Praha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).
Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.
"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.
Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.
Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)
zdroj: ČeskéNoviny.cz
| 5.8.2008 (19:42)
V podstatě s Tebou souhlasím.
pro ostatní:otázkou je,jestli tam taky hraje svou fci lobbismus a prachy,když radnice nevlastní pozemky...
To RC_czech: viz vzkaz od MT - územní plán je sice představa, ale bohužel, o tom že se to prodá se spekuluje dost dlouho a dost hlasitě... aspoň mi to tak připadá
Územní plán je na desítky let dopředu, ale podívej se sem: http://www.novinky.cz/clanek/146602-prazsti-radni-odsouhlasili-zanik-masarykova-nadrazi.html Píše se tam, že většina změn by se měla začít realizovat v příštím roce :-(
(aj ked to je asi len iluzia, ale eleganciu by to urcite nepostradalo)
V článku není nikde uvedeno, že město hodlá pozemky prodat (četl jsem to pro jistotu dvakrát (asi narozdíl od autora)). Územní plán je něco jako představa města o využití pozemků a plány radnice jsou v něm zaneseny na desítky let dopředu...
Opravdu by se mi nechtělo třeba každý den běhat asi tak 600 metrů na tramvaj na hlaváku, když na Masaryčce to je od nástupiště 50 metrů.
Problém špinavosti Masarykova nádraží přece nevyřešíte tím, že ho zbouráte, tedy ano, ale to je trochu s prominutím debilní řešení. Připojil bych se k opakování akce, kde hlavní roli hrál Slavata a Martinic.
05.08.2008 (19:51)
Lidi, mě je z toho blbě... co s tím můžem udělat? Tohle je fakt krize...
Kdysi proběhla v Praze defenestrace. Co ji takle zopakovat?
FRK
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










