..: Radní i ČD skutečně chtějí opustit Masarykovo nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Další názorový přemet zažila v pondělí kauza pražského Masarykova nádraží. České dráhy totiž přiznaly, že s nádražím skutečně v dlouhodobém horizontu nepočítají. Vůbec poprvé navíc prezentovaly úmysl svést z něj veškerou dopravu podzemním tunelem na Smíchov. Časový horizont celého projektu sice odhadl realitní manažer ČD Karel Tabery na čtyřicet let, kdyby prý ale našel "rozumné lidi" na správných místech, šlo by vše zrealizovat i během jedné dekády. Tabery to prezentoval v pondělí na společné tiskové konferenci s radním za ODS Martinem Langmajerem, který proslul zcestným výrokem o neperspektivnosti a unikátnosti hlavových nádraží. I tento argument proti Masarykovu nádraží zazněl, ještě paradoxněji ovšem působí skutečnost, že tiskovou konferenci svolaly ČD a městská část Prahy 1, aniž by ani měly o osudu nádraží pravomoc rozhodovat.

Tabery prezentoval na konferenci několik projektů. V krátkodobém a střednědobém horizontu by prý mělo být nádraží zachováno a pouze prostorově zredukováno. V horizontu dlouhodobém by ale mělo skutečně zcela ustoupit městské zástavbě a Opletalově ulici. Doprava z nádraží by potom byla svedena z Negrelliho viaduktu obrovským tunelem pod Karlovo náměstí až na Smíchov. Počítá se údajně i s podzemními zastávkami Opera a Karlovo náměstí. Návrh na tunel prý vyplynul ze studie Ministerstva dopravy. Opět několikrát zaznělo, že hlavní nevýhodou nádraží je jeho neprůjezdnost, byť právě za tento výrok byl Langmajer v uplynulých týdnech dopravními experty kritizován.

Langmajer už obdržel první petici. S třemi tisíci podpisů

Teorie o tom, kam s dopravou ze zrušeného nádraží, se vyvíjejí. Původně jeho roli měla převzít podzemní přístavba hlavního, nyní přišel na řadu ještě delší tunel na Smíchov. Co se nemění, je poměrně zřetelný odpor velké části veřejnosti k zrušení velmi frekventovaného nádraží s doslova strategickou polohou uprostřed Prahy. Starostové několika středočeských obcí proto už zorganizovali petici, na níž se během týdne shromáždilo přes 3 tisíce podpisů. Podle organizátorů šlo především o naplnení zákonného limitu tisíce podpisů, které automaticky musí brát městská část v potaz a peticí se zabývat. Reálný nesouhlas se zrušením nádraží je totiž prý mnohem větší.

zdroj: ČTK/České noviny


Honza Beránek / JTB | 3.9.2008 (7:00)
Related newsopen/close

More on Legislativa Stavby a projekty

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registered user Martin Š.  mail  
03.09.2008 (17:55)  
A ono by nešlo udělat Masaričku vyloženě pro příměstské vlaky?
Jako že by příměstské vlaky vůbec nejezdily na Hlavní nádraží? Ono se to dá ne, udělat tak, že by regionální vlaky od Budějovic, Posázaví, Berouna jeli někudy přes Bráník/Smíchov, vyšehrad & Krč & Malešice & Libeň na Mas.n.-u kdyby se tam zrekonstruovala trať, tak by se to dalo a tyhle "okrajové" části by byly taky daleko lépe obsluhované příměstskými vlaky a nebyl by problém Z Hl.n. na Smích.n. vlaky po 7,5 minutách, zvýšilo by se to min. o 10 minut. A nestálo by to tolika peněz.
03.09.2008 (17:54)  
babilon: Pravda pravda, však nezapírám pohled Brňáka. Ale uznejte, že rychlodráha na letiště z Masaryčky je blbost, to není věc jen pro Pražany. Navíc neberu Masaryčku jako příliš dobře napojenou na metro, musel by tam být přímý vstup z nádraží a zástávka se jmenovat Masarykovo nádraží. Já ani nevim, kde tam to metro je, i když asi úplně daleko není, když to tady všichni říkáte...
Registered user JnR 
03.09.2008 (16:04)  
Koukám, že v Praze co radní, to "odborník". Jeden navrhuje dotovat kulturu podle prodaných vstupenek, podle dalšího vadí neprůjezdnost nádraží, na které jezdí většinou obousměrné jednotky...
Registered user M 
03.09.2008 (15:54)  
babilon - jo, ale v noci tam snad jezdi min aut, ne?
Registered user Jugy  mail  
03.09.2008 (15:37)  
to semik: víte, co je "hold"? Hold je "okázalý projev pocty nebo úcty". Asi jste chtěl napsat "holt". No nic, nejste jediný, kdo význam těchto dvou slov nechápe...
03.09.2008 (15:26)  
M: Zastávky na magistrále jsou, staví tam noční busy.
Registered user Johhny  mail  
03.09.2008 (15:00)  
to je taková škoda že jse zruší Masarykovo nádraží
03.09.2008 (14:51)  
Nebudu se vyjadrovat k tunelu, presunu ci ruseni Masarycky, zas takovy znlaec pomeru nejsem. zareaguji jen na kohosi, kdo tu zminoval Mnichov hl.n. Ano, je koncove (hlavove nadrazi), nicmene napriklad Sbahn ma tunel pod centrem Mnichova a je napojen na tunel metra. Tedy Sbahnu prestupite na metro tak, ze zastavite pod zemi (primo pod hlavnim namestim), vystoupite, pockate minutu az dve a prestoupite primo na metro. zaroven ale stejne vlaky ametro stavi i kousek dal, primo pod hlavnim nadrazim. V Nemecku je take vice vratnych souprav. Takze ano, da se to i s hlavovym nadrazim, ale musi byt alepson doplnek necim prujezdnym a dobra vazba na dalsi druhy dopravy. V Mnichove treba projizdi hlavnim nadrazim tusim 8 linek eSka a 4 linky ucka. Jenze to by nekdo musel premyslet a planovat na 20 a vice let dopredu a ne jen na jedno vlastni volebni obdobi.
Registered user M 
03.09.2008 (14:42)  
MZ - kdyz by neco jelo po magistrale, tak muzou vzniknout problemy s kolonama, mistem pro zastavky a tak (cimz nerikam, ze to je neresitelne, ale ze to muze nastat)
03.09.2008 (14:35)  
fakt uz me ti nahoře fakticky s-r-u
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko