..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Golda  mail  
06.08.2008 (12:28)  
pekař:
Mi se to moc nechce číst, ale hlavák by to klidně zvládnul. Pravdu má M, navíc není nutno, aby osobní vlaky zde končily, může to pro ně být pouze průjezdní stanice. A pro nástup cestujících do expresů stačí opravdu pouze pět nebo deset minut, jak se to už i dnes mnohdy děje.

Myslíš, že stačí, aby expres vyjel z depa a během 5-ti minut odjel? Budeš mít pohodlí, když se během 5-ti minut narvou do expresu masy lidí s kufry? A navíc, jak zajistíš, že právě během těch 5-ti minut bude mít ten expres volnou vlakovou cestu na nádraží, když tam bude jezdit tolik vlaků??? Dokumentace vynechám, ale asi jsou potřeba, nebot se i na nádraží často mění složení soupravy.
Jak jsem říkal, tak vlak by měl být na nádraží přistaven 20-30 mïnut před svým odjezdem.....

A ted fakta:
Nevím jak se to dělá ve Frankfurtu, ale na nádraží Wien Südbahnhof jsou některé dálkové vlaky přistavovány třeba i 2 hodiny před svým odjezdem!!!

Vždy když jsem jel od Hradce Králové směrem na Plzeň s přestupem v Praze (příjezd asi 8:45, odjezd z Prahy směr Mnichov nebo Norimberk 9:15), tak vždy v 8:45, když jsem přijel na hlaváč stál na vedlejší koleji už zcela připraven rychlík, možná už z poloviny zaplněný lidmi...

A ještě jedna věc, jednou jsem také cestoval v Praze, směrem na Hradec Králové, na vedlejší nástupiště měl přijet rychlík od Vsetína, chvíli před příjezdem se dostavila k nástupišti "pracující romská menšina" a hned jak vlak přijel a vystoupili z něho cestující, tak začali uklízet, vytírat atd. Myslíte, že by se to stihlo za 5 minut??? Ne! Vlak přijel, asi po 20-30 minutách byl uklizen a po hodině vyjel zase zpátky opačným směrem..... Ve Frankfurtu asi neuklízej vlaky přímo na nádraží:-D...


Problém je, že Praha hl.n. není tak dobře řešené, jako Frankfurt, nemohou na něj přijíždět větší počet vlaků současně (Nové spojení to jistě zlepší :-) ) a podle mého názoru nepobere dopravu z Masarykova nádraží, když při výluce dvou nástupišt nepobere ani osobáky od Vraného.... Pokud někdo píše, že je radši, když jede z Berouna do Kralup a přestoupí si akorát na hlaváči na jiný vlak, tak je docela možné, že až se zjistí, že všechno neklape jak má, tak vlaky od Berouna budou končit na Smíchově a vlaky do Kralup začínat svoji pouť v Holešovicích ;-)
registrovaný uživatel Kóřa 
06.08.2008 (12:23)  
Vulgarita zde nemá co dělat ale slušně se snad o těch kurvách nahoře co se serou kam nemají jen kvůli peněz ani nedá.
registrovaný uživatel XYZH  mail  
06.08.2008 (11:53)  
Je to strašlivá, ale strašlivá hovadina a lidé přestanou využívat vlak!! Možná si to město neuvědomuje, ale Masarykovo nádraží je evropský unikát - nádraží v úplném centru, jádru Prahy. Má tedy pro mnoho lidí pracujících nebo studujících v centru smysl použít při cestě na okraj Prahy či za ní vlak bez použití MHD a přeprava je pak velmi rychlá.


Avšak až se zruší Mas. nádr., tak málokdo z Klánovic, Běchovic nebo Počernic bude jezdit metrem s přestupem na hlavní nádraží a radši pojedou metrem téměř až domů a přestoupí na autobus.
Železniční dopravu bude využívat minimum lidí a věřím, že do Kolína z hlavního nádraží budou vlaky jezdit tak o 20 % prázdnější.
Nikdy nepochopím, proč se nádraží ruší a sám za sebe, který občas jezdí do Hostivice vlakem z Mas. nádr. - rozhodně nebudu ze školy nedaleko nám. Republiky jezdit na hl.n., ale radši pojedu metram a autobusem!! A rozhodně nebudu sám, protože to takto bude mnohonásobně rychlejší.
Njn - železnice v Praze bude mít těžké časy.
Je mi z toho ke zblití!



NEZALOŽÍME PETICI?????! :-)
06.08.2008 (11:30)  
Nejtragičtější je prostě mentalita lidí v Praze. Radnice je symbolem naprosté degenerace moci, kterou dlouhodobě drží jedna strana (ODS) a radní s primátorem si tu dovolí už téměř cokoliv. Myslíte, že je nějaká malá domů s Masaryčkou ohrozí? Cha chá, tohle je pro ně jenom další schůdek na dlouhém schodišti podobných záležitostí.
06.08.2008 (11:20)  
Rozdíl mezi "Husákovou" KSČ (Kapkovou městskou KSČ, která rozhodla o likvidaci Těšnova) a "Topolánkovou ODS" (Bémovou městskou ODS, která chce likvidovat pražská nádraží) je pouze v názvu. Ostatně část členské základny obou stran je totožná.

Takže se nelze moc divit.

Mám zato, že bychom mohli poslat na velkou pražskou radnici sdělení, že diskutující na ŽelPage odhlasovali jednak zbourání budovy pražského magistrátu, místo něho bude park se zahradní železnicí pro děti, jednak rozhodli o tom, že "magistrála" vedoucí před hlavním nádražím bude přeměněna na kolejiště, na něž se přesune doprava z Masarykova nádraží a koleje povedou z Buben po Hlávkově mostě až na Václavské náměstí, kde bude vybudován přestupní terminál Metro / vlak / tramvaje (které by se měly v dohledné době vrátit na Václavské náměstí).

Docela zajímavé bude zasedání zastupitelstva, které by tento nápad - patrně následek letního horka - mělo projednávat, na němž se jistě opozice zeptá, jak si to páni radní představují s "rychlodráhou" na Letiště, která má vést právě z Masarykova nádraží (viz ŽelPage 05.05.2008) a taky kdo bude refunodovat náklady vynaložené "státním daňovým poplatníkem" na modernizaci kolejiště a zabezpečovacího zařízení na Masarykově nádraží + nové spojení.
Pražský daňový poplatník jiste nebude souhlasit s tím, aby se to platilo z jeho peněz.
06.08.2008 (11:17)  
Nickom: No nevím co říkáš na příspěvek Kocoura: To jsou kurvy, pardon... No nevím nevím...
06.08.2008 (11:06)  
Komerce jedééé! A modrý svině s ní.
registrovaný uživatel mato H 
06.08.2008 (11:03)  
Vidite smrad , spina ,a este ja toto niektory tupci sa tomu vysmioevaju tu je realita

http://zpravy.idnes.cz/zemi-se-siri-epidemie-zloutenky-nakaza-hrozi-treba-ve-vlaku-p49-/domaci.asp?c=A080806_081250_domaci_jba
registrovaný uživatel mato H 
06.08.2008 (10:59)  
NIcKON- nie som jediny kto sa tu vyjadruje vulgarne . stranka 2,3 Kokot a pod .to neni vulgarne ?
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
06.08.2008 (10:54)  
mato H: Mírněte se laskavě, vulgarita tu nemá co dělat.
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko