..: Radní i ČD skutečně chtějí opustit Masarykovo nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Další názorový přemet zažila v pondělí kauza pražského Masarykova nádraží. České dráhy totiž přiznaly, že s nádražím skutečně v dlouhodobém horizontu nepočítají. Vůbec poprvé navíc prezentovaly úmysl svést z něj veškerou dopravu podzemním tunelem na Smíchov. Časový horizont celého projektu sice odhadl realitní manažer ČD Karel Tabery na čtyřicet let, kdyby prý ale našel "rozumné lidi" na správných místech, šlo by vše zrealizovat i během jedné dekády. Tabery to prezentoval v pondělí na společné tiskové konferenci s radním za ODS Martinem Langmajerem, který proslul zcestným výrokem o neperspektivnosti a unikátnosti hlavových nádraží. I tento argument proti Masarykovu nádraží zazněl, ještě paradoxněji ovšem působí skutečnost, že tiskovou konferenci svolaly ČD a městská část Prahy 1, aniž by ani měly o osudu nádraží pravomoc rozhodovat.

Tabery prezentoval na konferenci několik projektů. V krátkodobém a střednědobém horizontu by prý mělo být nádraží zachováno a pouze prostorově zredukováno. V horizontu dlouhodobém by ale mělo skutečně zcela ustoupit městské zástavbě a Opletalově ulici. Doprava z nádraží by potom byla svedena z Negrelliho viaduktu obrovským tunelem pod Karlovo náměstí až na Smíchov. Počítá se údajně i s podzemními zastávkami Opera a Karlovo náměstí. Návrh na tunel prý vyplynul ze studie Ministerstva dopravy. Opět několikrát zaznělo, že hlavní nevýhodou nádraží je jeho neprůjezdnost, byť právě za tento výrok byl Langmajer v uplynulých týdnech dopravními experty kritizován.

Langmajer už obdržel první petici. S třemi tisíci podpisů

Teorie o tom, kam s dopravou ze zrušeného nádraží, se vyvíjejí. Původně jeho roli měla převzít podzemní přístavba hlavního, nyní přišel na řadu ještě delší tunel na Smíchov. Co se nemění, je poměrně zřetelný odpor velké části veřejnosti k zrušení velmi frekventovaného nádraží s doslova strategickou polohou uprostřed Prahy. Starostové několika středočeských obcí proto už zorganizovali petici, na níž se během týdne shromáždilo přes 3 tisíce podpisů. Podle organizátorů šlo především o naplnení zákonného limitu tisíce podpisů, které automaticky musí brát městská část v potaz a peticí se zabývat. Reálný nesouhlas se zrušením nádraží je totiž prý mnohem větší.

zdroj: ČTK/České noviny


Honza Beránek / JTB | 3.9.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
04.09.2008 (13:55)  
mah: v tom je ten zádrhel, Českým drahám je totiž jedno, kam budou jezdit, protože za to dostanou vždy zaplaceno a pokud zruší Masaryčku, tak na tom jako developer pořádně vydělají. Pro ČD je výhodnější Masaryčku zrušit. Čili ČD budou v následujících letech nejspíše dělat vše možné, aby byl provoz na Masaryčce zrušen (např. různými obstrukcemi, neúdržbou nádraží, omezováním prostoru pro cestující atd.).
Registrierter Benutzer mah 
04.09.2008 (6:27)  
M - CD bude jezdit tam, kde jsou koleje a ty vedou na masarucku, bebo proc si myslis, ze by tam nejezdily? CD je pouze dopravce a nerozhoduje kam jezdit bude nebo nebude, vsechny vlaky jsou na objednavku a na zaklade jizdniho radu, ani v jedne teto fazi CD nefiguruji
Registrierter Benutzer M 
04.09.2008 (2:14)  
babilon - mslel jsem to taknak obecne - ze zastavky je potreba vyjet a tak. Nicmene OK, je to min spatne, nez jsem myslel

mah - SZDC ma sice koleje, ale taky potrebuje nekoho, kdo by jim po nich jezdil. A OKD asi na Masarycku nepojede
04.09.2008 (0:50)  
Z Kladna jsem zvyklý jezdit na Masaryčku leta letoucí, nechci to měnit a už vůbec nechci jezdit na Smíchov nebo snad na Karlák. Tak jak to je, mi to vyhovuje, Masaryčka by akorát mohla projít rekonstrukcí, protože ty stropy a střecha už jsou v dezolátním stavu.
04.09.2008 (0:38)  
danovy poradce: Já vám to zrušení Masaryčky taky klidně podepíšu.

Ad snadný přestup na C) Toho jsem si tedy nikdy nevšim, pokud mi něco neuniká, tak se buď musí jakousi zastrčenou ulicí na Florenc nebo na ten nenáviděný Hlavák.

Ad letištní linka) Nedala by se kromě té plánové severní trasy vést i linka Ruzyně-Zličín-Smíchov-Vršovice-Uhříněves-... ? Na mapě nějaké koleje namalované jsou :-)

Ad Sherwood) Pokácet, natáhnout tramvaj seshora Václaváku.
Registrierter Benutzer LapiCB  mail  
03.09.2008 (23:42)  
Nechápu proč tu řešíte jakékoliv technické věci. O ty tady nejde ani v nejmenším. V podstatě šlo o to vyzkošet, co si ODS může dovolit... No a toto neprošlo, takže se nic nestane. Nádraží se rušit nebude. I kdyby se zastavěly některé nepoužívané části, vlaky jezdit budou, na tom se v dohledné době nic nezmění.
Registrierter Benutzer henry 
03.09.2008 (22:58)  
M - to je, ale blbost. SŽDC patří koleje, pozemky, budovy a ti co po nich jezdí platí za užití a je jedno jestli ČD nebo OKD-D, Viamont, DB atd.. Kdokoliv kdo si zaplatí. Jiná otázka je objednavatel v tomto případě ROPID, Středočeský kraj a MD u koho si to objednají je jen jejich věc, to že jsou to momentálně ČD, nemusí to tak být od třeba příštího GVD. Když si na vlastí riziko budete provozovat, dejme tomu Desira na trase Praha Mas.n.- Louny a na Masaryčce bude kapacita, tak SŽDC musí umožnit provozování.
03.09.2008 (22:58)  
Pikehead: Ano, podchody budou širší, to máte pravdu, ale odbavovací hala nafouknout nejde, neni to jenom o tom se nějak v těch davech prorvat k vlaku nebo naopak. Vezměte si, že přijede 451/2 od Benešova. nevim jak to jezdí plný, přepravní průzkum nemam k dispozici, ale 4 vozová 452 má kapacitu cca 300 seících lidí, ešus od Berouna jezdí narvanej tj. aspoň taky těch 300 lidí. ve skutečnosti je to ale víc. IC z Ostravy cca 500 lidí. V součtu by to teoreticky mohlo dělat něco kolem 1000 lidí, který se sjedou na hlavák klidně současně. Přidejte vlaky od Vranýho, Nymburka, Kolína, Kralup a Kladna, případně letiště... No, jestli by se zvýšil počet cestujících o 100% bylo by to málo.
Nádraží nejsou jenom podchody(taky se musej do těch podchodů lidi nějak dostat, eskalátory maj omezenou kapacitu stejně jako schodiště, o výtazích ani nemluvě), souvisí s tim spousta jinejch věcí, vybavenost, WC, obchody, pokladny a jak už tu zaznělo i dopravní obslužnost nádraží.
Kolik se může lidí vysypat cestou? moc to nebude, atraktivní pro lidi je z okrajovejch zastávek snad jenom Smíchov a Dejvice, možná Libeň. Počítal bych to na jednotky procent
03.09.2008 (22:55)  
M: Psal jste o možných problémech s místem pro zastávky na magistrále, tak jsem konstatoval, že zastávky už tam jsou. Nic víc.

Stará paní: Z prvních vozů je to do podchodu metra 100 metrů (pak je to dalších cca 100 metrů podchodem a pak dvoje eskalátory). Podle Vaší logiky není ani brněnské hl.n. dobře napojené na tramvaje, protože se nenastupuje na nádraží, ale musí se vyjít ven.
Registrierter Benutzer M 
03.09.2008 (21:40)  
mah - jako ze by SZDC provozovala osobni nadrazi, na ktere by nejezdil dominantni dopravce a nemelo ani podporu mesta?:)
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko