..: Radní i ČD skutečně chtějí opustit Masarykovo nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Další názorový přemet zažila v pondělí kauza pražského Masarykova nádraží. České dráhy totiž přiznaly, že s nádražím skutečně v dlouhodobém horizontu nepočítají. Vůbec poprvé navíc prezentovaly úmysl svést z něj veškerou dopravu podzemním tunelem na Smíchov. Časový horizont celého projektu sice odhadl realitní manažer ČD Karel Tabery na čtyřicet let, kdyby prý ale našel "rozumné lidi" na správných místech, šlo by vše zrealizovat i během jedné dekády. Tabery to prezentoval v pondělí na společné tiskové konferenci s radním za ODS Martinem Langmajerem, který proslul zcestným výrokem o neperspektivnosti a unikátnosti hlavových nádraží. I tento argument proti Masarykovu nádraží zazněl, ještě paradoxněji ovšem působí skutečnost, že tiskovou konferenci svolaly ČD a městská část Prahy 1, aniž by ani měly o osudu nádraží pravomoc rozhodovat.

Tabery prezentoval na konferenci několik projektů. V krátkodobém a střednědobém horizontu by prý mělo být nádraží zachováno a pouze prostorově zredukováno. V horizontu dlouhodobém by ale mělo skutečně zcela ustoupit městské zástavbě a Opletalově ulici. Doprava z nádraží by potom byla svedena z Negrelliho viaduktu obrovským tunelem pod Karlovo náměstí až na Smíchov. Počítá se údajně i s podzemními zastávkami Opera a Karlovo náměstí. Návrh na tunel prý vyplynul ze studie Ministerstva dopravy. Opět několikrát zaznělo, že hlavní nevýhodou nádraží je jeho neprůjezdnost, byť právě za tento výrok byl Langmajer v uplynulých týdnech dopravními experty kritizován.

Langmajer už obdržel první petici. S třemi tisíci podpisů

Teorie o tom, kam s dopravou ze zrušeného nádraží, se vyvíjejí. Původně jeho roli měla převzít podzemní přístavba hlavního, nyní přišel na řadu ještě delší tunel na Smíchov. Co se nemění, je poměrně zřetelný odpor velké části veřejnosti k zrušení velmi frekventovaného nádraží s doslova strategickou polohou uprostřed Prahy. Starostové několika středočeských obcí proto už zorganizovali petici, na níž se během týdne shromáždilo přes 3 tisíce podpisů. Podle organizátorů šlo především o naplnení zákonného limitu tisíce podpisů, které automaticky musí brát městská část v potaz a peticí se zabývat. Reálný nesouhlas se zrušením nádraží je totiž prý mnohem větší.

zdroj: ČTK/České noviny


Honza Beránek / JTB | 3.9.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
03.09.2008 (11:19)  
Jo, když udělají ten tunel na Smíchov se zastávkami v centru a podzemní Masnou tak by to šlo. Jo a to muzeum tam zřídit a nechat.
Jen je smutný, že tu megalomanskou stavbu zaplatíme my aby si developeři a politici namastili kapsu.....
Registrierter Benutzer henry 
03.09.2008 (11:16)  
Nevím proč by se nedala Masaryčka podkopat a tak spojit ulici Na Florenci a Opletalovu. A stavět si mohou od 8. koleje směrem na Raketu. Nejlepší na tom je, že ti co o tom rozhodují se do zaměstnání vozí v A8 a samozřejmě žádné nádraží v centru k životu nepotřebují, jen ty prachy jim voní, co jim ti investoři slíbili. Ale přátelé můžete si tu psát co chcete, ať tak nebo tak, jedno je tu jisté, hádejte kdo to celé zaplatí. Ve státní kase jsou místo peněz hlodavci a h..... Hlavně, že SUDOP bude mít co dělat.
Registrierter Benutzer henry 
03.09.2008 (11:08)  
Je vidět, jek Masaryčka leží ODSce v žaludku, tak budou zatím čuju nějaké velké peníze, ostatně jako vždy. Tak ona už dráždila KSČ a tam jistá úměra je. Je hrozně zajímavé jak se ti pánové se cítí silní v kramflecích, zanedlouho jsou tu volby a nikdo z nich nemusí být, tam kde je dnes. Hlavně ať podepíší nějakou tu smlouvu, ať má arbitráž zase co řešit.
Registrierter Benutzer Jugy  mail  
03.09.2008 (10:57)  
Zrušit Masaryčku? No proč ne, pokud se udělá ten tunel na Smíchov a Wilsoňák se znovu napojí na tramvajovou síť, pak jsem pro.

MMCH: co je to za výraz "obrovský tunel"??? To bude něco většího než je pod Vítkovem nebo co známe z metra?
Registrierter Benutzer sAd 
03.09.2008 (10:56)  
Desiro: ČD nejsou majitelem pozemků. Je jimi SŽDC (v katastru ještě není změněno).
Registrierter Benutzer happy 
03.09.2008 (10:44)  
áá pražáci a jejich megalománie.Zbytečně vyhozené prachy za nějaké tunely.Zase se nažerou developeři (na Masně) a Skanska či Metrostav si připíšou pár mld za tunýlky.Takže zase jen LOBBY
03.09.2008 (10:23)  
Masaryčka, jako taková, mi nevadí, ale vadí mi to, že přestup z Masaryčky na Wilsoňák je zdlouhavý a nepohodlný. Metro: Vlezete do Béčka, tři minuty čekáte na soupravu. Přijedete na Florenc, prolezete se po osadě schodů a souprava Céčka vám před nosem ujede. čekáte další dvě minuty na další soupravu. Tramvají se na Wilsoňák nedostanete, zastávka je totiž nechutně daleko a v nočních hodinách je to jen pro pokročilé absolventy kursů sebeobrany. Pro vozíčkáře, starší osoby, nebo tělesně postižené je to naprosto neabsolvovatelný horor. Pro tyto kategorie osob by bylo jediné hlavní nádraží ideálním řešením. A pokud jde o provoz: Ať mi nikdo nevykládá, že při tranzitním způsobu odbavování souprav by to Wilsoňák nezvládl! Asi by ale bylo dobré, udělat na nuselské straně vinohradských tunelů kolejové křížení, aby vlaky, jedoucí na smíchov, mohly používat alespoň dva tunely.
Registrierter Benutzer Horác  mail  
03.09.2008 (9:49)  
waszyn: a jen tak mmch, na albertově neni jen čvut, ale i LF a přírodověda já nevim co všechno...
Registrierter Benutzer filip 
03.09.2008 (9:43)  
tunnel jo, a kdo to jako zaplatí? Byla by to teda prvný trasa "eSka" ale přecijenom.... to by jako vlak je v Berouna až do Pardubic? No nic, ale ja chtěl řict, že nadraží Munchen Hbhf. je katé naprůjezdné, a to tam jezdý vše od Os přes IC a EC aš po ICE a TGV tak nevím kde je ten problém. stačylo by neco jako 962 pro R směr Cheb a Ústí a neco pro vlaky směr Kladno a bylo by ne?
Registrierter Benutzer Horác  mail  
03.09.2008 (9:43)  
Uznejme si všichni, že Masaryčka v současný době leží vklíněná do centra Prahy jak mrtvej dinosaurus a tim přirozeně (alespoň v nejbližšim okolí) brání jejímu rozvoji. Je potřeba s ní něco udělat a to bez ohledu na úmysly a motivaci radních, kterejm bych nevěřil ani jejich vlastní jméno.

Opletalova ulice se musí prodloužit k ulici Na Florenci a ulehčit pražanům spojení Karlína se Žižkovem, měla by se konečně nějak komplexně vyřešit vazba autobusovýho n. na Florenci na železnici a vazba na Hl. n.

Zrušení nadzemní stanice a vytvoření jakési podzemní stanice Opera vyřeší snad jen to první u dvou zbylých požadavků bude otazník. Další věc se týká časového horizontu: za 40 let!? 40 let nechat stav jak je, příp. ho nějak zredukovat, což dle mého názoru příliš nepomůže? Ne zreduovat, ale odsunout! Odsunul a zahloubil bych ho právě za prodlouženou Opletalku s tim, že by vlaky mohly dále pokračovat tim jejich vysněným tunelem, samozřejmě až na něj budou peníze. Nádraží by tak leželo přímo u busového a pohyblivym chodníkem bych spojil Hl. n. - Masarna - Aut. n. Florenc. Samozřejmě by se muselo šáhnout i na konec Negrelliho viaduktu nad Autobusovym nádr., aby trať stačila klesnout do zahloubené stanice, ale věřim, že by to šlo...

waszyn: Vyšehrad neni kravina! Ačkoliv bych ho posunul spíš na Výtoň. Neuvědomuješ si, že aby bylo S-ko funkční, musí být síť a to lze podpořit hlavně budovanim novych zastavek. Navic by odtud bylo rychly spojeni na smichov a na hlavak, ci ne jen na hlavak, ale i dale do Libne nebo na Vysocany - kvuli tomu to to Novy spojeni je!
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko