..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 19 20 21 22 23 ... 27      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
05.08.2008 (22:33)  
přesně souhlasím s chrash151 jezdí tam hodně vlaků to nejsou žádný Kotěhúlky..!
dopisovatel nebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
05.08.2008 (22:32)  
ad Krystov ...tak to bych chtěl vidět jak by to pobralo...jestli to zruší a dají to na hlavák tak s tam sradostí kouknu jak je to přeplněny kort ted při rekonstrukci je tam hnusně chudáci cestující...i když já tam ted v pátek taky budu čekat na IC 541 Hutník...doufám že aspon ty vagony v něm budou dobry...
05.08.2008 (22:31)  
Krystof: Zas tak moc vlaků tam nejezdí? Dal jsem si tu práci a spočítal vlaky, který tam přijížděj nebo odjížděj... suma sumárum to dělá necelejch 300 vlaků denně... Tomu řikáte nic?
05.08.2008 (22:26)  
je to chujovina a vi to kazdy!! pokud by vlaky z masarycky koncili v holeskach a libni, zeleznice by tim ztratila hlavni vyhodu....rychle az do centra!!!!daleko radeji jdu 50 m etru z masarny na tram nebo 100 metru na metru nez na hlavaku 0,5 km( ze sedmeho nastupiste) pres park plny fetaku na tramvaj nebo podnikat krkolomnou cestu k metru...a jaky chytrak tu poznamenal, ze masarna je spinavejsi nez hlavak? na masarne sou houmlesy v radu jednotek, na PO-HLAVAKU v radu desitek....
nastesti vse vlastni szdc....na nove spojeni byly prachy i z EU ne? tak zazalujem ceskej stat za vyhazovani penez EU z okna
registrovaný uživatel Krystof  mail  
05.08.2008 (22:26)  
Myslím si že je to správný krok zrušit to hnusný nádráží kam lezli jen bezdomovci. Zas tak moc vlaků tam nejezdilo aby se to nedalo přesunout na hlavní nádraží. Magistrát udělal správný krok. Konečně bude jeno centrální nádraží a věřím že to hlavák po rekonstrukci pobere.
dopisovatel nebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
05.08.2008 (22:23)  
no tak lidí by tam byla taky fůůra ty by se tam snad ušlapali...
registrovaný uživatel mato H 
05.08.2008 (22:21)  
Azamat Bagatov -tak si kupte auto a kaslite na Masarycku .
A co sa tyka bezdomovcov tak na hlavaku urcite po novom nebudu. Su to sice Italove ale ked naliali tolko penazi do rekonstrkucie tak si nato dajupozor co na Masarycku kazdy s... .
Takze navsetvu doktora nepotrbujem hlavne nepotrebujem vobec smradlave a zasrane vlaky CD ktore pravidelne meskaju predpokladam ze Vy ich urcite potrebujete .
05.08.2008 (22:19)  
To crash151: údajně jde všechno, třeba sem se neska dočet že za deset let se u nás začne stavět rychlodráha na 300 km/h....ale to je off topic...
05.08.2008 (22:19)  
ono taky nejde jenom o to pobrat ty vlaky, ale hlavně ty lidi, nějak si nedokážu představit, že by na hlavňák přijížděli skoro současně noční spoje z východu a západu a současně veškerá příměstská doprava prakticky z celýho středočeskýho kraje
dopisovatel nebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
05.08.2008 (22:19)  
doufám že to tam v září neodsouhlasej to zboření i když je to docela pravděpodobny...:(
  1 ... 19 20 21 22 23 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko