Praha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).
Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.
"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.
Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.
Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)
zdroj: ČeskéNoviny.cz
| 5.8.2008 (19:42)
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=232014&nseq=0
trupman: Jak magistrát může rozhodovat o něčem, co není jeho?
Magistrát (obec) nerozhoduje o tom, co není jeho, jen stanoví podmínky pro využití území ve městě/obci (obytné zóny, služby, podnikání, smíšený provoz, sportoviště a volnočasové aktivity, zeleň...) Takže než koupíte pozemek, je dobré se seznámit s územním plánem (abyste si nekoupili třeba na výstavbu rodinného domu pozemek, který není určen k zástavbě.)
Bude pro mne zajímavé, jaké využití zde definovali - zda jenom bydlení a nebo nějakou kombinovanou variantu.
Ale pokud se pražští radní a zastupitelé přeci jen rozhodnou, že nechtějí/nepotřebují Masarykovo nádraží, tak by měli ze svého (nikoliv z rozpočtu města) zaplatit náklady na úpravy, které se v rámci Nového spojení tím pádem zbůhdarma vyhodily. :-D
Změnou v územnám plánu zabrání jakýmkoli stavebním zásahům v daném místě - kdo chce stavět, potřebuje povolení a to zas nejde vystavit, pokud by se jednalo o opravu stavby, která neodpovídá územnímu plánu. Tím zajistí, že nádraží doslouží poměrně rychle. Zejména, když se tomu trošku pomůže. Tím se zajistí, že pozemky budou volné relativně brzy - dokonce bourání nádraží bude možné vydávat za záslužný čin.
To, že není kam tu dopravu převést, není důvod k zachování Masarykova nádraží. To se zruší, za což bude odměna. Pak se zjistí, že je dopravní problém, bude se hledat řešení, a za to bude také odměna. Takže ti, co rozhodují, jednají ze svého pohledu optimálně - dostanou odměny. Co na tom, že to bude všechny stát spoustu zbytečně vyhozených peněz, ztrátu historie a hromadu problémů?
Bude-li problém velký, bude nové řešení stát hodně peněz a to jsou ještě větší odměny, než za zrušení Mas. nádraží.
To pravděpodobně není nedomyšlenost, to je kalkul ... :-((
Chyba je v tom, že "zodpovědní" fakticky nenesou zodpovědnost za negativní dopady svého počínání.
Doby stani ve Frankfurtu: Os 1 minuta, ICE 5 minut. Praha: osobaky (na Boleslav; pobyty na Benesov pocitat nebudu) 5 (!) minut, R az EC potom 20-30 minut.
Kdyby takhle vlaky staly i ve Frankfurtu, tak by to nadrazi zabralo pulku mesta...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










