Praha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.
Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.
Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."
Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.
Zdroj: Aktualne.cz
| 1.7.2008 (12:00)
Ale zmiňovat už ho tu moc nechci.
Je to otázkou jeho česti, i když už je mrtvý..., jestli si ho český národ trochu váží, tak by Masaryčku rušit neměli, raději prodloužit tu trať na ten Hlavák, viz níže...
Ale fakt prosim na mě už nepodávejte otázky, či argumenty co se týče Masaryka
a zbytek bych pozavíral protože tohle není možný co se děje v této zemi ! ale co se dá dělat lidi si je zvolili tak to maj před volbami jim mažou medík kolem úst a občani naletěj jak myš na sýr... z prominutím ale je to tak.
co jsme si zvolili ať už poslance nebo jiné to nám vládne a občani jsou již řekl bych navyklí z dřívějška tak se bojej něco říct a poslouchají jak beránci je jim to lhostejné neříkám všem ale převážně ano.uměj jenom nadávat ale pak se bojí někam jít protestovat.Já to vidí m jako stávku jak byla nejdřív všichni,že půjdou pak si to někteří rozmysleli.
A já nic o Staromáku neřikal...
a zbytek bych pozavíral protože tohle není možný co se děje v této zemi ! ale co se dá dělat lidi si je zvolili tak to maj před volbami jim mažou medík kolem úst a občani naletěj jak myš na sýr... z prominutím ale je to tak.
co jsme si zvolili ať už poslance nebo jiné to nám vládne a občani jsou již řekl bych navyklí z dřívějška tak se bojej něco říct a poslouchají jak beránci je jim to lhostejné neříkám všem ale převážně ano.uměj jenom nadávat ale pak se bojí někam jít protestovat.Já to vidí m jako stávku jak byla nejdřív všichni,že půjdou pak si to někteří rozmysleli.
řekl bych kdyby udlěli pořádnou akci VZBOUŘENÍ VŠECH OBČANŮ ČR možná,že by s tím začali něco dělat ale takhle je to většině u zadku z prominutím
protože se cestující z linek S-bahn dostanou na všechny linky metra a tím se i částečně sníží "počty davů" na hl.n. Současně se stavbou rychlodráhy by měla být hotová podzemní část hlavního n. a potom začít stavět podzemní spojení na smíchov a vršovice(nejlépe hned nebo s co nejmenším zpožděním).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










