..: Pražská radnice jedná o osudu Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.

Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.

Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.

Zdroj: Aktualne.cz

NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   
01.07.2008 (12:20)  
A máme to tu zase:

Urychlenost je akcentována vzhledem ke krátícímu se volebnímu období, přejít do Karlína lze pohodlně již nyní kolem mekáče a vznik nových kanceláří a obchodů povede k dalšímu zahuštění již tak velmi husté automobilové dopravy. Zakonzervovat Masaryčku nikdo nechce (chceme ji zrekonstruovat a již se tak děje) a nezrušit zde provoz by byla škoda jen pro Burgermeistera & Co. Hlavním a jediným důvodem zrušení nádraží je přihrát pozemky developerům a rychle shrábnout provizi, než půjdou od válu. Zkrácení staničních kolejí je v neprospěch pěšího napojení na MHD (metro i tramvaj). Argumentace, že by to bylo ve prospěch cestujících / obyvatel Prahy atd. je krajně nedůvěryhodná... Provize za Palladium I jsou už utracené a soudruzi by si rádi zopakovali totéž při projektu Palladium II!
01.07.2008 (12:20)  
Já mám spíš pocit, že pan radní nemá ani potuchy o tom, že na nádraží už se dávno kope. :)
01.07.2008 (12:14)  
Tak tohle je opravdu blbej nebo spis smutnej for.... po tom co se opravilo zhlavi a zacne se s rekonstrukci budovy apod, by se melo nadrazi zrusit? To mi prijde zase jako nejak vykrik do tmy, kde bych se ani nedivil, ze nekdo si opet masti kapsu.Znicit nadrazi je naprosta hovadina.Osobne nejvic me dostava tahle veta:"To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína."Tak to pesi snad obejdou,ne? tech par metru je snad nezabije, nebo jo?
registrovaný uživatel kozel  mail  
01.07.2008 (12:14)  
Jan Bürgemeister pěkně zlobí,asi ho vytaháme za ouško ...!
registrovaný uživatel basnik  mail  
01.07.2008 (12:09)  
Na tohle už se snad ani nic slušného říct nedá ...

"pasažéři si oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna do Karlštejna přes centrum Prahy bez přestupů."
To je myšleno jako vtip???

Si zase někdo potřebuje nahrabat kapsu ..
  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko