Praha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).
Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.
"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.
Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.
Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)
zdroj: ČeskéNoviny.cz
| 5.8.2008 (19:42)
Díky za radu s místem na petici.
Petici lze podpisovat u pokladen, kde je "prodejna železniční veteše" a schází se tam šotouši ... nepotřebujete si nic pronajímat.
Zizkov byl ucelove prima, ztratil optimalni gumokolni navaznost. To, co byl ve 30. letech kraj Prahy, je dnes jaksi uprostred a pretizena ulice Zelivskeho....
Bubny ztratily pristavbu i vykladku. Jim hrozi, ze bujni radni ve vidine prodeje parcel a stavebnich zakazek klidne skrtnou obe trate. Na druhou stranu - objekty dilen, depa atd. se pro drahu nevyuzivaji skoro 20 let, jen se pachtuji aurobazarum a pod. Tedy: vstricna nabidka na cast by mohla dat sanci ku preziti podstatneho. A vymyslet mimourovnove prekrizeni v ose Veletrzni - Delnicka.
Defenestrace - pouze za podminky, ze by probihala z nejvyssich pater. Je to konec koncu takovy dobry tradicni prazsky ritual.
Rozhodně bych byl nerad, aby se míchaly hrušky a jablka.
jako se v minulosti zrušila historické nádraží Těšnov
Neuvažoval jste někdo o nové defenestraci u pražských radní ? já ano a co nejdřív...!
Ale čas stát tam bych měl, už jenom proto, že to pro Masaryčku rád udělám. Čas by byl, ale do konce prázdnin, pak jedině víkendy, protože je škola. A od 2 do 12 září jsem na dovolený v Řecku a pochybuju, že by mi někdo v Řecku podepsal petici :D
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










