..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 27      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
06.08.2008 (6:31)  
Podívejte se, co stojí nad chicagským nádražím LaSalle St. (určeno pro příměstskou dopravu):
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=232014&nseq=0
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
06.08.2008 (6:00)  
Doufám že si od pražských radních vemou příklad třeba ve Frankfurtu nad Mohanem, tam mají taky koncové nádraží. tak velké město a mají tam tak špatné nádraží, ZBOURAT, nejlíp okamžitě. Masnu nikdo nezruší, doprava stále roste, navíc co s vlaky od Kladna, Ruzyně, pošleme je po spojce do Libně? Nové spojení bude v provozu. Další věc, jakýkoliv problém na Hlavním nádraží, stačí větší oprva něčeho a přijít o Masaryčku kde je x nástupních hran??? Myslím, že radnice jen dělá takový výstřel do vzduchu, aby ověřila co na to lidi?
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
06.08.2008 (4:45)  
I když se hovoří o změně využití území, tak to ještě nemusí vést k likvidaci nádraží. Podívjete se do Chicaga, kde nad nádražím (tuším) LaSale stojí ne zrovna malý mrakodrap.

trupman: Jak magistrát může rozhodovat o něčem, co není jeho?
Magistrát (obec) nerozhoduje o tom, co není jeho, jen stanoví podmínky pro využití území ve městě/obci (obytné zóny, služby, podnikání, smíšený provoz, sportoviště a volnočasové aktivity, zeleň...) Takže než koupíte pozemek, je dobré se seznámit s územním plánem (abyste si nekoupili třeba na výstavbu rodinného domu pozemek, který není určen k zástavbě.)

Bude pro mne zajímavé, jaké využití zde definovali - zda jenom bydlení a nebo nějakou kombinovanou variantu.

Ale pokud se pražští radní a zastupitelé přeci jen rozhodnou, že nechtějí/nepotřebují Masarykovo nádraží, tak by měli ze svého (nikoliv z rozpočtu města) zaplatit náklady na úpravy, které se v rámci Nového spojení tím pádem zbůhdarma vyhodily. :-D
06.08.2008 (3:19)  
jamesDC: Naprosto naivní dotaz - a to to nemůže spočítat s vlakem mimo nástupiště?
06.08.2008 (2:34)  
A kde budou končit vlaky z nově plánované "rychlodráhy na Kladno"?? Mělo to být pár kolejí vedle Masaričky... Nechápu tyto záměry modrého prohnilého magistrátu. ODS škodí, kde může. Zase pár lidí dostalo účka a chtějí šmelit s pozemky v centru Prahy a vydávát to za přelomové rozhodnutí (ještě mi zde chybí pár hesel o reformách a modré cestě...) Chápal bych tato rozhodnutí, kdyby se ROČNĚ v Praze otevřely třeba 3 až 4 km nového metra a doprava z okrajových částí do centra byla dobře dimenzovaná. Pak by mělo smysl stavět železniční uzly na periferii a z ní napojení přes systém metra do centra. Realita je však taková, že v Praze vzniká v průměru 1 km metra za rok a do toho se chtějí likvidovat význámné železniční uzly, které spojuji celý východ středních Čech s Prahou. Je to smutné, ale Pražaci jsou nepoučitělní a i kdyby okusovali stromy a stáli fronty na polévku, tak budou v Praze volit ODS. Podotýkám, že jsem pražák, ale nemám na očích modré brýle a nečtu si před spaním Modrou šanci pro Prahu...
registrovaný uživatel dohlib 
06.08.2008 (1:28)  
Fronta na lukrativní pozemky před magistrátem roste, úplatky radním hezky noste...Díval jsem se kolik vlaků /příjezdy i odjezdy zvládá denně Mas.nádr. Ve špičce skoro každou minutu přijede a odjede vlak. To nemůže hlavní zvládnout....ani kdyby nastavěli další patro a nástupiště - a labyrint nástupišť, nekonečných podchodů a hal by přivedl k infarktu nejednoho cestujícího...
06.08.2008 (1:20)  
To M:předpokládám,že u dráhy nepracuješ,tak trochu vysvětlím,proč je vlak přistavován zhruba 30minut před odjezdem.Před tím,než vlak vyjede se musí vypracovat vlaková dokumentace(zpráva o brždění,výkaz vozidel)a než to vlakvedoucí oběhne,sepíše,spočítá,tak to nějakou dobu trvá(zhruba u 8vozové soupravy se to stihne za 20minut).Hlavní nádraží,jak je známo má 7 nástupišť:tj volných 14 kolejí a pokud Ti bude stát třeba 5 rychlíků u peronu,tak máš k dispozici pouhých devět kolejí pro regionálku(Benešov,Berouny,dále Ml.Boleslav,Dobříš atd) a pro soupravy jedoucí z/do ONJ,pokud se přesune doprava z Masaryčky na hlavák,tak se to stíhat prostě nebude
registrovaný uživatel Mites 
06.08.2008 (1:18)  
Domnívám se, že mají tento plán:

Změnou v územnám plánu zabrání jakýmkoli stavebním zásahům v daném místě - kdo chce stavět, potřebuje povolení a to zas nejde vystavit, pokud by se jednalo o opravu stavby, která neodpovídá územnímu plánu. Tím zajistí, že nádraží doslouží poměrně rychle. Zejména, když se tomu trošku pomůže. Tím se zajistí, že pozemky budou volné relativně brzy - dokonce bourání nádraží bude možné vydávat za záslužný čin.

To, že není kam tu dopravu převést, není důvod k zachování Masarykova nádraží. To se zruší, za což bude odměna. Pak se zjistí, že je dopravní problém, bude se hledat řešení, a za to bude také odměna. Takže ti, co rozhodují, jednají ze svého pohledu optimálně - dostanou odměny. Co na tom, že to bude všechny stát spoustu zbytečně vyhozených peněz, ztrátu historie a hromadu problémů?

Bude-li problém velký, bude nové řešení stát hodně peněz a to jsou ještě větší odměny, než za zrušení Mas. nádraží.

To pravděpodobně není nedomyšlenost, to je kalkul ... :-((

Chyba je v tom, že "zodpovědní" fakticky nenesou zodpovědnost za negativní dopady svého počínání.
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
06.08.2008 (0:56)  
Ale masna se může zbourat a né že by se mi to líbilo ale nádraží v Praze je dost a ty volové můžou nechat vlaky končit v Libni,ve Vysočanech,v Bubnech, a možná i na Vršovicíh tam situaci neznám ale vím že na Holešák nemůžou moc dát jelikož tam už je to ted docela našlapaný..........
registrovaný uživatel M 
06.08.2008 (0:50)  
Martin Jan - no pokud pocitas PULHODINU pro jeden vlak, tak opravdu problem mas. Pocitam, ze kdybys delal na letisti, tak Ruzyn odbavi 14 letadel denne...
Doby stani ve Frankfurtu: Os 1 minuta, ICE 5 minut. Praha: osobaky (na Boleslav; pobyty na Benesov pocitat nebudu) 5 (!) minut, R az EC potom 20-30 minut.
Kdyby takhle vlaky staly i ve Frankfurtu, tak by to nadrazi zabralo pulku mesta...
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko