..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 27      Zpráv na stránku:   
06.08.2008 (0:47)  
To mato H:jsi s prominutím slovenský pako,vrať se do čobolska..Neunavuj se s psaním těch nesmyslů,akorát předvádíš,že to nemáš v hlavě v pořádku.Moje desetiletá vnučka má více rozumu,než ty..
06.08.2008 (0:37)  
Mato H je provokatér, který se chytá každé diskuse o pražských nádražích a snaží se nám naivně namluvit, že nás vlaky jen obtěžují, a že je nepotřebujeme. Neberte ho vážně, asi ho to baví...
registrovaný uživatel Golda  mail  
06.08.2008 (0:34)  
Kryštof: Kdybych si myslel, že to hlavák zvládne, tak bych sem nepsal tyhle příspěvky. Mě osobně na Masaryčce nezáleží, myslím si, že třeba Smíchov a Holešovice jsou líp řešený, ale taky nechci, aby mě osobáky od Kolína a od Lysí končili na Libni.....
registrovaný uživatel Golda  mail  
06.08.2008 (0:32)  
Úryvek z jednoho příspěvku jistého uživatele, který si říká "mato H"

Takze navsetvu doktora nepotrbujem hlavne nepotrebujem vobec smradlave a zasrane vlaky CD ktore pravidelne meskaju predpokladam ze Vy ich urcite potrebujete .

Nevim, jak seš na tom s IQ a radši to ani vědět nechci. Seš nakalenej, že tohle píšeš??? Můžeš mě to vysvětlit??? Jak můžeš napsat, že nepotřebuješ "zasrané a smradlavé" vlaky ČD!? Nebudu se ted bavit o tom, jestli jsou vlaky ČD "SMRADLAVÉ", ale spíš o tom, jestli jsou nebo nejsou potřba? Myslíš že nejsou? Tak si spočítej všechny lidi, kteří jedou během jednoho dne do Prahy a zkus jim nějak rozumně vysvětlit, že vlak je na nic, aby radši jeli autem, že budou v centru města rychlejc, vždyt v Praze přece nejsou zácpy a parkovací místo taky najdou snadno ;-)
Radši ani nechci vědět, co máš v hlavě (ikdyž si to můžu snadno domyslet), a ani to nebudu zkoumat, protože to většinou smrdí, snad i víc, než vlaky ČD, jak ty říkáš....
Omlouvám se za vulgární výrazy, ale v debatě s takovýmto ********* ani nejde jinak....
registrovaný uživatel milos  mail  
06.08.2008 (0:26)  
sorry - necetl jsem tech 100 prispevku v diskusi, ale jedno je podle mne jiste - neni to nic, ceho bysme se meli bat - masarycka nezgyne!!!
ne opravdu - to je jen medialni a nepodlozene placnuti do vody - ke zruseni masarycky v nasledujicich mnoha letech (desetiletich) nema sanci dojit! zaplatcert!
registrovaný uživatel Krystof  mail  
06.08.2008 (0:24)  
to: Martin Ján: + Nástupiště 1.A, 1.B, koleje nesousedící s nástupištěm. Myslím si že se to zvládne.
registrovaný uživatel Golda  mail  
06.08.2008 (0:21)  
Sharky333? Přestavba hlaváku??? Mám dojem, že to sou 2 nástupiště (po etapách).... Když se nenajdou 2 nástupiště navíc pro vlaky z Dobříše a Hradce Králové, tak jak chcete hledat 4 nástupiště pro vlaky z Lysé, Kolína, případně Kladna, ikdyž nevím, jak by se tam dostali a možná i některé vlaky vyšší kvality, který by z holešovic "vyhnaly" osobáky od kralup, případně právě od Kladna...
registrovaný uživatel Golda  mail  
06.08.2008 (0:18)  
Kolik nástupišt najdeme na hlaváči v Praze??? 9? Víc určitě ne.... 9 nástupišt x2 = nějakých 18 kolejí.... 18 kolejí pro 44 vlaků za hodinu??? (podle údajů Petra Němce)... Při mých úvahách mi vychází, že na jedné koleji se během hodiny vystřídají 2 vlaky, víc v žádném případě. Jednoduchý výpočet, 44:2=22 vlaků během půlhodiny.... 22 vlaků pro 44 nástupišt??? Je pravda, že některé jednotky se jenom obrátí a pojedou z5, odkud přijeli, ale ani to neřeší na 100% tento problém a při menším, či větším zpoždění některých vlaků by se určitě mohlo stát, že to hlaváč nepobere....
06.08.2008 (0:17)  
Petr Nemec napsal:Hlavní nádraží je navíc dosti přetížené. Proto zřejmě tkaé skončili přímé vlaky z Dobříše na Vršovicích.
Vlaky z Dobříše do Prahy končí ve Vršovicích kvůli přestavbě hlaváku. Po dokončení přestavby se počítá ,že budou zase na hlavák zajíždět.
06.08.2008 (0:05)  
Hlava nesmrdí na magistrátu ale na ČD a SŽDC. A ti to dostanou příkazem od pirátů z karibiku.Tot demokracie po česku...
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko