..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mato H 
07.08.2008 (13:21)  
stoupa- ano mas pravdu preco by mali nieco robit cestovne treba zdrazovat a ma drhu a okolite faktory ka..... . Vlaky 80 % co pouzivaju drahy su predpokladam starsie ako ty kolajnice este strasie ale pokial budu taky ludia ako ty ze budu platit za cestovne stale viac a viac bez dostatocneho servisu nebudem sa opakovat staci si pozriet vlak tak potom je to ok .
registrovaný uživatel mato H 
07.08.2008 (13:18)  
Pavel Z Jasne v podste s timi autami mas pravdu co sa tytka tratze v Nusliach tak bola skor ale denne tam preslo mozno tak 2az 3 vlaky co je v pohode .Dnes 100 vlakov po takej istej drahe ako ako pred 100 rokmi .Mne to az tak nevadilo vadi mi ze maju v hlave n..... ked v noci ako hovorim o 03:30 prevazaju uhlie , kolajnice a po a to sa este vracaju x krat a cely dom sa trasie co neviem ci nenarusi statiku domu.Cize jedno nadrazie kde viem ze byva x-ludi mi je fuk kde neochrania ludi .Ale na druhej strane iny ludia budu trpiet .Cize netreba robit veci bezlavo a hadzat miliony ale momentale je taka doba ze trba mysliet aj na oolite faktory ako je zivotne prostredie ludia a pod .
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.08.2008 (13:01)  
2 Pavel Z a "Jamrtál":

Co se Nusli tyce, B je spravne. Draha byla drive a Jamrtal nikdy nebyl luxusni ctvrtí. Proc by draha (v jakekoiv podobe) mela cosi delati? Domy byly staveny "levne", tak snad jejich majitele... Zajimavou otazkou by byla mozna i hlucnost tramvaji ...
07.08.2008 (12:56)  
mato H: No vida, že jsme se dozvěděli i něco jiného, než jen bezhlavé útoky proti dráze. Já si o stavu naší železnice rozhodně iluze nedělám, jen mě vadili ty hlášky "zrušme dráhu ve městě", "nasedněte do aut". Za stavu, kdy už teď se v Praze nedá pomalu hnout, za stavu, kdy je parkování v širším centru pouze pro rezidenty (většina míst a já s tím souhlasím) a za stavu, kdy se připravuje zpoplatnění vjezdu do centra Prahy, mi zrovna individuální doprava nepřipadá, jako hudba budocnosti, která spasí město.
K Nuslím asi toto. Tamní stav tam znám velice dobře a souhlasím, že by s tím SŽDC měla něco pořádného dělat, také je ovšem pravdou (nebo se domnívám), že ty domy se tam stavěly až po železnici a i lidé, kteří se tam nastěhovali, asi mohli tušit, že nějaký hluk tam bude.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.08.2008 (12:42)  
dandys:

je to konflikt Magistratu (po)hlavniho mesta s MD a spol. Nove spojeni a akce souvisejici jsou "statni". Zasmeleni pozemku pod Masnou (Bubny atd.), pote, co je prevodem ziskam do majetku Hlavni obce, to je zajem Magistratnich uredniku, kteri vlak jaksi nepotrebuji k zivotu svemu....
registrovaný uživatel dandys 
07.08.2008 (12:35)  
Si kladu otazku , proc delali rekonstrukci tratoveho useku Masarykovo nadrazi - Libeň . kdyz chtej Masarycku zrusit :o( , no ikdyz uz tu slysim predem namitku , ze to souviselo se stavbou Noveho spojeni , maximalne to pak bude vyuzito jako trasa pro naklady aby nemuseli jezdit pres Holesovice
registrovaný uživatel mato H 
07.08.2008 (12:32)  
Pavel Z - Pavel v Nuslich uz nebydlim isiel som za Prahu do domu .Ale ver mi tu v tomto State kazdy mysli len na seba ja len upozornujem ako tam ludia ziju cize uplne na P..... . ked o 04:30 tam ide vlak nalozeni uhlim a vsetky domy sa klepu -ale to uz neni moj problem nebyvam tam uz .Ale neserem nato .Co a tyka aut tak jednoznacne elektromobil .A este jedna vec vsetci sa tu seru do diskusie ale treba si vstupit do svedomia keby si bol ty v kozi radneho a nukali by ti takeho kaprika odmietol by si ???? Hahaha ani jeden z Vas preto sa vobec necudujem ze to takto funguje .V Cr som uz x-rokov mam asi 30 zamestancov tu v Cr a dalsic x v zahranici a kapriky su oblubeny sport len v CR .Nechcem na nikoho utocit ani nadavat preto lebo moj nazor neni urcite nazorom vacsiny ale je demokracia tak sa vyjadrim .Je mi len luto ze x-ludi odtial su zelecnicni fandovia a maju klapky na ociach tak ako kone a nevidia realny stav zeleznic .Tot vsjo uz sa do tejto diskusie nebudem pridavat ak budu podobne nadavky na moju osobu ako Kokot a pod... Admin asi zaspal dobu mna ale stale upozorni mozno male hacknuie serveru by ho vzbudilo !!!!
07.08.2008 (12:26)  
Město se dostalo do střetu s ministerstvem dopravy, ČD a ministerstvem kultury. http://www.lidovky.cz/masarykovo-nadrazi-kauza-podobna-blobu-d9s-/ln_praha.asp?c=A080807_074946_ln_praha_mtr
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.08.2008 (11:58)  
2 Pavel Z:

Na prestup z Hlavniho nadrazi Frantiska Josefa Wilsona na Praha Státni Masarykovo Hybernske Stred zehraji zejmena mimoprazsti cestujici co jsou obe drahy v Praze (Steg a FJB), ale zadna revoluce kvuli tomu zatim nebyla. On by tech par lidi zvladl i "Gumokolni vyhlidkovy minivlacek" jaky vozi touristy - odjezd ze severniho koutu "nove" odbavovaci haly, prijezd do "postovniho obvodu" Masny - vlastne k 1. nastupisti....

A to vlastne zbourani Tesnova situaci vylepsilo, neb pamatna veta z 30. let: "..kudy se jde na Denisovao nadrazi? Ja jedu domu.." se dostala i do filmu.
07.08.2008 (11:42)  
860 003: Pro přestupující mezi nádražími to zajisté problém je, byť zase ne tak velký, ale i ten se dá řešit formou pohyblivých chodníků. Centrální nádraží klidně může vzniknout, ale jen za předpokladu, že bude náležitě vyřešena návazná MHD, ne jen jedna stanice metra, a tramvaj kdesi v dáli a při vytvoření dalších zastávek na Negrelliho viaduktu a v Karlíně. Pochopitelně musí být jasné, že se to ufinancuje.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko