Praha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).
Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.
"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.
Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.
Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)
zdroj: ČeskéNoviny.cz
| 5.8.2008 (19:42)
Co se Nusli tyce, B je spravne. Draha byla drive a Jamrtal nikdy nebyl luxusni ctvrtí. Proc by draha (v jakekoiv podobe) mela cosi delati? Domy byly staveny "levne", tak snad jejich majitele... Zajimavou otazkou by byla mozna i hlucnost tramvaji ...
K Nuslím asi toto. Tamní stav tam znám velice dobře a souhlasím, že by s tím SŽDC měla něco pořádného dělat, také je ovšem pravdou (nebo se domnívám), že ty domy se tam stavěly až po železnici a i lidé, kteří se tam nastěhovali, asi mohli tušit, že nějaký hluk tam bude.
je to konflikt Magistratu (po)hlavniho mesta s MD a spol. Nove spojeni a akce souvisejici jsou "statni". Zasmeleni pozemku pod Masnou (Bubny atd.), pote, co je prevodem ziskam do majetku Hlavni obce, to je zajem Magistratnich uredniku, kteri vlak jaksi nepotrebuji k zivotu svemu....
Na prestup z Hlavniho nadrazi Frantiska Josefa Wilsona na Praha Státni Masarykovo Hybernske Stred zehraji zejmena mimoprazsti cestujici co jsou obe drahy v Praze (Steg a FJB), ale zadna revoluce kvuli tomu zatim nebyla. On by tech par lidi zvladl i "Gumokolni vyhlidkovy minivlacek" jaky vozi touristy - odjezd ze severniho koutu "nove" odbavovaci haly, prijezd do "postovniho obvodu" Masny - vlastne k 1. nastupisti....
A to vlastne zbourani Tesnova situaci vylepsilo, neb pamatna veta z 30. let: "..kudy se jde na Denisovao nadrazi? Ja jedu domu.." se dostala i do filmu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










