..: RegioJet přijel do Olomouce, pojízdná prezentace ČD následuje :..

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčOlomouc — Po dvou týdnech od začátku českého železničního jara se závan 21. století na kolejích přesouvá ze severních Čech do Olomouckého kraje, kam RegioJet v pátek ráno dovezl první propagační žluté Desiro Classic, zatímco druhé dorazilo v sobotu, doprovázené posílenou reklamní letkou Českých drah. Cestující na Olomoucku si tak teď mohou až tři týdny užívat úroveň železničních vozidel, jakou dosud nezažili a patrně ještě dlouho let nezažijí. Z pohledu žlutého dopravce je olomoucké hejtmanství další v řadě, které jeho nabídku na provoz osobních vlaků ani neposoudilo a smlouvu na 10-15 let uzavřelo přímo s Českými drahami, ačkoli byla o 40 milionů dražší a úřad v ní vyjednal jedny z nejhorších podmínek v oblasti obnovy vozového parku ze všech krajů ČR. RegioJet teď bude týden jezdit s cestujícími na trati Olomouc - Uničov a poté se přesune na "městskou" trať 275 v úseku Olomouc - Senice na Hané. Na druhé straně obyvatelé Nezamyslic poprvé v životě uvidí na svém nádraží CityElefanty, a to dokonce až do 31. května. Na olomouckých lokálkách zase cestující sveze Regio-Shuttle. Již teď je tedy jasné, že i když obyvatelé Olomouce letos ještě zažijí velkou rekonstrukci hlavního nádraží, největší železniční událostí roku i tak zůstane žluté jaro s modrou ozvěnou.

První žluté Desiro se na olomouckém hlavním nádraží objevilo v pátek ráno v rámci tradiční prezentace pro novináře. Předváděcí jízda do Přerova a zpět ani nemohla být lépe načasována – zástupci médií si totiž krátce předtím mohli vyslechnout vyjádření olomouckého hejtmana Martina Tesaříka k celé kauze dlouhodobé smlouvy pro ČD. Hejtman samotný přitom čelí trestnímu oznámení poté, co v médiích úmyslně uvedl chybné informace o ceně zakázky na provoz regionálních vlaků.


VIDEO: Úvod prezentace Student Agency v Olomouckém kraji

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčK časování akce přispělo i to, že v době konání tiskové konference ještě do Olomouce nestihla dorazil prezentační flotila ČD, a tak se zde na předpoledním jarním slunci vyhřívaly zejména červenorůžové vozy řad Btx761, Btx763 a jeden pantograf řady 460, který letos zajišťuje většinu osobních vlaků do Nezamyslic přes Prostějov a od Přerova dále na východ. Po stránce vozového parku ale i tak olomoučtí cestující v současné době nejvíce ocení dálkovou dopravu – na místních tratích z těch modernějších vozidel jezdí v podstatě jen Regionovy a motorové vozy řady 843 s odpovídajícími soupravami. Na druhé straně, častým jevem stále zůstávají krokodýli ze začátku 60. let, kulaté vozy Bmx765, a není to tak dávno, co se na trati 290 do Šumperka proháněly ještě poválečné motoráky řady 831.

Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Stanoviště strojvedoucího - Desiro Classic, foto: Juraj Kováč

Šumperk, motorový vůz řady 831, foto: Ic 540V následujících třech týdnech však bude mít veřejnost na Hané možnost svézt se hned několika zajímavými exponáty, z nichž dva budou německé motoráky: zatímco žluté Desiro bude týden jezdit z Olomouce do Uničova a dalších 5 dnů z Olomouce do Senice na Hané, České dráhy odvetně nasazují od soboty až do konce měsíce dvě jednotky řady 471 na osobní vlaky Nezamyslice - Přerov - Zábřeh na Moravě - Šumperk a v nezávislé trakci využijí přítomnost zapůjčeného Regioshuttlu německé Erfurter Bahn. Ten, v kombinaci s Regionovami, cestující sveze střídavě na spojích Olomouc - Troubelice, Olomouc - Moravský Beroun a od 17. do 20. května i na lokálce do Drahanovic, kde v uplynulých dvou letech Regionovy nahradily motorové vozy 810 a 850 s téměř historickými soupravami.

Jízdní řády spojů RegioJet

Uničov - Šternberk - Olomouc hl.n. (8. 5. - 16. 5. 2010)
Uničov 5.52 8.57 12.02 14.10 17.23 20.20
Uničov zastávka 5.55 9.00 12.0514.14 17.26 20.23
Újezd u Uničova 6.02 9.04 12.1214.22 17.33 20.26
Mladějovice ----- 9.08 12.17 14.26 ----- 20.31
Babice u Šternberka ----- 9.12 12.21 14.30 ----- 20.34
Šternberk 6.12 9.16 12.33 14.35 17.43 20.39
Štarnov ----- 9.20 12.37 14.40 ----- 20.43
Bohuňovice 6.22 9.23 12.48 14.48 17.53 20.50
Hlušovice 6.26 9.27 12.52 14.51 17.57 20.53
Olomouc hl.n. 6.32 9.33 12.58 14.57 18.03 20.59
Olomouc hl.n. - Šternberk - Uničov (8. 5. - 16. 5. 2010)
Olomouc hl.n. 8.04 9.55 13.20 15.40 18.23 21.55
Hlušovice 8.10 10.01 13.26 15.46 ----- 22.01
Bohuňovice 8.17 10.09 13.30 15.54 ----- 22.09
Štarnov 8.20 10.13 13.33 ----- ----- 22.12
Šternberk 8.25 10.20 13.38 16.01 18.36 22.17
Babice u Šternberka 8.28 10.24 13.41 ----- ----- 22.20
Mladějovice 8.32 10.28 13.45 ----- ----- 22.24
Újezd u Uničova 8.44 10.44 13.55 16.14 18.50 22.29
Uničov zastávka 8.48 10.48 13.58 16.18 18.54 22.33
Uničov 8.51 10.51 14.02 16.21 18.57 22.36
Olomouc hl.n. - Olomouc město - Senice na Hané (17. 5. - 21. 5.)
Olomouc hl.n. 7.06 9.40 11.54 14.53 17.53 20.53
Olomouc-Smetanovy sady 7.11 9.45 11.59 14.58 17.58 20.58
Olomouc-Nová ulice 7.14 9.47 12.01 15.00 18.00 21.00
Olomouc město 7.20 9.51 12.05 15.04 18.04 21.04
Olomouc-Hejčín 7.22 9.52 12.0615.05 18.05 21.05
Olomouc-Řepčín 7.26 9.56 12.1215.12 18.12 21.12
Horka nad Moravou 7.30 9.59 12.1515.15 18.15 21.15
Skrbeň 7.33 10.02 12.18 15.18 18.18 21.18
Příkazy 7.37 10.06 12.22 15.22 18.22 21.22
Senice na Hané 7.43 10.12 12.2815.28 18.28 21.28
Senice na Hané - Olomouc město - Olomouc hl.n. (17. 5. - 21. 5.)
Senice na Hané 6.13 8.13 10.2813.28 16.28 19.28
Příkazy 6.20 8.20 10.34 13.34 16.34 19.34
Skrbeň 6.24 8.24 10.37 13.37 16.37 19.37
Horka nad Moravou 6.28 8.28 10.4013.40 16.40 19.40
Olomouc-Řepčín 6.33 8.33 10.4713.47 16.47 19.47
Olomouc-Hejčín 6.36 8.36 10.5013.50 16.50 19.50
Olomouc město 6.42 8.42 10.53 13.53 16.53 19.53
Olomouc-Nová ulice 6.44 8.44 10.55 13.55 16.55 19.55
Olomouc-Smetanovy sady 6.46 8.46 10.57 13.57 16.57 19.57
Olomouc hl.n. 6.51 8.51 11.0214.02 17.02 20.02

regio_shuttle, foto: Tomáš PoslušnýProdloužená propagační aktivita se nepochybně cení, přestože se nasazení CityElefantů vyhne ranní špičce z Nezamyslic, a naopak zvýšené odpolední frekvenci ze Šumperka, kdy by se jejich kapacita využila nejlépe. I tak ale posun v kvalitě cestování bude pro dojíždějící lidi drastický, byť vydrží pouze do konce května. Největším paradoxem prezentace ČD v Olomouckém kraji tak bude skutečnost, že ani jedno z dvojice představovaných nových vozidel ve skutečnosti v tomto regionu v dohledné době nebude jezdit. Národní dopravce zde naopak plánuje nákup nízkopodlažních dvousystémových jednotek s kapacitou 160-240 cestujících, které se ale na trati Zábřeh - Olomouc - Nezamyslice objeví nejdříve v roce 2014.

Jízdní řád Cityelefantů ČD

Šumperk - Nezamyslice (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3732 Os 3736 Os 3740 Os 3744
Šumperk 5.21 7.14 10.54 12.54
Zábřeh na Moravě 5.48 7.38 11.38 13.38
Olomouc hl.n. 6.31 8.31 12.31 14.31
Přerov 7.00 9.00 13.00 15.00
Nezamyslice 7.33 9.33 13.33 15.33
Nezamyslice - Šumperk (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3708 Os 3710 Os 3712 Os 3714
Nezamyslice 10.22 12.22 14.22 16.22
Přerov 11.05 13.05 15.05 17.05
Olomouc hl.n. 11.38 13.38 15.38 17.38
Zábřeh na Moravě 12.16 14.16 16.16 18.16
Šumperk 12.33 14.33 16.33 18.33

Nasazení Regioshuttlu RS1

8.-16. 5.střídavě Olomouc hl.n. - Troubelice / Olomouc hl.n. - Moravský Beroun
17.-20.5.Olomouc hl.n. - Drahanovice

Zdroj: ŽelPage, RegioJet, České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
09.05.2010 (11:53)  
Jan Burian: Ano, to je pravda. Ale to, předpokládám, bývalý ředitel odboru kolejových vozidel generálního ředitelství ČD ví :-) Pokud vím, tak součástí nabídky bylo i řešení. Navíc – co by se stalo se všemi depy v kraji, kdyby tam ČD přestaly provozovat vlaky?
09.05.2010 (11:41)  
pro Jirku Jakese: Honza Paroubek je zapaleny odbormik a pro tyto vlastnosti byl odejit z vedeni CD. Spolecne s kolegou Schmidtem obrousil docela hodne megalomanske plany Jancury v jeho vizich napr. v dalkove doprave. Viz Prg-Osr. Ale zpet, opravdu bez kvalitniho zazemi nelze nic v zel.doprave podnikat. A to pan Jancura opravdu nema. Zatim jsou jen vzdusne hrady a zamky. Proto se statu nedivim, ze sel cestou, jakou sel.
registrovaný uživatel Multi 
09.05.2010 (11:37)  
To, že (generální)ředitel větších či velkých společností musí být nutně z oboru vůbec neplatí, na to má své lidi, ten kdo firmu řídí musí být především schopný podnikatel a ekonom. Vím o spoustě případů z okolí že člověk z oboru nutně neznamená ten nejlepší předpoklad pro vedení firmy, ale díky zkostnatělému myšlení může firmu naopak poslat do pekel. Pohled z venku naopak neuškodí. Co jsem napsal samozřejmě nelze aplikovat plošně, ale záleží na konkrétní situaci. Jančura nemá dle svých přechozích zaměstnání žádné předpoklady k vedení doparvní firmy a jak se mu s SA daří...
09.05.2010 (11:31)  
Prohlédl jsem si video, a s klidem můžu označit ,,vedení" Olomouckého kraje za s prominutím voly. Vyzkoušel jsem včera Desiro, a můžu ho jen chválit. Proč někteří lidé dokáží stížit lidem cestu vlakem? To je úplně nepochopitelné.
Na druhou stranu je sice škoda, řže Jančura nedal nebídku ve zlínském kraji, ale asi by to dopadlo stejně... Taky jsou to docela hezcí podfukáři...
09.05.2010 (11:31)  
Jan Burian: Dokončení poslední věty: „… Českých drah“. Jedná se o Petra Žaludu. Chtěl jsem tím ukázat, že není nezbytně nutné, aby byl nejvyšší odborníkem (navíc Jančura již ani neřediteluje, je „jen“ majitelem). Na něm je, aby vybral ty správné lidi, kteří tomu rozumí. Proto si R. Jančura vybral Jiřího Schmidta (dopravní ČVUT, železnice na ministerstvu dopravy, vedení Veolia, vedení ČD) a Jana Paroubka (vedení Veolia, vedení ČD)…
09.05.2010 (11:20)  
JB: odborník také může být zaslepen a nakažen "nádražáctvím" viz postup od signalisty. Takže nevnímá opravdové problémy zatímco schopný člověk k tomu oboru může rychle přičichnout a něco změnit. Myslím si, že kombinace RJ (touha něco dokázat a finanční zajištění) a odborní poradci Paroubek a Schmidt (touha, odbornost a praxe) to dotáhnou daleko ;)
registrovaný uživatel M.Za  mail  
09.05.2010 (11:12)  
ekoter: Můžu mít dotaz, jaké nové reálné nápady přinesl pan Jančura? To jakým způsobem předvádí své kampaně, by dokázal každý člověk s určitým obnosem peněz
09.05.2010 (11:03)  
pro Jiriho Jakese. Ten vycet jeste nezarucuje kvalitu. Naopak, kvalitniho odbornika si firmy drzi, cim vic cestuje, tak to o necem vypovida. Nikde nevidim nic, co by bylo jen vzdalene k zeleznici. Jeho tym zatim siri kolem sebe jen dym a mlhu.
pro 240.025: Jsem zastancem: nejdrive ukaz a dokaz a pak natahuj ruku. Zatim, krom Pr akci, toho moc neni. Takovou PR akci by jste dokazal postavit za urciteho predpokladu i Vy.
Urcite by takovou organizaci mel vest predevsim odbornik v danem oboru. To, ze se tak v tom nasem kapitalismu po cesku tak nedeje je jina vec. Stejnou vec vyrazne vytykam i vedeni CD. Tam sedi take snuska ledasceho, jen ne odborniku.
09.05.2010 (10:53)  
Ad Jan Burian: Není třeba, aby vrcholový manažer rozuměl každé podrobnosti a nejlépe se vypracoval od signalisty. Je důležité, aby byl otevřen novým nápadům a měl pod sebou dobrý tým lidí, kteří jsou odborníky. Což pan Jančura podle mě splňuje a předvedl to například na přednášce na ČVUT FD asi před měsícem nebo dvěma.
09.05.2010 (10:06)  
JB: modré gumy ví o železnici jistě dost, ale co všechno se jim povedlo?

To musí být šéf drah člověk, který se vypracuje z výpravčího?
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko