Praha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.
Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.
Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."
Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.
Zdroj: Aktualne.cz
| 1.7.2008 (12:00)
Myslím si právě, že většina lidí co na Masaryčce vystupuje, jezdí za prací a po zrušení Masny by stejný počet lidí vystoupil i na Hlaváku, je pravda, že něco málo by možná využilo přímých spojů a nevystupovalo, ale těch bude podle mě míň...
Ale je to fuk, ti lidi by podle mne treba nejak poresit sli. Stale nezodpovezena otazka je, jestli by slo poresit vlaky...
Zajímavý přístup. Proč si pořád plno lidí myslí, že jsou okrádáni??? Všechno něco stojí a skutečné náklady jsou zcela někde jinde...
NIcKON: Chcete-li předejít dalšímu mazání vašich příspěvků, vystříhejte se vulgarit a osobních útoků.
Ano, ujelo mi tam jedno slovíčko, nicméně vulgaritou bych to nenazýval, ale budiž. Je to právo admina. Mmch ke konci tam byla taková větička, kterou jsem se za to už dopředu omlouval.
Nevim no, kdekoliv v cizine (pravda, jezdim spis do EU15, ale zase spise tady vidim mista, odkud si brat priklad, ackoliv pripoustim, ze v Bukuresti nebo Tirane muze byt spousta veci skvelych) jsem byl, tak tam lide resili listky na S-bahn (pricemz se domnivam, ze to byli zejmena neco jako turiste a ze mistni maji nejakou formu predplatneho) prostrednictvim automatu a davali tam proste co meli. Ja osobne preferuji kartu (nejake obavy nebo neco, tak to je trosku paranoia...) a bankovky (kterych mam mensi nez velke mnozstvi) si nechavam na pripady, kde kartou platit nelze.
Poznamku o nemoznosti platit zahranicnima kartama jsem nepochopil patrne. Jako jo, pokud jedu do ciziny, tak si musim vzit mezinarodni platebni kartu. To je snad jasny, ne? Nebo jaks to myslel?
02.07.2008 (14:10) M: Když to bereš takhle, tak to musim počítat s počtem cestujících... Masna 150 cestujících, hlavák 300 cestujících; Masna zrušena, Hlavák 450 cestujících
Zase nekdo pocital hehe ... no nerikali ze kdyz masnu zrusi ze se aspon nebude prestupovat :D Takze na hlavaku mozna se zrusenim masarycky i ubyde vystupivsich lidi .... pro nektere kteri stale nechapou je to jen sranda hehe kdo by Praglem projizdel vecinou masarycky vyuzivaji jako cilovku asi vsichni pracujici a skolaci. Nebo delalo CD (jako provozovatel dopravy ale nejak podivne i majitel nadrazi) Studii na skutecne vyuzivani nadrazi. Silne pochybuju ze se kazdeho v prubehu tydne ptali na to zda jen projizdi a uvital by neprestupovani na hlavaku nebo jestli mu vyhovuje treba tramvaj(metro) bliz od zeleznice nez na hlavaku.
Jo a jeste bych hodil perlicku ... Operace Opera ..uz jste zapomeli hehe na velkolepe projekty podzemniho nadrazi pod Hlavakem ...
Se na to koukam a Masarycka trha rekordy hehe 147 prispevku :D No Pamatkari na to serou ... Pro ty je dylezite aby stala budova a jesli bude ci nebude slouzit doprave zase resi koumaci co ani vlak nepouzivaji hehe
M : No uz vidim jak prijima i zahranicni karty (zrovna na hlavaku kde je 25% klientely ze zahranici )... nebo ne kazdy patri do stredni a vyzsi tridy a ma ucet ;) A i kdyz ho ma tak treba neveri nejakemu automatu na nadru nebo abych rekl pravdu tak tady jsou jak na metro tak na vlak oboji ... ja osobne bych se priklanel k automatu ktery bere mezinarodni platebni embosovane karty a vsechny nase ..a mince a papirovky v KC a EUR. A maji vsichni klid.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










