..: Pražská radnice jedná o osudu Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.

Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.

Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.

Zdroj: Aktualne.cz

NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Foxx  mail  
02.07.2008 (19:05)  
M: To ti asi nikdo neřekne, leda že bys zasponzoroval nějakej projekt :-) Každopádně Masaryčka je na celkem dobrém místě a dle mého by byla škoda to zrušit. Asi to rozhodně vyjde levnějc jí opravit, než podzemnní patro na hlaváku. Aby jsme pak nedopadi jako v Brně, nevypisovali referenda a pod ;-)
02.07.2008 (19:02)  
sames1: Já jsem nepočítal :D, to jsem jen dával přibližný příklad, ale trochu se určitě, alespoň poměrem blížím...

Myslím si právě, že většina lidí co na Masaryčce vystupuje, jezdí za prací a po zrušení Masny by stejný počet lidí vystoupil i na Hlaváku, je pravda, že něco málo by možná využilo přímých spojů a nevystupovalo, ale těch bude podle mě míň...
02.07.2008 (18:57)  
mol1111: na staromáku bych letadlem těžko přistával, možná tak na václaváku, ten je dlouhý dost :) 300 metrů samozřejmě nikoho nezabije, ale například jako dojíždějící z běchovic by mi nevadilo jet na staromák případně i dál bez přestupu.
registrovaný uživatel M 
02.07.2008 (18:56)  
Neuveritelny davy lidi jsou v Brne na ohnostrojich nebo v Pekingu, kdyz Cinani jedou domu na svatky. U nas jsem na nadru jeste neuveritelnej dav nevidel:-))
Ale je to fuk, ti lidi by podle mne treba nejak poresit sli. Stale nezodpovezena otazka je, jestli by slo poresit vlaky...
02.07.2008 (18:28)  
Dovolím si zapojit se do diskuse. Co se týče zrušení Masaryčky a převedení veškeré dopravy na hlavní, tak by se muselo hlavní o dost rozšířit a myslím, že při výstavbě podzemního patra by byl velký problém s inženýrskými sítěmi. Problémem by se mohlo stát i metro, které zabírá rovněž své místo, ale neviděl jsem tu studii, tak je to jen plácání. Někteří zmiňují, že by se i na současné hlavní vlezli všichni cestující z obou nádraží, tak bych si dovolil polemizovat. Kdykoli jsem přijel na hlavní, prodíral jsem se neuvěřitelnými davy lidí, kteří přijeli, čekali na vlak, nebo se k němu snažili dostat a na Masaryčce byly davy spíše po příjezdu vlaku, kdy se všichni hned vyřítili na tramvaj nebo metro a i ty stály za to. Docela si nedovedu představit, že by se např. zároveň tlačili do metra nebo z něj lidi z z obou pater. Pravda, tohle by bylo určitě až v době, kdy teoreticky bude D, ale i tak by se podle mě mohlo stát, že by i nejkratší interval nestačil. Toť můj skromný názor.
02.07.2008 (18:28)  
mato H: Klidek chlape lebo dostanes infarkt a koho potom bude okradat CD zaplatis si listok a zaplatis si dane co ide tiez CD .
Zajímavý přístup. Proč si pořád plno lidí myslí, že jsou okrádáni??? Všechno něco stojí a skutečné náklady jsou zcela někde jinde...

NIcKON: Chcete-li předejít dalšímu mazání vašich příspěvků, vystříhejte se vulgarit a osobních útoků.
Ano, ujelo mi tam jedno slovíčko, nicméně vulgaritou bych to nenazýval, ale budiž. Je to právo admina. Mmch ke konci tam byla taková větička, kterou jsem se za to už dopředu omlouval.
registrovaný uživatel M 
02.07.2008 (17:32)  
sames1 - no jako jestli teda znak vyssi tridy je, ze clovek ma bankovni ucet, tak to si teda Cesi ziji jako prasata v zite:-)

Nevim no, kdekoliv v cizine (pravda, jezdim spis do EU15, ale zase spise tady vidim mista, odkud si brat priklad, ackoliv pripoustim, ze v Bukuresti nebo Tirane muze byt spousta veci skvelych) jsem byl, tak tam lide resili listky na S-bahn (pricemz se domnivam, ze to byli zejmena neco jako turiste a ze mistni maji nejakou formu predplatneho) prostrednictvim automatu a davali tam proste co meli. Ja osobne preferuji kartu (nejake obavy nebo neco, tak to je trosku paranoia...) a bankovky (kterych mam mensi nez velke mnozstvi) si nechavam na pripady, kde kartou platit nelze.
Poznamku o nemoznosti platit zahranicnima kartama jsem nepochopil patrne. Jako jo, pokud jedu do ciziny, tak si musim vzit mezinarodni platebni kartu. To je snad jasny, ne? Nebo jaks to myslel?
registrovaný uživatel sames1 
02.07.2008 (16:53)  
Rudolf Vávra
02.07.2008 (14:10) M: Když to bereš takhle, tak to musim počítat s počtem cestujících... Masna 150 cestujících, hlavák 300 cestujících; Masna zrušena, Hlavák 450 cestujících

Zase nekdo pocital hehe ... no nerikali ze kdyz masnu zrusi ze se aspon nebude prestupovat :D Takze na hlavaku mozna se zrusenim masarycky i ubyde vystupivsich lidi .... pro nektere kteri stale nechapou je to jen sranda hehe kdo by Praglem projizdel vecinou masarycky vyuzivaji jako cilovku asi vsichni pracujici a skolaci. Nebo delalo CD (jako provozovatel dopravy ale nejak podivne i majitel nadrazi) Studii na skutecne vyuzivani nadrazi. Silne pochybuju ze se kazdeho v prubehu tydne ptali na to zda jen projizdi a uvital by neprestupovani na hlavaku nebo jestli mu vyhovuje treba tramvaj(metro) bliz od zeleznice nez na hlavaku.
Jo a jeste bych hodil perlicku ... Operace Opera ..uz jste zapomeli hehe na velkolepe projekty podzemniho nadrazi pod Hlavakem ...

Se na to koukam a Masarycka trha rekordy hehe 147 prispevku :D No Pamatkari na to serou ... Pro ty je dylezite aby stala budova a jesli bude ci nebude slouzit doprave zase resi koumaci co ani vlak nepouzivaji hehe

M : No uz vidim jak prijima i zahranicni karty (zrovna na hlavaku kde je 25% klientely ze zahranici )... nebo ne kazdy patri do stredni a vyzsi tridy a ma ucet ;) A i kdyz ho ma tak treba neveri nejakemu automatu na nadru nebo abych rekl pravdu tak tady jsou jak na metro tak na vlak oboji ... ja osobne bych se priklanel k automatu ktery bere mezinarodni platebni embosovane karty a vsechny nase ..a mince a papirovky v KC a EUR. A maji vsichni klid.
registrovaný uživatel M 
02.07.2008 (16:15)  
jeffer - taky se uz pred casem vymyslely platebni karty:-)
02.07.2008 (16:08)  
jeffer: Kdyby se Masaryčka zrušila, tak já bych taky nechtěl jezdit přes Zličín, radši něco přes Dejvice - ty jsou také hojně využívány; ale stejně raději doufám, že Masna zůstane
  1 2 3 4 5 6 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko