Praha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).
Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.
"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.
Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.
Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)
zdroj: ČeskéNoviny.cz
| 5.8.2008 (19:42)
Cesta z Masaryčky trvá asi 8 minut...
Z Hlavního asi 10 minut
a z Vysočan téměř půl hodiny.
Dovoluji si upozornit, že SŽDC je státní firma zcela ovládána státem čili vládou čili momentálně koalicí ODS.
Dle udajů na ŽP z 03/07 jsou ve správní radě 3xODS,1xKDU a 1xČSSD. Neznamená to automaticky, že by případnou kauzu někdo ovlivňoval ale dostatečné páky k tomu má.
Bohužel jak někdo řekl, máme tu to, co jsme si zvolili (tedy já se mezi tuto skupinu nepočítám, protože jsem nikdy ODS nevolil), takže se teď můžeme jen smutně dívat na to co se děje.
Nicméně zrušit Masarykovo n. nebude přeci jen jednoduché, protože patří SŽDC, která předpokládám bude jako účastních stavebního řízení o jeho likvidaci určitě protestovat. Dále časem někomu určitě při konstrukci GVD dojde, že se to, co Praha potřebuje na Hlavní n. nakreslit nedá.
Musel jsem se smát, když na ČT1 představili jako hotovou věc, že se za rok začne stavět propojení ulic Na Florenci a Opletalova.
A i kdyby to vše momentálně směřovalo k likvidaci Masarykova n. v delším horizontu, pořád existuje nástroj, jak tomu zabránit, a tím jsou příští volby! Když budou v zastupitelstvu správní lidé, tak další změna ÚP je možná!
Ad 8. a 9. nastupiste:
Uz 1.->7. je seredne daleko. Garantovana prestupni doba na hl.n. je tusim 8min. Protazenim podchodu to zvednete na 10min. To uz by stalo za uvazeni postavit v podchodech "pohyblivy chodnik", jinak nevim, co budu delat na prestupu (strilim od boku) Beroun(1.) - Kralupy(9.), kdyz bude Beroun zpozdeny a na prestup -1min? He? Auto se mi ekonomicky nevyplati a do busu se s jizdnim kolem fakt nevejdu.
BTW pokud se vam to postesti, zkuste nekdy jet rannim vlakem (okolo pul osme) v pracovni den z Libne na Masnu, tam vystoupit, pockat 15min a pocitat prochazejici lidi ... (tuny ...)
Jestli to bude takhle dál pokračovat, republika jde do prdele... Zvýšení daní, do důchodu pudem až v 65... ať jdou ODS už do záchodu. Navíc, pro nás, kteří cestujeme z trati 231, je Masaryčka jednou z nejlepších možností...
Pokud práce na hlaváku budou pokračovat šnečím tempem jako dosud, budeme brzy vystupovat v Libni, Holešovicích a nebo na Vysočanech (rozuměje okrajových částích města) a cesta MHD trvá do centra něco kolem hodiny. S tímhle si můžou ledatak vytřít místo, kde končí nohy a začínají záda.... Promiňte za sprostá slova ale je to tak.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










