Praha - Další názorový přemet zažila v pondělí kauza pražského Masarykova nádraží. České dráhy totiž přiznaly, že s nádražím skutečně v dlouhodobém horizontu nepočítají. Vůbec poprvé navíc prezentovaly úmysl svést z něj veškerou dopravu podzemním tunelem na Smíchov. Časový horizont celého projektu sice odhadl realitní manažer ČD Karel Tabery na čtyřicet let, kdyby prý ale našel "rozumné lidi" na správných místech, šlo by vše zrealizovat i během jedné dekády. Tabery to prezentoval v pondělí na společné tiskové konferenci s radním za ODS Martinem Langmajerem, který proslul zcestným výrokem o neperspektivnosti a unikátnosti hlavových nádraží. I tento argument proti Masarykovu nádraží zazněl, ještě paradoxněji ovšem působí skutečnost, že tiskovou konferenci svolaly ČD a městská část Prahy 1, aniž by ani měly o osudu nádraží pravomoc rozhodovat.
Tabery prezentoval na konferenci několik projektů. V krátkodobém a střednědobém horizontu by prý mělo být nádraží zachováno a pouze prostorově zredukováno. V horizontu dlouhodobém by ale mělo skutečně zcela ustoupit městské zástavbě a Opletalově ulici. Doprava z nádraží by potom byla svedena z Negrelliho viaduktu obrovským tunelem pod Karlovo náměstí až na Smíchov. Počítá se údajně i s podzemními zastávkami Opera a Karlovo náměstí. Návrh na tunel prý vyplynul ze studie Ministerstva dopravy. Opět několikrát zaznělo, že hlavní nevýhodou nádraží je jeho neprůjezdnost, byť právě za tento výrok byl Langmajer v uplynulých týdnech dopravními experty kritizován.
Langmajer už obdržel první petici. S třemi tisíci podpisů
Teorie o tom, kam s dopravou ze zrušeného nádraží, se vyvíjejí. Původně jeho roli měla převzít podzemní přístavba hlavního, nyní přišel na řadu ještě delší tunel na Smíchov. Co se nemění, je poměrně zřetelný odpor velké části veřejnosti k zrušení velmi frekventovaného nádraží s doslova strategickou polohou uprostřed Prahy. Starostové několika středočeských obcí proto už zorganizovali petici, na níž se během týdne shromáždilo přes 3 tisíce podpisů. Podle organizátorů šlo především o naplnení zákonného limitu tisíce podpisů, které automaticky musí brát městská část v potaz a peticí se zabývat. Reálný nesouhlas se zrušením nádraží je totiž prý mnohem větší.
zdroj: ČTK/České noviny

Jen je smutný, že tu megalomanskou stavbu zaplatíme my aby si developeři a politici namastili kapsu.....
MMCH: co je to za výraz "obrovský tunel"??? To bude něco většího než je pod Vítkovem nebo co známe z metra?
Opletalova ulice se musí prodloužit k ulici Na Florenci a ulehčit pražanům spojení Karlína se Žižkovem, měla by se konečně nějak komplexně vyřešit vazba autobusovýho n. na Florenci na železnici a vazba na Hl. n.
Zrušení nadzemní stanice a vytvoření jakési podzemní stanice Opera vyřeší snad jen to první u dvou zbylých požadavků bude otazník. Další věc se týká časového horizontu: za 40 let!? 40 let nechat stav jak je, příp. ho nějak zredukovat, což dle mého názoru příliš nepomůže? Ne zreduovat, ale odsunout! Odsunul a zahloubil bych ho právě za prodlouženou Opletalku s tim, že by vlaky mohly dále pokračovat tim jejich vysněným tunelem, samozřejmě až na něj budou peníze. Nádraží by tak leželo přímo u busového a pohyblivym chodníkem bych spojil Hl. n. - Masarna - Aut. n. Florenc. Samozřejmě by se muselo šáhnout i na konec Negrelliho viaduktu nad Autobusovym nádr., aby trať stačila klesnout do zahloubené stanice, ale věřim, že by to šlo...
waszyn: Vyšehrad neni kravina! Ačkoliv bych ho posunul spíš na Výtoň. Neuvědomuješ si, že aby bylo S-ko funkční, musí být síť a to lze podpořit hlavně budovanim novych zastavek. Navic by odtud bylo rychly spojeni na smichov a na hlavak, ci ne jen na hlavak, ale i dale do Libne nebo na Vysocany - kvuli tomu to to Novy spojeni je!
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











