..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 27      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer JK ml. 
07.08.2008 (22:15)  
860003: problém je to, že se rozpadá část, která je památkově chráněná. Tudíž obtížněji zbouratelná, leda by se radní zase sešli o prázdninách v polovičním počtu, že.... To co chtějí radní zrušit nyní změnou územního plánu, tedy hlavně kolejiště, funguje po reko bez (pro cestujícího) zjevných závad....Jinak masna jako taková se rušila průběžně snad po celé v ječné časy a poté co soudruzi zjistili, že Lenin bude spíš v Žitný než v Ječný odevzdali žezlo do "demokratických" rukou lobistů, za účelem lepší kamufláže. Bohužel tito lobisté a neviditelné ruce trhu se se kupodivu spojují mnohem ochotněji ve svém snažení než nějaký proletariát, podle čehož pak vypadají moudra, která z radnice plynou...Nadávat na korupci lze u nás prakticky neustále....ale Tondův projev by mě taky zajímal.
Registrierter Benutzer Bovlk 
07.08.2008 (21:58)  
Lanhut: Nebyl by nekde cely text toho projevu? Diky.
Registrierter Benutzer mato H 
07.08.2008 (21:46)  
http://www.novinky.cz/clanek/146790-na-masarykove-nadrazi-v-praze-spadl-sloup-podpirajici-strop.html

natouz sam neviem co povedat zaujimava zhoda nahod skoro ako od Jamesa Bonda
Registrierter Benutzer Petr Nemec  mail  
07.08.2008 (21:34)  
Ehm... kde je petice?
07.08.2008 (21:34)  
A máme po starostech Masarykovo nádraží se právě začalo rozpadat. Rychlíky přes Lysou začínají a končí v Libni, osobní vlaky fungují jako náhradní doprava. V činnosti jsou pouze koleje 4 až 7. Přístup k osobním pokladnám není odbavení je ve vlaku.
Registrierter Benutzer Lanhut 
07.08.2008 (21:32)  
Myslím, že toto rozhodnutí radních netřeba vážně brát, Vroce 1957 podobně rozhodl ÚV KSČ podporovaný prezidentem Zápotockým, a Masaryčka stojí dodnes.
Vzpomínám si na slova soudruha prezidenta: Někteří železniční byrokrati mají starost, co tato tato nádraží nahradí, ale to je jen jejich starost a pracující to neztajímá. Tam, co jsou koleje budou parky!
Registrierter Benutzer taz 
07.08.2008 (21:31)  
Začíná to vypadat, že asi někdo něco nějak nepochopil, a nikdo nic vlastně bourat nechce...
Registrierter Benutzer pekař 
07.08.2008 (21:26)  
Chlapci, uznám svou chybu a chci tu chartu podepsat.
Registrierter Benutzer Kóřa 
07.08.2008 (21:25)  
Takže všichni hrr na masnu podepisovat. Já jsem v práci tak mi tam jeden řádeček do ponďelka nechte.
Registrierter Benutzer Stasa 
07.08.2008 (20:36)  
Na Masarykově nádraží v Praze spadl sloup podpírající strop

http://www.novinky.cz/clanek/146790-na-masarykove-nadrazi-v-praze-spadl-sloup-podpirajici-strop.html

Ono se asi dřív samo rozpadne a zavře, než někdo rozhodne :-)
  1 2 3 4 5 ... 27      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko