..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Legislativa

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 ... 23 24 25 26 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Sopko 
05.08.2008 (20:17)  
mato H (Zeleznica do mesta nepatri..) zeleznice ve forme S-Bahn je ve velkych mestech (Vídeň, Paříž) nejrychlejsi zpusob dopravy a to navic kapacitni. Metro je delší městské vzdálenosti pomalé, o tram ani nemluvím. Třeba z čerňáku se vlakem dostaneš do centra za pár minut, metrem jedeš 20 minut a ještě si navíc nejspíš nesedneš. Vlak přes Prahu ji může dopravně zachránit, metro už další cestující nepojme
registrovaný užívateľ pekař 
05.08.2008 (20:16)  
No tak padne jedno smradlavé nádraží v Praze, no a? Hlavák to přeci pobrat může, pokud se stane průjezdnou nikoliv koncovou stanicí.
05.08.2008 (20:16)  
mato-h: Opravdu nevím, jak je to tam teď z hlukem, ale počítám, že když dělají nové spojení, tak hluk mají i z hygieny zabezpečený... A jestli na toto myslela ODS... Ale nechme ji spát... O té diskutovat ani nemá cenu. Kord tady
registrovaný užívateľ E699 
05.08.2008 (20:10)  
Co si jako myslej.Přes 160 let starý nádráží chtěj zničit.Aspon že budovy nachaj na pokoji.Ale vždyt tam jezdí okolo 100 a více vlaků denně tak to wilsonák nepobere, to by museli postavit aspon 2-3 nástupiště.
registrovaný užívateľ mato H 
05.08.2008 (20:07)  
Páňula-aspon ODS premysla nenecha jazdit 100 rocne vlaky a lokomotivy a hyzdit prostredie a srat hlukom ludi v okolitych zastavbach ot tom by som ti mohol rozopravat
registrovaný užívateľ j-din 
05.08.2008 (20:06)  
Nápad: žalovat pražské zastupitelstvo jako daňový poplatník o náhradu škody. Nové spojení jsme přece všichni zaplatili z daní...
05.08.2008 (20:05)  
Pan Langmajer by si měl uvědomit, že vlaky nejsou to, co viděl ve večerníčku o mašinkách. Kdyby ano, tak se aspoň podívá, že se tam staví nové spojení za x kč. Jde vidět že je to ODS-ák. A takový stupidní argument jako hlavvé nádraží je k smíchu. To je jako zrušit v Paříži Gare de' Lyon. Bože, bože... A to ještě bude mít beztak VŠ. Lidé sedící na těchto funkcích by měli rok co rok chodit na ps. testy... Ale to by naše ústavy potom nestíhaly...
05.08.2008 (20:04)  
Chápu že někomu kdo má rád vláčky tohle je trnem v oku, ale je třeba si uvědomit že vývoj jde dál. Minimálně nákladového nádraží Žižkov není škoda, vždyť je pro nákladní dopravu používáno minimálně a je tam akorát bordel. Stejně tak bývalé nákladové nádraží na Smíchově. A Masaryčka, to je na polemiku, ale myslím že by bez ní šlo žít...
registrovaný užívateľ mato H 
05.08.2008 (20:03)  
Jedine spravne rozhodnitie.Zeleznica do mesta nepatri sedlaci mozu pouzit aj metro alebo tramvaj .Soory ale je to tak
05.08.2008 (19:54)  
Ještě pár otázek... 1. Nové spojení bude tedy z části nevyužité, že? takže vyhozené miliardy... 2. nepatří náhodou nádraží SŽDC? Pokud ano, jak je možné, že si to město jen tak prodá?
  1 ... 23 24 25 26 27      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko