..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Legislativa

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 ... 17 18 19 20 21 ... 27      Zpráv na stránku:   
05.08.2008 (23:43)  
Krystof:
A pokud to Hlavní nádraží nepobere?
registrovaný užívateľ Petr Nemec  mail  
05.08.2008 (23:41)  
Krystof: Ano, představ si, že máš autonehodu, máš těžké zranění hlavy a vnitřností. A představ si, že takhle dopadnou i tvoji příbuzní co jeli v autě s tebou. Hospitalizace je dejme tomu 50 dní. 240 Kč/den = 12 000 za 50 dní. Myslím, že je to dost. Připočtí k tomu ošetření na pohotovosti pro každého (plus 360,- ) A kontroly u lékaře, vezmi si, že každý tam jde k doktorovi 10x. Vyšplháš se na částku přesahující 13 000,-.
Konec politiky.
Jinak z Hlavního na Masaryčku není problém dostat se během dvou minut tramvají.
05.08.2008 (23:39)  
Možná to hlavak opravdu pobere, ale pak stačí sebemenší problém a doprava v Praze je ... víte kde:-)
05.08.2008 (23:34)  
ad Krystof:jdi se svojí modrou propagandou někam.
registrovaný užívateľ Krystof  mail  
05.08.2008 (23:33)  
Petr Nemec: Co když jedu z Berouna do Kralup nad VLtavou? Musím přebíhat z Hlaváku na Masnu. Lepší je jedno nádraží.
registrovaný užívateľ Krystof  mail  
05.08.2008 (23:32)  
To DJTiësto: Pochop že je lepší jedno centralizované nádraží. A věřím že po rekonstrukci hlavák všechny vlaky pobere.
A ještěže pražáci volí ODS, jinak by praha nebyla tak hezká jako je teď.
registrovaný užívateľ Paragon  mail  
05.08.2008 (23:30)  
Podle mne by protestovalo i vedení fakulty architektury a i dopravní fakulty,popřípadě i fakulty stavební při ČVUT,které jakožto odborné organizace dělají studie o památkách v ČR a poslední soupis nebo jak to nazvat bylo dílo s názvem Pražský industriál.Pokud se mýlím tak mne opravte.
registrovaný užívateľ Krystof  mail  
05.08.2008 (23:30)  
To: Petr Nemec: Že jde republika do prdele? Kdyby u vlády byla ČSSD tak tu není žádná důchodová, zdravotnická ani další reformy a stát by se rapidně zadlužil. Refdormy které ODS provádí jsou naprosto nezbytné!!!
registrovaný užívateľ Krystof  mail  
05.08.2008 (23:28)  
To: mosquitoe. Již i teď si musíš dát na přetup alespoň 15 minut pokud je to důležitější tak i 30minut! A pořád ušetříš čas než přestupovat. Je vzdálenější 1. a 7. nástupiště nebo 7. nástupiště a MASNA?
05.08.2008 (23:17)  
o jedno nádraží míň newa :D ..
  1 ... 17 18 19 20 21 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko