A po modernizaci trati za Plzní to bude zas na 200. Takže tam opět potřebujeme pořádný stroj. Dobré je, že má trakční charakteristiky jako Taurus, takže grafikony budou napsané pro všechny stejně.

Ad Masakost: rychlost 200 je možná z hlediska geometrie koleje na Břeclav - Brno, Hrušky - Napajedla a Choceň - Pardubice. Bohužel Břeclav - Brno má omezení na 160 přesně v polovině (celé Vranovice), takže je to prakticky nesmysl, ty dvě minuty jsou dobré tak pro dohánění zpoždění. U druhého případu si nejsem jistý Zámrskem a hlavně Uherskem, kde jsou výhybky v oblouku jako ve Vranovicích, ale přeci jen to je o trochu lepší (třeba na 180)
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko