..: Škoda Transportation kontruje - 380 je hotova, zanedlouho bude na okruhu :..

Ilustrační obrázekPraha - Nečekaný spád nabírá situace mezi vícesystémovými lokomotivami v ČR. Ani ne týden po schválení lokomotiv řady 1216 oznámila Škoda Transportation, že její dlouho očekávaný (a také již rok zpožděný) prototyp lokomotivy typu 109E (řada 380 ČD) je dokončen. Ještě tento měsíc by se měl podrobit prvním jízdním zkouškám v areálu továrny, během letních měsíců by se měla dostat i na ŽZO do Cerhenic.

"Výroba pokračuje přesně podle smlouvy s ČD, nejsou s ní žádné problémy. Vše se teď ukáže v rámci zkušebního testování," prohlásil dnes generální ředitel Škoda Holding Jiří Zapletal. Ve výrobě by aktuálně měly být tři kusy 109E, z nichž první prototyp se podrobuje zkouškám a v červenci by měl absolvovat jízdy na ZŽO v Cerhenicích. Veřejnosti by se měl představit jako první ale až stroj 380.002, jehož roll-out je naplánován na berlínský veletrh InnoTrans 2008 v září letošního roku.

Na základě smlouvy s Českými drahami by měl výrobce zajistit postupné schválení typu lokomotivy i v sousedních zemích, čímž bude, podobně jako v případě lokomotiv Siemens ES64U4-C, umožněn plynulý přechod na koleje jiných železničních správ bez nutnosti přepřahu. Ihned po svém nasazení do provozu se má řada 380 ČD objevit na elitních výkonech, zejména spojích EC/IC na prvním tranzitním koridoru mezi Berlínem, Vídní, Bratislavou a Budapeští. České dráhy za jeden kus zaplatí od 100 do 150 milionů korun.

První sérií testů absolvovala první česká "třísystémovka" již v prosinci 2006, kdy byl pevnostním zkouškám podle norem TSI podroben skelet 109E. Právě tato přísnější pravidla pro pevnost skříně si dříve vyžádala změnu designového řešení lokomotivy, na němž se podílelo návrhářské studio firmy Porsche. Stroj údajně jako první v Evropě získal certifikát pro vysokorychlostní vozidla. Konstrukce skříně byla již při testech ve VÚŹ schválena německým drážním úřadem EBA.

Spolupráce: Georgo. Zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 16.6.2008 (17:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
17.06.2008 (9:50)  
Mně se tu něco nezdá. První lokomotiva v červnu, druhá v září. Jednu tedy dělají tři měsíce, a na každý měsíc práce na ní tak vychází až 50 milionů. Co kdyby je zkusili dělat rychleji? ;-) No a jinak nějak závratně zvyšovat rychlost na nesouvislých kouscích... Nebylo by lepší už kopnout do nějaké té VRT, kde by se ta mašinka mohla pořádně rozjet, a stávající tratě nechat a upravit pro obsluhu území? Miliardy do dálkové dopravní infrastruktury tečou a železnici se většina z nich zatím vyhýbá. Je to škoda, když už budeme mít vysokorychlostní lokomotivu za cenu jí odpovídající...
17.06.2008 (9:01)  
Martin-CZ: To trošku rozviň. To mě zajímá.
17.06.2008 (8:52)  
JOHNZ: Předzváněcí doba není závislá na rychlosti vlaku ...
registrovaný uživatel vb007 
17.06.2008 (8:37)  
To FRK: Tak jsem se malem po...., když jsem to po ránu četl, ale bylo to nejspíš z jogurtu. Ta cena 150 je za 20ks a 100 za 100 ks, né?
17.06.2008 (8:16)  
Pánové ! Po Evropě už jezdí takových mašin habaděj a myslím si, že i lacinějších. Hlavně dávejte pozor, aby jste se z té 380 nepos-rali. FRK
registrovaný uživatel JB 
17.06.2008 (6:36)  
K poslední věte článku: VÚŽ nezkouší skříně; byla to jiná firma.
registrovaný uživatel JOHNZ 
16.06.2008 (23:47)  
Nick: ETCS bude vedieť aj rýchlosť vlaku a na jej základe nastaviť predzváňaciu dobu na priecestí.
registrovaný uživatel happy 
16.06.2008 (23:21)  
Tak doufám,že trufne i tauruse s jeho rychlostním rekordem!!
registrovaný uživatel LukasH 
16.06.2008 (23:01)  
Kromě Hrušky - Napajedla, kde by mohl být úsek
Myslím že nemohl
- oblouk u M.N.Vsi umožňuje již nyní pouze 150 km/h o ostatních jsem se na vyšší rychlost než 160 km/h nezabýval.
-přejezdy Hrušecký, Lužický, Rohatecký, Bzenecký, oba Moravskopísecké, Nedakonický atd....... to asi neklapne, nadjezdy/podjezdy nikdo nedodělá.
Jediný úsek kde by mohla být vyšší rychlost (200-220 km/h) je Břeclav-Modřice v případě zrušení přechodů a přejezdů kterých je podstatně míň než na ferdinandce, interoperabilita trati Brno - Břeclav - Bernhardsthal by se měla začít dělat letos takže pak chybí již jen pár mílových kroků k "úspěchu"
16.06.2008 (22:50)  
Sigfried:A ICE vykolejí ve 250 i o blbý stádo ovcí:-)
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko