..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 ... 27      Zpráv na stránku:   
07.08.2008 (15:56)  
mosquitoe: To by za to stálo :), taky mě to napadlo, ale v tomhle ještě zkušenosti nemám.
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
07.08.2008 (15:52)  
Jeste by to chtelo poradne zmedializovat. Domluvit na CD pronajem 1m2, postavit tam "stanek" s ceduli "Petice za zachovani Masarykova nadrazi" a poslat tam novinare a nekolit sotousu nechat zrovna v tu chvili podepisovat ten papir ...
07.08.2008 (15:46)  
Bovlk: Ale myslím si, že petice se také udělat může a v případě, že zastupitelé rozhodnou pro zrušení Masaryčky, tak už jí jen předložit...
Ale jinak i ten tvůj návrh, napsat svým zastupitelům, je dle mého dobrý.
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
07.08.2008 (15:44)  
Ad petice: viz K-report, kde to pozdeji zase utichlo:
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1127590
Tam se obratte a ja to pak prijdu na MasNu podepsat (me bydliste se nachazi cca 3h cesty vlakem od Prahy, pristi patek tam mam cestu) ;o)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.08.2008 (15:36)  
2 mosquitoe:

... ja ty hacky carky neumim ani na nemecke klavesnici ...
registrovaný uživatel Bovlk 
07.08.2008 (15:34)  
Ad petice a podobne veci:

1. Rozhodnuti nepadlo, musi to jeste schvalit zastupitelstvo v polovine zari (viz. treti souveti v clanku). Cili na podani petice je mesic cas.

2. Mel jsem tu cest nekolikrat posilat poslancum Poslanecke snemovny Parlamentu CR maily ohledne nekterych spornych veci. Slo o veci, v nichz byla ruznymi organizacemi poradana pomerne masivni akce "Napiste svemu poslanci" i s hotovymi vzory toho, co napsat. Nicmene vzdycky jsem psal svuj vlastni nazor a svymi vlastnimi slovy se snazil zduvodnit, proc si myslim, ze maji hlasovat tak ci tak - co bylo v te predloze nevim, ani jsem je nehledal. Moje zkusenost: dostalo se mi odpovedi, ze mi dekuji za nazor a ze jsou moc radi, ze to nekdo posila svuj nazor a ne jen kopiruje mail, ktery jiz tisickrat dostali. Nekteri i napsali, ze ho vezmou v potaz. Povazuji tedy za docela dulezite umet napsat a napsat neco podlozeneho.

3. Byl jsem clenem ODS na Praze 4, ale nemel jsem vubec cas se tomu venovat a byt tam jen cislo na seznamu jsem nechtel, takze uz nejsem. Nicmene si myslim, ze i mezi zastupiteli jsou slusni lide, kteri se nesnazi jen namastit kapsu.

4. Zaver: myslim si, ze by stalo za pokus shrnout nazory zde prezentovane do nejakeho dokumentu a ten poslat zastupitelum. Mam na mysli predevsim nazory obsahujici nejake vecne, technicke zduvodneni, proc by to dle naseho nazoru byl nesmysl (ci naopak skvela vec). Samozrejme, ze tohle by mela udelat SZDC a CD, ale myslim si, ze nejaky podlozeny nazor obcanu by take nebyl od veci. Otazka zni, kdo by to udelal?

5. Pokud nebude nikdo mit cas to udelat jako petici, tak si myslim, ze muze byt dobry napad, aby kazdy z nas zkusil ty technicke argumenty napsat sam svym zastupitelum - viz. zkusenost z bodu 2.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.08.2008 (15:33)  
2 mato H:

Lozeny naklad - tot rajska hudba pro muj sluch! Mam to pravda k 090 cca 2 km (vzdusnou carou o malo mene), ale videt to je. Brzy rano a po setmeni je slyset "predzvaneni" sranek u Vranan (ano, tam, co se likvidujou Audiny), hlasite vytí trakcich motoru Zabotlamu nelze zameniti a naklad? At uz je na predku cokoliv (372, 163, 123 nebo OKD Brejle), huci to a duni to az k nam. Tedy kdyz si vyjdu na zaprazi zakouriti. Rychlik s 371 nebo 162 jen krasne svisti - vzdyt tam taky mame tratovou 160 km/h. Uvnitr v dome to neslysim, okna "to" nepropusti. Ale krom pohledu a poslechu z toho moc nemam. Vlaky, ktere bych i vyuzil u nas nestavely, nestavi a stavet nebudou.

Jdu-li si na cigarko tady v praci, tak S-Bahn, RE i ICE po ocelovych konstrukcich premosteni u Friedrichstraße jen seveli (a presto lide radeji bydli o neco dale, neb se tak sami rozhodli) ....

Ludia z Nusli (dobovy nazev Jamrtal - doporucuji si nalezt puvodni nemecky ekvivalent - je vymluvny) si nemusi stezovat. Neni proc a na koho. Puvodni zastavba, starsi nez draha, se dle meho povedomi nedochovala. Cosi mi napovida, ze patrila do kategorie Slums. A ostatni jsem jiz uvedl. Nebyla a neni to (v casti prilehle Botici i draze) zrovna vystavni ctvrt. Stezovat si nemusi, ale mohou se rozhodnout. A prijit o kouzlo zaburaceni 310 motoru Barci, kdyz rozjizdi patraky smer Pacifik. Ja tma zazil jeste stokry i ctyrkolaky, Slechticky i Albiky na Plzen atd.....
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
07.08.2008 (15:19)  
Ehm .. mato H:
<FLAME ON>
nevim, jestli ti neco rika slovo "invektiva (pl.)", ale prispevek jich mas plny az je mi nevolno. Tolik k jazykove strance, ja sam jsem barbar, jelikoz pisu bez hacku a carek. (.. umite nekdo psat na anglicke klavesnici s diakritikou?)
Nyni k lidem zijicim v tesnem sousedstvi drahy. Pokud znam pomery ve starych domech (cinzaky ze zacatku 20.stol., ktere v prevazne vetsine stoji okolo trati ve Vrsovicich a Nuslich), prevazna vetsina lidi zde bydli "odjakziva". Pokud se sem ta rodina kdysi nastehovala, pravdepodobne pocitali s tim, ze okolo povede zeleznice a oni se ji nezbavi -- stehovali se tam S VEDOMIM BLIZKOSTI ZELEZNICE. Tak at si nestezuji. Trochu mi to pripomina situaci, kdy zakoupim klavir a nikdy ho nenaladim jenom proto, ze jsem si to pri koupi neuvedomil a hrozne si stezuju, ze mi ten kram doma zabira misto a je mi uplne k nicemu, jelikoz hraje falesne.
<FLAME OFF>
Uf.
registrovaný uživatel mato H 
07.08.2008 (15:00)  
stoupa ty si typicka natura srat na vsetkch a mysliet len na seba .Ludia tam ziju od nekonecna a od nekonecna ich to sere len sa nemaju uz komu stazovat lebo taky ako ty sa im smeju a nevedia to vobec pochopit .A zrejme nie si blb a vies si spocitat ze ked ide vlak nalozeny x-tonami ze to robi ramus a trasu sa vsetky domy opakujem vsetky !!!!! A opakujem uz tam nebyvam ale je mi luto tich ostatnych ludi ale ty ako typicky socan myslis len na seba a ostatny su ti u prdele .Diky za tovju odpved
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.08.2008 (14:31)  
2 mato H:

Draha v Nuslich je asi tak od 1871, jestli se nepletu, hihihi. Ja je jako Prazak z Brna znam od roku 1962 (bydlel jsem do 1976 v "nove" casti Vrsovice, v Edenu. Tehdy pára prevazovala nad elektrikama, diesely - omylem T 435.0, prvni T 679/8.0 zahlednuty. Na Plzen vsecko pod parou. El. stroju na pretahy nebylo dost. Motorak? Ano, 1 pár = Vindobona. Cmoudu z depa Nusle (pardon, to uz se opravdu jmenovalo Vrsovice) nemalo. Ale veskera zastavba od Nádr. Vrsovice az po Vysehrad mela lokalni vytapeni pevnymi palivy jeste v 70. letech, neb Wafky byly pouze za primluvu ci vsimne. A z toho bylo cmoudu nejvic. Takze situace v Nuslich se urcite zlepsila. Pokud se trese barak pri prujezdu vlaku po trati zde davno jsouci, je to zalezitost onoho baraku. Pokud si nekdo stezuje, ze slysi vlak pod okny, a pritom se tam nastehoval s vedomim, ze kol domu vede trat, tak tomu rikam kverulant.
  1 2 3 4 5 6 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko