..: "Trnavské rekonstrukce" potřetí - velkoprostorová 2. třída :..

Ilustrační obrázekŽilina - Od chvíle, kdy České dráhy potvrdily informaci o plánované rekonstrukci 40 osobních vozů financované zpětným leasingem, jsme netrpělivě čekali na podobu modernizovaných vozů. Přestože informace o rozsahu úprav byly poměrně detailní, první skutečný pohled do interiéru vozů Apee141 a Bee240 se železniční veřejnosti naskytl až na červnových Czech Raildays 2008 v Ostravě. Jak se ale přibližuje GVD 2008/2009, kdy by měly být "trnavské" (nebo spíše trnavsko-plzeňské, jelikož podstatná část vozů prochází rekonstrukcí v dílnách firmy MOVO Plzeň) vozy hromadně nasazeny, začínají se objevovat i další hotové kusy. Před několika dny se tak na tratě dostal první modernizovaný vůz z řady Bpee - klimatizovaný velkoprostorový vagon 2. třídy 61 54 20-70 023-4 Bpee239. Podívejte se s námi, jak vypadá uvnitř.

Stejně jako ostatní příbuzní z klanu trnavsko-plzeňských rekonstrukcí, i Bpee 023 dostal nový červený lak, jenž by měl vůz na první pohled identifikovat jako vylepšenou verzi známé klasiky. Oproti dosud představeným vozům je první modernizovaný velkoprostorový vůz 2. třídy opatřen i logem svého současného vlastníka - společnosti ING Lease. Od té si ČD budou čtyři desítky upravených vozů po dobu deseti let pronajímat a následně je opět odkoupí. Na první pohled jsou patrné typické úpravy - třeba chybějící okna na jedné straně nástupních prostorů, jejichž místa zaujaly zásobníky vakuových WC. Ta tvoří, společně s klimatizací a novým centrálním zdrojem energie, základ celé přestavby.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Kromě funkčního chlazení prostoru pro cestující a nových WC se však změny, podobně jako u ostatních řad z letošního roku, v zásadě točí pouze kolem technických prvků vozu - přemostění záchranné brzdy, nová rozvodná skříň, stropní vzduchový kanál pro lepší proudění chladného vzduchu či fotobuňky otevírání dveří do velkoprostorového salónu. Sedačky opět nedoznaly zásadních úprav, i když přečalounění do slušivé modré zajisté potěší. I zde působí sedadla subjektivně měkčím dojmem a sedí se v nich příjemněji než v původní verzi. Jak už ale bylo řečeno dříve, zásuvky 230 V budou cestující hledat marně, stejně jako nové odpadkové koše nebo obklady stěn.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Celkový dojem z rekonstruovaného Bpee zůstává pozitivní - o to víc, když cestující při prvním setkání s touto řadou nečeká žádnou revoluci. Do konce roku by se v provozu mělo objevit dalších několik vozů této řady, přičemž v současném stavu každý lepší vůz na vlacích vyšší kvality bude nesporným přínosem.

Zdroj: ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 28.8.2008 (11:59)
Related newsopen/close

More on Vozidla Reportáže

More from Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
Registered user MMaara 
28.08.2008 (12:54)  
ČD katastrofa... vakuová WC by měla být standardem a ne vyhazovat splašky na koleje jak někde ve středověku, absence 230 V... až uvidím červený vagón budu aspoň vědět že se mu mám vyhnout, téma velkoprostor vs kupé na dlouhé vzdálenosti je na samostatnou diskuzi...
Registered user sAd 
28.08.2008 (12:54)  
Osobně tedy velkoprostory vyhledávám a mám je raději než uzavřené kupéčka. Asi jsem více společenský člověk :).
28.08.2008 (12:46)  
Libcha: Reko Bpee se dělají z Bpee.
Registered user vjta00  mail  
28.08.2008 (12:44)  
tak tyhle velkoprostory nejsou zase tak špatný,ale není nad zlatou 1. třídu :-D
Registered user Libcha 
28.08.2008 (12:35)  
velkoprostory podle me patri na regionalni vlaky, nikoli na R (nektere) nebo dokonce EC !!
sedacky vypadaji dobre, ale je tam dost mista na kolena i pro vetsiho nez trpaslika ? vypada to hodne blede jako v pendolinu... (proc museji vlaky vevnitr vypadat jako letadla ??)
zajimalo by me kolik stoji zridit zasuvky 230V, ze to je takovej problem - zvysilo by to prestiz zeleznice "jedu, a přitom pracuju"
dvere na fotobunku jen dotvareji celkovou ironii vozu. to bych radej na vlacich uvital Bmee...
(btw z jakych vozu se tyhle reko delaji ? ja bych cekal ze z nejstarsich B, ale zda se mi ze nekde psali i o Bmee, coz by me vazne nastvalo. ty jeste reko nepotrebuji...)
Registered user waszyn 
28.08.2008 (12:34)  
Tato rekonstrukce absolutně nevyřešila dle mého největší minus tohoto vozu- naprosto stupidně rešené sedadla za sebou. Když chci dávat sedadla za sebe, tak tam nemůžu nechat 50 cm na nohy. Nedá se na tom usedět víc než 20 minut. V tomto voze existuje asi 15 míst, na nichž se dá přežít několikahodinová cesta, jsou to ty u stolečku a nohy do uličky. Kladně hodnotím, že v tomto voze nestojí v uličce tolik lidí, tak se jím dá projít:)
28.08.2008 (12:28)  
Já se velkoprostorům nevyhýbám, ale tomuto zdaleka.
28.08.2008 (12:27)  
Nemám rád velkoprostory. Při výběru vlaku se jim vyhýbám. Rači starý Béčko než novej velkoprostor.
Registered user Fauny  mail  
28.08.2008 (12:14)  
Pro mě osobně celkem zklamání. Ta fotka toho koše mluví za vše. Kromě klimatizace, lepšího WC a jinak barevných potahnů se pro cestující nic nezměnilo.
Registered user Gambac 
28.08.2008 (12:10)  
:) pěkný to je nesetkalse s těmito vozy někde už někdo. Jestli to jezdí již pravidelně na nějakém vlaku?
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko