Praha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.
Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.
Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."
Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.
Zdroj: Aktualne.cz
| 1.7.2008 (12:00)
JÁ SI MYSLÍM,ŽE LIDI BY MĚLI SVŮJ NESOUHLAS ŘÍCÍ ALE NE TÍM ZPŮSOBEM,ŽE NÁS BUDOU VE VLAKU NEBO JINDE OTRAVOVAT TO JE JIM HOV*O PLATNÝ A´T JDOU PROTESTOVAT
JÁ OSOBNĚ BYCH TAM ŠEL ZÁLEŽÍ ČISTĚ NA VÁS CO SI VŠECHNO NECHÁTE OD TAMTĚCH NAKECAT A NECHAT JE DEVASTOVAT PRAHU A VYSTAVĚT VŠUDE NOVÉ ŠOPING CENTRA JAKO USA ALE JEDNO SI TROUFNU ŘÍCT JAK TA NAŠE ZEMĚ BUDE VYPADAT TAK ZA 10 LET A VÍCE
kDYŽ TEĎ JE TO UŽ VĚTŠINĚ LIDÍ LHOSTEJNÉ
Kazdopadne nevim jak u ostatnich, ale cim vetsi pismo, tim je moje ochota cist to mensi:-)
Rudolf Vávra: "Je to otázkou jeho česti,"
sorry že ještě ryju, ale jeho _cti_. Když už teda.
PRAHA MASARYKOVO NÁDRAŽÍ METRO B STANICE NÁMĚSTÍ REPUBLIKY
MASARYČKA MÁ JEŠTĚ TU VÝHODU,ŽE JE PŘÍSTUPNÁ I LIDEM NA VOZÍKŮ COŽ HLAVÁK JE TAKY ALE TO SE NEDÁ SROVNÁVAT
JÁ SI MYSLÍM,ŽE LIDI BY MĚLI SVŮJ NESOUHLAS ŘÍCÍ ALE NE TÍM ZPŮSOBEM,ŽE NÁS BUDOU VE VLAKU NEBO JINDE OTRAVOVAT TO JE JIM HOV*O PLATNÝ A´T JDOU PROTESTOVAT
JÁ OSOBNĚ BYCH TAM ŠEL ZÁLEŽÍ ČISTĚ NA VÁS CO SI VŠECHNO NECHÁTE OD TAMTĚCH NAKECAT A NECHAT JE DEVASTOVAT PRAHU A VYSTAVĚT VŠUDE NOVÉ ŠOPING CENTRA JAKO USA ALE JEDNO SI TROUFNU ŘÍCT JAK TA NAŠE ZEMĚ BUDE VYPADAT TAK ZA 10 LET A VÍCE
kDYŽ TEĎ JE TO UŽ VĚTŠINĚ LIDÍ LHOSTEJNÉ
TEĎ SE NECHCI DOTKNOUT A TENTO TEXT NESMĚŘUJE NA RudolfA Vávru.
toť můj názor
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










