Praha - Další názorový přemet zažila v pondělí kauza pražského Masarykova nádraží. České dráhy totiž přiznaly, že s nádražím skutečně v dlouhodobém horizontu nepočítají. Vůbec poprvé navíc prezentovaly úmysl svést z něj veškerou dopravu podzemním tunelem na Smíchov. Časový horizont celého projektu sice odhadl realitní manažer ČD Karel Tabery na čtyřicet let, kdyby prý ale našel "rozumné lidi" na správných místech, šlo by vše zrealizovat i během jedné dekády. Tabery to prezentoval v pondělí na společné tiskové konferenci s radním za ODS Martinem Langmajerem, který proslul zcestným výrokem o neperspektivnosti a unikátnosti hlavových nádraží. I tento argument proti Masarykovu nádraží zazněl, ještě paradoxněji ovšem působí skutečnost, že tiskovou konferenci svolaly ČD a městská část Prahy 1, aniž by ani měly o osudu nádraží pravomoc rozhodovat.
Tabery prezentoval na konferenci několik projektů. V krátkodobém a střednědobém horizontu by prý mělo být nádraží zachováno a pouze prostorově zredukováno. V horizontu dlouhodobém by ale mělo skutečně zcela ustoupit městské zástavbě a Opletalově ulici. Doprava z nádraží by potom byla svedena z Negrelliho viaduktu obrovským tunelem pod Karlovo náměstí až na Smíchov. Počítá se údajně i s podzemními zastávkami Opera a Karlovo náměstí. Návrh na tunel prý vyplynul ze studie Ministerstva dopravy. Opět několikrát zaznělo, že hlavní nevýhodou nádraží je jeho neprůjezdnost, byť právě za tento výrok byl Langmajer v uplynulých týdnech dopravními experty kritizován.
Langmajer už obdržel první petici. S třemi tisíci podpisů
Teorie o tom, kam s dopravou ze zrušeného nádraží, se vyvíjejí. Původně jeho roli měla převzít podzemní přístavba hlavního, nyní přišel na řadu ještě delší tunel na Smíchov. Co se nemění, je poměrně zřetelný odpor velké části veřejnosti k zrušení velmi frekventovaného nádraží s doslova strategickou polohou uprostřed Prahy. Starostové několika středočeských obcí proto už zorganizovali petici, na níž se během týdne shromáždilo přes 3 tisíce podpisů. Podle organizátorů šlo především o naplnení zákonného limitu tisíce podpisů, které automaticky musí brát městská část v potaz a peticí se zabývat. Reálný nesouhlas se zrušením nádraží je totiž prý mnohem větší.
zdroj: ČTK/České noviny

mah - SZDC ma sice koleje, ale taky potrebuje nekoho, kdo by jim po nich jezdil. A OKD asi na Masarycku nepojede
Ad snadný přestup na C) Toho jsem si tedy nikdy nevšim, pokud mi něco neuniká, tak se buď musí jakousi zastrčenou ulicí na Florenc nebo na ten nenáviděný Hlavák.
Ad letištní linka) Nedala by se kromě té plánové severní trasy vést i linka Ruzyně-Zličín-Smíchov-Vršovice-Uhříněves-... ? Na mapě nějaké koleje namalované jsou :-)
Ad Sherwood) Pokácet, natáhnout tramvaj seshora Václaváku.
Nádraží nejsou jenom podchody(taky se musej do těch podchodů lidi nějak dostat, eskalátory maj omezenou kapacitu stejně jako schodiště, o výtazích ani nemluvě), souvisí s tim spousta jinejch věcí, vybavenost, WC, obchody, pokladny a jak už tu zaznělo i dopravní obslužnost nádraží.
Kolik se může lidí vysypat cestou? moc to nebude, atraktivní pro lidi je z okrajovejch zastávek snad jenom Smíchov a Dejvice, možná Libeň. Počítal bych to na jednotky procent
Stará paní: Z prvních vozů je to do podchodu metra 100 metrů (pak je to dalších cca 100 metrů podchodem a pak dvoje eskalátory). Podle Vaší logiky není ani brněnské hl.n. dobře napojené na tramvaje, protože se nenastupuje na nádraží, ale musí se vyjít ven.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











