..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 13 14 15 16 17 ... 27      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer lwq  mail  
06.08.2008 (9:46)  
... vecer sem tohle cetl a porad jeste premyslim nad tim, proc se tedy za tezky penize stavelo Nove spojeni (teda stavi) na propojeni Masarycky se svetem ? :-( kvuli Bubenci ? Asi tezko ... Stve me hlavne princip - misto smyslu plneho investovani se vytvori dalsi uzke hrdlo v prazske doprave (a ze jich je vice vi kazdy) ktere se bude odstranovat za dalsi roky a nase miliardy - jen aby nejaci idioti mohli jeste stavet v centru. Stve me taky to, ze radni neco odhlasuji, udelaji - ale lidi, tech co je plati, voli, se absolutne neptaji - ta komunikace chybi jako sul !!! ... skoda psat ... :-(

ad. defenestrace - kdo jde se mnou ? :-P

2 brek: terminal pod novostavbou ? kanclu ? proc ne - luxusni - ale nemozne u CR (snad jen zatim)
06.08.2008 (9:42)  
Cituji: "Krystof 05.08.2008 (23:30) To: Petr Nemec: Že jde republika do prdele? Kdyby u vlády byla ČSSD tak tu není žádná důchodová, zdravotnická ani další reformy a stát by se rapidně zadlužil. Reformy které ODS provádí jsou naprosto nezbytné!!!"

Plně rozumím. Takže napřed vynaložíme 8 miliard korun na Nové spojení (zapojující Masaryčku), pak zrekonstruujeme kolejiště na Masaryčce (náklady jsem nedohledal: desítky nebo stovky milionů?) a pak to celé vyhodíme do vzduchu a budeme vybírat po desetikorunkách od novorozenců v porodnicích. Fajn, go, ODS, go!
Registrierter Benutzer pekař 
06.08.2008 (9:39)  
Mi se to moc nechce číst, ale hlavák by to klidně zvládnul. Pravdu má M, navíc není nutno, aby osobní vlaky zde končily, může to pro ně být pouze průjezdní stanice. A pro nástup cestujících do expresů stačí opravdu pouze pět nebo deset minut, jak se to už i dnes mnohdy děje.
06.08.2008 (9:23)  
Ti radní jsou, jako kdyby fakt vlakem nikdy necestovali, měli by se řídit tím, co chtějí lidé, koukněte se na anketu na www.seznam.cz , tam je naprostá vetšina pro zachování Masarykova nádraží.
Více tu raději psát nebudu, protože se nechci zasejc dostat do "konfliktu", už jsem se dost rozepsal v minulém článku o zrušení Masaryčky, ale zbourat (zrušit) Mas.n. je nesmysl.

A pokud je nádraží SŽDC (nebo jeden tam psal snad ČD), tak jen musíme doufat, že Praze tento objekt nevydá a že tam nebude, to co radní plánují, ale že tam zůstane to, co tam je nyní = Masarykovo nádraží...
Registrierter Benutzer Jan Kuliš  mail  
06.08.2008 (9:22)  
No, Opletalova může vést pod kolejema, nový věci se můžou postavit místo hnusu v ulici Na Florenci - určitě se dá to místo udělat lepším i bez rušení osobního nádraží...
Registrierter Benutzer Frava  mail  
06.08.2008 (9:21)  
Registrierter Benutzer M 
06.08.2008 (9:10)  
james - a ty veci nejdou udelat uz na ONJ? Plus ani tyhle kontroly jaksi nevysvetluji to, ze osobak (projizdi) stoji v Praze 5 minut, zatimco ve Frankfurtu minutu jednu. Ovsem u drahy nepracuji
Registrierter Benutzer mašinka  mail  
06.08.2008 (8:41)  
O výstavbě Odstavného nádraží sever se mluvilo už v 70. letech a jeho realizací by odpadly přepřahy vlaků na Plzeň a Budějovice. Na hlavním bylo pět peronů, jezdila pára a na hlavním téměř každý rychlík dobíral a nebo odstavoval poštu a všechno se zvládlo.
Registrierter Benutzer mašinka  mail  
06.08.2008 (8:31)  
Zrušení depa na Masaryčce si nikdo nedovedl představit a ono to funguje i bez něj.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
06.08.2008 (7:14)  
K lobingu a developerům obecně: ano. Tlak na likvidaci Masaryčky je neuvěřitelně brutální - není se co divit, pozemky jsou takřka v centru Prahy a hotelů je stále "málo".

K "hlaváku"a zahloubené stanici: budete se asi divit, ale o projektu na zahloubenou doplňující stanici již byl seminář o příměstské železnici (a k tomu plány na VRT...).

K tomu, že ČD nebudou souhlasit s prodejem pozemků, které jim patří: ale budou, budou. Správní rada je složena z 80% ze zástupců politických stran, a ti již najdou "páčku", jak vedení ČD "usměrnit" - nejsem z toho nadšený, ale tak to je.

Křížšní metra "C" pod hlavákem: No, jak jsem ten plánek viděl, tak mi přišlo - když zedy pominu tu naprostou blbost kvůli VRT "hloubit" cokoliv pod hlavním nádražím - že to je vymyšlený vcelku schůdně. Mnohem horší ořech bude zjevně přeložka inženýrských sítí, toho bych se bál (při jejich stáří) nejvíc...
  1 ... 13 14 15 16 17 ... 27      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko