..: Radní i ČD skutečně chtějí opustit Masarykovo nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Další názorový přemet zažila v pondělí kauza pražského Masarykova nádraží. České dráhy totiž přiznaly, že s nádražím skutečně v dlouhodobém horizontu nepočítají. Vůbec poprvé navíc prezentovaly úmysl svést z něj veškerou dopravu podzemním tunelem na Smíchov. Časový horizont celého projektu sice odhadl realitní manažer ČD Karel Tabery na čtyřicet let, kdyby prý ale našel "rozumné lidi" na správných místech, šlo by vše zrealizovat i během jedné dekády. Tabery to prezentoval v pondělí na společné tiskové konferenci s radním za ODS Martinem Langmajerem, který proslul zcestným výrokem o neperspektivnosti a unikátnosti hlavových nádraží. I tento argument proti Masarykovu nádraží zazněl, ještě paradoxněji ovšem působí skutečnost, že tiskovou konferenci svolaly ČD a městská část Prahy 1, aniž by ani měly o osudu nádraží pravomoc rozhodovat.

Tabery prezentoval na konferenci několik projektů. V krátkodobém a střednědobém horizontu by prý mělo být nádraží zachováno a pouze prostorově zredukováno. V horizontu dlouhodobém by ale mělo skutečně zcela ustoupit městské zástavbě a Opletalově ulici. Doprava z nádraží by potom byla svedena z Negrelliho viaduktu obrovským tunelem pod Karlovo náměstí až na Smíchov. Počítá se údajně i s podzemními zastávkami Opera a Karlovo náměstí. Návrh na tunel prý vyplynul ze studie Ministerstva dopravy. Opět několikrát zaznělo, že hlavní nevýhodou nádraží je jeho neprůjezdnost, byť právě za tento výrok byl Langmajer v uplynulých týdnech dopravními experty kritizován.

Langmajer už obdržel první petici. S třemi tisíci podpisů

Teorie o tom, kam s dopravou ze zrušeného nádraží, se vyvíjejí. Původně jeho roli měla převzít podzemní přístavba hlavního, nyní přišel na řadu ještě delší tunel na Smíchov. Co se nemění, je poměrně zřetelný odpor velké části veřejnosti k zrušení velmi frekventovaného nádraží s doslova strategickou polohou uprostřed Prahy. Starostové několika středočeských obcí proto už zorganizovali petici, na níž se během týdne shromáždilo přes 3 tisíce podpisů. Podle organizátorů šlo především o naplnení zákonného limitu tisíce podpisů, které automaticky musí brát městská část v potaz a peticí se zabývat. Reálný nesouhlas se zrušením nádraží je totiž prý mnohem větší.

zdroj: ČTK/České noviny


Honza Beránek / JTB | 3.9.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel gzy 
03.09.2008 (21:03)  
soudruh Tabery (nebo spíš Tubera?) dostal nejspíš namazáno a tak zpívá píseň toho, koho chleba jí. nic nového pod sluncem, není první ani poslední. pokud vím pozemky jsou SŽDC, tak co do toho ČD strkaj nos? to, že jsou teď majoritním dopravcem, neznamená, že tomu bude navždy...
a jinak nápad Opletalovy ulice až na Florenc byl nakreslen už za první republiky. teď jde o to, aby si někdo pěkně namastil kapsu. nic jiného než kanceláře popř. luxusní hotely tam zřejmě nebude a ty, daňovej poplatníku drž (ústa) a krok - je totiž jedno jestli tam je odeesák, socan a nebo bolševik, nakrást si chtějí celkem logicky všichni
registrovaný uživatel Staňa 
03.09.2008 (20:39)  
ODS v Praze už neví roupama,co by dělala nebo aspoň její zástupci! Pokud tato hloupost projde, tak to tam někdo dlouhodobě nerochodí!!! Rušit nádraží přímo ve středu města s tak dlouhou minulostí může jen absolutní despota, který nemyslí na nic, jen na peníze, co by za ty pozemky mohl utržit!
registrovaný uživatel mah 
03.09.2008 (20:18)  
pikehead: a jak je mozne, ze ten "substrat" nevysypou vlaky, co konci na masarycce?
03.09.2008 (19:57)  
Crash 151: ano, ale to se tykalo predevsim puvodni situace s uzkymi podchody. Nove jsou dvakrat vetsi. A prujezdne osobaky toho na hl.n. tolik nevysypou, protoze substrat rozlozi na vice mistech.
registrovaný uživatel mah 
03.09.2008 (19:53)  
co mi prijde zajimave - o zruseni nadrazi mluvi Praha a CD,
zatim jsem neslysel slovo vlastnika trati SZDC
registrovaný uživatel Martin 
03.09.2008 (19:16)  
Co by, jak by, kdyby by za co a jak,krásná debata v okurkové sezoně, ale připomíná mi to nejmenovanou reklamu"Maminko až se ten plot bude natírat příště tak už tu nebudete"no snad se my "středního věku" dočkáme toho jak to dopadne v Brně s přesunem, v Práglu s Masaryčkou a zda už se ustálí poddolování a pokles okolo Louk nad Olší a bude dokončen koridor na východ
03.09.2008 (18:41)  
Tady nejde jenom o ty vlaky, ale taky o to, jak ty lidi z/na to nádraží dostat. Byli jste tam v dopravní špičce, kdy přijede narvanej osobák z Berouna + narvanej osobák z Benešova + třeba IC z Ostravy? Tam potom neni k hnutí a tohle + možná ještě větší porci navíc z Masny by měla pobrat jedna linka metra a jedna relativně vzdálená tram. trať? Neblázněte...
A pokud technologové řikaj že se to tam nevejde tak asi vědí proč.
03.09.2008 (18:40)  
K nápadům mocných. Mám doma sebraný ročník časopisu "Letecký obzor" z roku 1927. Tam byl moc hezky zpracovaný návrh k provedení letiště nad kolejištěm Masaryka nádraží. V dnešnídobě si řeknete, že je to blbost. Tenkrát to taklová blbost nebyla. Dnes ano. Kdo může do budoucna vynášet definitivní soudy. Kdo má moc, zrealizuje své, byť idiotské nápady.
registrovaný uživatel mara.t 
03.09.2008 (18:25)  
ad Ážetďák: taky nechápu proč by hlavák nezvládl víc vlaků.kdyby linky eska jezdily z jednoho konce města na druhý jak je to běžné u s-bahnu a jemu podobným. Navíc by klidně hlavák mohli projíždět i některé dálkové vlaky, popř. i úvratí, kdyby se pořídili řídící vozy + k tomu asi navíc taky lepší zabzař
Přece jenom si myslim, že v praze nejezdí a asi ani jezdit nebude tolik vlaků jako např. v německých velkoměstech, kde prakticky vsechny vlaky zvlada 1 centrální nádr.A praha by podle mě centrální nádr potřebovala
registrovaný uživatel zaza 
03.09.2008 (18:20)  
Tohle mi připadá už jako kretenismus, pracně a nákladně se předělávalo zhlaví v rámci Nového Spojení a teď si usmysleli, že to stejně půjde pryč, budova bude chátrat a scházet se tam verbež všeho druhu čili stejný osud jako Brno hl. n. Takže BRAVO! DALŠÍ PROMRHANÉ PENÍZE!
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko