..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 21 22 23 24 25 ... 27      Zpráv na stránku:   
05.08.2008 (21:58)  
Mě logika řiká, že se nic rušit nebude dokud za Masaryčku nebude plnohodnotná náhrada. Jako plnohodnotnou náhradu vidim jedině přivedení dopravy od Kolína, Kladna, Kralup, Lysý atd. pod hlavák plus nová trasa D metra. Dřív než bude tohle (a že to jen tak nebude) se podle mě těžko bude něco řušit
05.08.2008 (21:55)  
Chlapi, to je dlouhodobý výhled na více než 10 let, což říkají všechny strany. Územní plán je první krok. Než to bude aktuální, Masarykovo nádraží doslouží úplně (i po proběhlé rekonstrukci), stavební firmy budou mlsat po stavbě podzemního nádraží pod hlavákem.
registrovaný uživatel dodo 
05.08.2008 (21:54)  
Kus české historie zanikne a nikdo proti modremu sajrajtu nic nezmuže hlavné že budou mít na prodej lukrativní pozemky v centru prahy už aby se blaník otřasl a tu špínu zlikvidoval
registrovaný uživatel Vampir  mail  
05.08.2008 (21:50)  
No jo no co se dá dělat,ale zase se těším,že bude rekonstruovaný hlavák.
registrovaný uživatel mato H 
05.08.2008 (21:44)  
Vsetko Vam vadi za vsetko by ste sli demonstovat dajte si doma lahvace a cumte do bedny .CD ma ovela horsie problemy ako jedno Nadrazi vid denno denne problemy nefunkcnosti ,Zato by malo padat hlavy a ne zato ze zrusli fetakov a bezdomovcov RAJ!
05.08.2008 (21:44)  
No já newim, jezdim tam každej den a co vidim, rekonstrukce celého zhlaví je téměř hotová, nová řídící budova dispečinku také, pokračuje to na nové spojení,včetně nových návěstidel a zabezpečovačky (jak už bylo řečeno za X miliard), počítá se s vlaky na pardubice, kolín, kladno, děčín. To asi ODS jen tak neprojde. A pokud si někdo tu myslí že to hlavák pojme tak je s prominutím zvláštní člověk.......a slepý nádraží??? Ve světě běžná věc...
05.08.2008 (21:42)  
Jiri Vosecek:

>Opravdu by se mi nechtělo třeba každý den běhat asi tak 600 metrů na tramvaj na hlaváku, když na Masaryčce to je od nástupiště 50 metrů.


Nikde není psáno, že příměstské vlaky například od Pardubic a Kolína musí končit na Hlavním nádraží. Až by se zjistilo, že to HN neodbaví, tak by taky mohly končit v Libni či Holešovicích. Je tam metro, tramvaje a radní vlakem nejezdí. Hned tři argumenty pro. To by byla obvzlášť velká výhra a ještě bychom se slzou v oku snili o těch 600m na tramvaj :-(
05.08.2008 (21:42)  
Jakub Košmider: Nechci vám do toho kecat, ale na Masyryčce to s těmi bezdomovci zas tak horký není. Ač se tam jako Ostravák každý den nedostanu, považuji masnu za jedno z nejlepších pražských nádražích. Zkuste s v noci v zimě vystoupit například na nádražá v Bohumíně či v Ostravě-Vítkovicích (tam vlastně i ve dne). Tam je teprv bezdomovců a nepřizpůsobivých. Strach z nich mají všichni včetně nádražáků, takže nikdo nemá odvahu je odejít...
05.08.2008 (21:38)  
Organizovaná Destrukce Státu škodí všude, kde může!!
registrovaný uživatel sames1 
05.08.2008 (21:38)  
Never ending storyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.
  1 ... 21 22 23 24 25 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko