..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Legislativa

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 ... 20 21 22 23 24 ... 27      Zpráv na stránku:   
05.08.2008 (22:16)  
Hlavák po rekonstrukci by měl mít o dva nástupiště víc. koukal sem a místo je, bude to totál pod svahem ale místo je.....ale i tak to v životě nepobere. taky si myslim že to pichovina, masnu zbořej až tak za dvacet let....pokud nespadne dřív sama....
05.08.2008 (22:13)  
xAnri05: Když to nejde doprava ani doleva tak to může jít nahoru nebo dolu :-). v tomhle případě teda dolu :-)). Studie už na to byly, technicky to možný je protáhnout vlaky z Negreláku pod hlavák, i když parametry jsou dost brutální a připomíná to spíš horskou dráhu. Rozhodně to neni něco co by bylo ideální, ale údajně to jde
dopisovateľ alebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
05.08.2008 (22:11)  
nojo...todle může vymyslet pouze odéesák..!
registrovaný užívateľ bazala68  mail  
05.08.2008 (22:11)  
Kdysi jsem v nějakém komentu poznamenal cosi o plovoucích kapřících v souvislosti s Masaryčkou. Myslím si, že to bylo u článku o připomenutí zbourání Denisova nádraží a už je to tady. Kapřící od tupých developerů dopluly a tady je výsledek.Místo nádraží budeme mít kanceláře a byty v ceně desítek milionů pro cizáky a zbohatlíky. Lidé bděte!Takže ING Real Estate Development si pěkně namastí kapsu a radní s nimi. Prostých pražanů se nikdo neptá.Ale co jsme si do zastupitelstva zvolili, to máme.
05.08.2008 (22:10)  
faigja: Tohle ale nemá s vládou nic společného. Jde o pražský magistrát...
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
05.08.2008 (22:10)  
Jeste dve poznamky: Hlavak se uz relane nemuze rozsirovat, na jednu stranu je pamatkova Fantova budova a na druhou je svah na na nem budovy.

Ukoncovat primestske vlaky na nadrazich jako je Liben ci Holesovice je pro dojizdejici cestujici opravdu "reseni", ktere muze vymyslet "odbornik".
dopisovateľ alebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
05.08.2008 (22:06)  
no hlavák by to určo nepobral to je blbost už ted je tam peknej frmol a ještě by tam dali vlaky z masaryčky...kdyby přistavili na hlavák další3 -5 nástupišť dalo byse ale v současné době je to blbost...no jo ODS
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
05.08.2008 (22:05)  
Na zruseni Masarycky zapomente!
To vymyslely chory hlavy touzici po uplatcich.

Hlavak soucasnou a do budoucna planovanou kapacitu nepobere ani nahodou. Po rekostrukci tam ma byt dokonce o jednu nastupni hranu mene. Vystavet podzemni nadrazi pod hlavakem je nesmysl, vede tam metro. Kam by ho jako chteli uhnout?? Napojit trate z Negrelelaku na hlavak pod zemi je tez zcela vyloucene. Opet nastane krizeni s metrem (myslim linka B). Takze zavory ve metru asi nikdo stavet nebude, ze?
dopisovateľ alebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
05.08.2008 (22:02)  
jsou to blbci a nic víc...nevidim důvod proč by se nádraží mělo bourat..!
05.08.2008 (22:01)  
mato H: Doporučuji návštěvu psychiatra dokud je čas, že jste to vy, možná dostanete lízátko gratis.
Jak už Vám tady jiný myslící člověk připomenul, tím, že zrušíte Masnu tak akorát ty bezdomovce and company přesunete na další podobné místo. A to je? Otázka za 50 00,- ... ....ano správně! Na hlavák! Takže hlavák nebude mít jen problémy s bezďáky, ale hlavně s tím, aby všechen ten provoz vůbec zvládal (zvlášť když se mluví o až 15? minutovém taktu na Berounech). Máte opravdu "interesantní" názory...
  1 ... 20 21 22 23 24 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko