..: Jeden kilometr vysokorychlostní trati může Česko stát 300 až 600 milionů korun :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Zhruba za 8 let by cesta vlakem z Prahy do Brna mohla trvat necelou hodinu. Počítá s tím ministerstvo dopravy, které plánuje zprovoznit přes 1000 kilometrů vysokorychlostních tratí (dále VRT). Cena za jeden kilometr by se měla pohybovat mezi 300 až 600 milióny korun, ale celkovou částku lze těžko vyčíslit. Podle údajů ministerstva se nově postaví 700 až 800 kilometrů tratí a dalších 400 prodělá modernizaci. "Investiční náklady na kilometr jsou dány typem terénu," uvádí náměstek ministra dopravy Petr Šlegr. "Úseky v rovině vyjdou levněji než ty v kopcovitém terénu, kde je vyšší podíl mostů nebo tunelů".

Podle Šlegra je cena za kilometr VRT srovnatelná s kilometrem dálnice. "Nejedná se o stavby, které by se z tohoto pohledu vymykaly náročnosti investic do dopravní struktury, které jsou realizovány již v současnosti," uvádí. Také ministr dopravy Aleš Řebíček předpovídá dobrý průběh investic a říká, že problémy s investicemi mohou vzniknout u jakéhokoli projektu, ale u takto nadnárodního je nepředpokládá. Peníze jsou vždy jen otázkou priorit a tento typ projektu ve chvíli, kdy se přiblíží realizace, jistě bude mít prioritu docela vysokou.

"Evropa je na nohou, poptávka po rychlém spojení bude narůstat a nebe má také nějakou konečnou kapacitu. Proto se už dnes přemýšlí o nových možnostech," vysvětluje důležitost VRT Řebíček. Na českých kolejích už se konkurence pro letadla projíždí zhruba měsíc. Až do září se na zkušebním okruhu nedaleko Cerhenic u Kolína testuje francouzský rychlovlak AGV.

Cena jízdenky

Někteří se už se nyní hrozí toho, kolik cesta vlakem bude stát. Ministerstvo ani odborníci tyto obavy však vyvrátit nemohou. Ceny se budou pohybovat v řádech tisíců a přiblíží se letecké dopravě. "Bude to alternativa k leteckému spojení mezi evropskými městy. Protihodnotou bude vyšší komfort, odpadne cesta na letiště a podobně. Je to konkurence letecké dopravě, takže i cena musí být volená v této podobě," říká proděkan Fakulty dopravní ČVUT Petr Moos.

Zdroj: iDnes.cz


Adys Poslat mail autorovi | 14.7.2008 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Praha hl. n.  mail  
14.07.2008 (11:15)  
No, bude to sice pěkné, ale ty vlaky budou poloprázdné, protože tím budou jezdit leda tak milionáři.
14.07.2008 (11:13)  
R 1463 ÚPA: Přesně jak řekl Jaroušek.
Jinak pokud jde o tramvaje 14t tak jsou sice pro cestující strašné ale pokud jde o spolehliost, jsou vysoce kvalitní a spolehlivé (alespoń co vím)... Kdo ví více ať doplní nebo vyvrátí.. díky.
14.07.2008 (11:09)  
Ad R 1463 Úpa: A proč by měli být 380-ky extrémě poruchové (že budou mít ,,dětské nemoci" je jasné a je to obvyklé)? Já myslím, že na takovéto soudy je zatim čas a uvidíme, co nám přinese jejich provoz...
14.07.2008 (10:59)  
do roku 1991 co se tyce lokomotiv, to slo, ale to co vidime dneska? nerikam generatory, turbiny,tramvaje( ikdyz ty podvozky!!) ale vlaky...Tou Plzni jsem myslel predevsim MOVO a jejich produkt WLABmee, jen shodou nahod prezdivany TEMELÍN..Trvalo 5 let, nez zacly jezdit bez poruch..Ale i nyni se bojim u 380..je jasny, ze vsechny prototypy jsou vice poruchove, obavam se vsak, ze v pripade 380 to bude poruchove enormne
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
14.07.2008 (10:40)  
R 1463: Shity z Plzně... Trochu silná slova, ne? Nemám pocit, že by škodovka proslula jako výrobce shitů. Nebo máš jiný názor?
14.07.2008 (10:35)  
To jsem zvědav kdo to zaplatí a jak to chtěj ztihnout
Registrierter Benutzer Busman 
14.07.2008 (10:32)  
Precla: na myšlenku čas je, protože od myšlenky k realizaci jéééště hodně vody uplyne v Sázavě, Oslavě i Jihlavě... Ale říkám, že s "infrastrukturní" myšlenkou by se mělo přemýšlet i o vozovém parku - nejen o tom opravdu "vysokorychlostním" - předpokládám, že na VRT by se převedly i rychlíky, které by z ní sjížděly a opět najížděly - nelze čekat, že opravdové vlaky VRT by stavěly v Jihlavě, Ústí nad Labem atp., možná ani v Brně ne...
Registrierter Benutzer Precla 
14.07.2008 (10:23)  
Podle mě je to zatím hovadina to dělat.. Všecky peníze nasypou do VRT a po ostatních tratí nebude čím jezdit.. A co se týče té ceny? jsem zvědavej, kdo bude platit tak vysoké jízdné? Většina normálních lidí raději zaplatí ECčko a raději ve vlaku pobyde delší dobu..

Je to zase jeden z těch projektů "nakrademe si na státních zakázkách co nejvíce"

Neříkám, že to je špatná myšlenka, ale je na ní příliž brzo při současném stavu..

No jestli to povede přes Vysočinu, tak to jenom rozdělí kraj na dva celky..
Registrierter Benutzer Busman 
14.07.2008 (10:22)  
Viděl bych to na obdobu italské Diretissimy. Ale co bych viděl nerad: aby se po ní za XX let stále proháněly známá Béčka...
14.07.2008 (10:10)  
az se predela praha-uvaly, kolin, tunely brandys-usti na 200, prujezd trebovou, vidim to ze pendolino to zkousne za 2 hodky...Nicmene jsem pro VRT, jen aby tam nejezdily nejake shity z Plzne nebo Prasu
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko