..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 23 24 25 26 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
05.08.2008 (20:41)  
451-452: o úrovní Masaryčky si může udělat každý svůj vlastní obrázek
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
05.08.2008 (20:39)  
mato H: Já bych železnici zrušil úplně. Při letních nocích v Itálii "řvou cikády jako krávy", zatímco u nás řvou uhelky a hrbáči v čele nákladů. A když jedou extrémisti s dýzlama a kotlema do Korama, to je panečku rachot. A to bydlím 1 km od trati ;-)
05.08.2008 (20:39)  
Jedině dobře že bude nádraží zrušené, bylo hrozné, špinavé, hlavně okolí! Taky slepé. Hlavák to po modernizaci určitě pobere dále od nádražní budovy Wilsonova nádraží je místa dost. ( Spíše pro dálkovou dopravu, regionální by měla být u budovy, pak to pěšky na náměstí republiky bude trvat skoro stejně, max 2 minuty chůze více.) Určitě se najde nějaké dobře řešení co se zbylími pozemky. Někdo tady psal o bytech pro vrchních 10 ... Pořád lepší byty, kavárny, restarace apod. než 1000 bezdomovců, feťáku, zlodějů, cikánu a toho bordelu co tam teď je ...
05.08.2008 (20:38)  
pekař:no ty si ale fajnovka.Smradlavý ???...pche.
05.08.2008 (20:34)  
postrk:to je fakt Těšnova a Masaryčky je škoda(porát je Masaryčka čistčí než hlavák).
Hlavně že uvažujou o zastávce PRAHA PODBABA.Zajímalo by mě kdo bude v takový díře jako je Podbaba využívat vlak když tam jezdí autobus co chvíli.
registrovaný uživatel Paragon  mail  
05.08.2008 (20:33)  
Nechci mluvit sprostě,ale tohleto mne nasralo do ruda...
Demonstrace by byla jen chabý náznak.Buď petici a nebo podat žádost jakožto družstvo(a nejlépe všechny železniční spolky z ČR),aby radní,kteří toto odsouhlasili(odsouhlasil) dal ke zvážení studii(jakožto taková neexistuje,protože to tam nikomu nemohlo vadit) a nebo jeho(jejich) odvolání...
Radikální,ale nic lepšího mne nenapadlo,protože mne to fakt nasralo.
Jak už tu někdo poznamenal někdo si vzpoměl,že by si zase mohl naplnit kapsy a konta zlatejma cihličkama a dal příkaz k něčemu tak odpornému...:-/
05.08.2008 (20:32)  
Já bych se inspiroval lety 1419 a 1618 a zašel na radnici. :-)
registrovaný uživatel mato H 
05.08.2008 (20:21)  
postrk- ano toto je komunisticke zmyslanie to co si pisal cista propagacia.Kup siauto a vykasli sa na oblute smradlave zeleznice .
registrovaný uživatel mato H 
05.08.2008 (20:19)  
Páňula -myslel som celkovo tam kde ide vlak cez centrum je to peklo pre lidi ktory tam byvaju.Takze zrusit co najviactrati cez obytne zony alebo zamedzit hkuku.Zrusienie Nadrazi cenniim len ze to je velmi neskoro
registrovaný uživatel postrk 
05.08.2008 (20:17)  
Je mi to moc líto. Lidi kecaj o komunistech ( já je nemám rád). Ale myšlení některých pošuků zůstalo. KSČ strhlo Nádraží Těšnov,teď je na řadě Masaryčka.Hlavně si namastit kapsu na zakázkách.Jsou to idioti. Budoucím generacím necháme panely,kanceláře,byty které si koupí horních 10 tis... blééééééé
  1 ... 23 24 25 26 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko