..: Radní i ČD skutečně chtějí opustit Masarykovo nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Další názorový přemet zažila v pondělí kauza pražského Masarykova nádraží. České dráhy totiž přiznaly, že s nádražím skutečně v dlouhodobém horizontu nepočítají. Vůbec poprvé navíc prezentovaly úmysl svést z něj veškerou dopravu podzemním tunelem na Smíchov. Časový horizont celého projektu sice odhadl realitní manažer ČD Karel Tabery na čtyřicet let, kdyby prý ale našel "rozumné lidi" na správných místech, šlo by vše zrealizovat i během jedné dekády. Tabery to prezentoval v pondělí na společné tiskové konferenci s radním za ODS Martinem Langmajerem, který proslul zcestným výrokem o neperspektivnosti a unikátnosti hlavových nádraží. I tento argument proti Masarykovu nádraží zazněl, ještě paradoxněji ovšem působí skutečnost, že tiskovou konferenci svolaly ČD a městská část Prahy 1, aniž by ani měly o osudu nádraží pravomoc rozhodovat.

Tabery prezentoval na konferenci několik projektů. V krátkodobém a střednědobém horizontu by prý mělo být nádraží zachováno a pouze prostorově zredukováno. V horizontu dlouhodobém by ale mělo skutečně zcela ustoupit městské zástavbě a Opletalově ulici. Doprava z nádraží by potom byla svedena z Negrelliho viaduktu obrovským tunelem pod Karlovo náměstí až na Smíchov. Počítá se údajně i s podzemními zastávkami Opera a Karlovo náměstí. Návrh na tunel prý vyplynul ze studie Ministerstva dopravy. Opět několikrát zaznělo, že hlavní nevýhodou nádraží je jeho neprůjezdnost, byť právě za tento výrok byl Langmajer v uplynulých týdnech dopravními experty kritizován.

Langmajer už obdržel první petici. S třemi tisíci podpisů

Teorie o tom, kam s dopravou ze zrušeného nádraží, se vyvíjejí. Původně jeho roli měla převzít podzemní přístavba hlavního, nyní přišel na řadu ještě delší tunel na Smíchov. Co se nemění, je poměrně zřetelný odpor velké části veřejnosti k zrušení velmi frekventovaného nádraží s doslova strategickou polohou uprostřed Prahy. Starostové několika středočeských obcí proto už zorganizovali petici, na níž se během týdne shromáždilo přes 3 tisíce podpisů. Podle organizátorů šlo především o naplnení zákonného limitu tisíce podpisů, které automaticky musí brát městská část v potaz a peticí se zabývat. Reálný nesouhlas se zrušením nádraží je totiž prý mnohem větší.

zdroj: ČTK/České noviny


Honza Beránek / JTB | 3.9.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
03.09.2008 (12:29)  
Chikatetsujin: Dokud nebude síla a peníze důsledně oddělit S-bahn od dálkové dopravy tak ty spoždění prostě budou. Tady to není S-bahn v pravém slova smyslu jen prostě maximum co je průchodné, finančně a politicky
Registrierter Benutzer henry 
03.09.2008 (12:09)  
Ono není celkem problém jezdit na čas, ale ono není čím jezdit.
03.09.2008 (12:06)  
Jinak ohledně návaznosti na dálkovou dopravu z S1 by jistě nebyl problém provozovat pendl z Libně na HLN, případně by tam mohlo navazovat jiné rameno (např berounské), čimž by došlo k provázaní. Lidé jedoucí do centa by jeli na Masnu, pár lidí co chce na dálkový vlak nebo na Smíchov by nejlépe hrana hrana přesedli v Libni a bylo by vymalováno.

Co je trochu problém, je neschopnost ČD jezdit na čas a protože těch zádrhů bývá denně docela dost, buď by si vlaky ujely a nebo by se zpoždění roznášela široko daleko (a nebo by tam byly zbytečně dlouhé přestupní časy, které by stejnak nemusely stačit - víme - občas 20 minut, žádná míra).
03.09.2008 (11:57)  
No jo tunel, už je to tu zase. Já ta fakt nechápu. Na to aby se na spojnici na smíchov udělal skutečně pořádný svršek a okolí netrpělo hlukem nejsou peníze, na vytvoření pořádného zabzař, které by zkrátilo na možný interval není nějaká ta stovka milionů, ale raději vykrtíme díru, kde budou jezdit tak 4 vlaky do hodiny, která SŽDC přijde na klidně nějakých 20 giga.

Já to fakt nechápu. Nejsou peníze na to aby se dotáhly vrtule, přebrousily a podbily koleje, vše se nechá dojít daleko za havarijní stav a pak se někde vždy pár km s děsnými náklady přebuduje na něco extrabuřtálního.

Já myslím, že větší prioritou je udržet provozuschopnou celou síť zbavovat se tisíců pomalých jízd, které jen přispívají k neefektivitě provozu, zabezpečit přejezdy a až bude na Smíchov interval mezi vlaky 7 minut, můžeme říc kapacitně to tu nestačí, pojďme udělat tunel vedle.
Registrierter Benutzer brqo 
03.09.2008 (11:49)  
Taky přispěji svou troškou do klína..., fiktivním pohledem každodenního uživatele Masaryčky, kterým je těžce pracující občan dojíždějící do centra příměstkou dopravou. Tedy hlavní uživatel Masaryčky.Faktem zůstává, že naše slavné pražské esko připomíná své "západní" vzory dosud jen velmi vzdáleně. Prostě kolegové z ČR udělali někde chybu. Protože:
1. Základní linky (S1, S2 atd.) jsou nesmyslně ukončeny v centru města, místo toho aby radiálně (resp. diametrálně) jednotlivé části města a jeho okolí, jako je to skoro všude jinde. Pokud toto někdy někdo pochopí a toto se změní, pak se Masaryčka stane krajně nevhodnou (i když taková úvraťová S2 z Kladna přes Masnu na Nymburk atd...:-D to neberte vážně).
2. Lehce pokulhávající přepravní nabídka a pravidelnost provozu, které by měli být v tomto systému samozřejmostí. To já osobně kladu obecně na vrub nekonkurenceochotnosti státu a ČD a.s. v tomto sektoru.
3. Nevhodné trasování jednotlivých tratí, které často vedou tak trošku "územím nikoho" a nedá se využít jejich potenciál pro zřízení nových zastávek. To se nedá nikomu vytknout, protože pochybuji o tom, že před 150 lety někdo o nějákém esku tušil.
...no a tak dál a tak dál... Ale i tak je esko krokem v před..
Tudíž závěrem chci říct, že z tohoto pohledu je dnes Masaryčka nepostradatelná. Jednak pro současnou nízkou kapacitu Wilsona a také pro bezesporu mnohem lepší návaznost na MHD a to ve dne i v "noci". Metro B, které obsluhuje největší část města je přímo u stanice. Tramvajouvou zastávku Masarykovo nádraží obsluhuje 5 tramvajových linek taktéž přímo u stanice. Na Wilsnovi je též přímo metro C, ale než dojdete ze 6. nebo 7.nástupiště, kde staví S9, strávíte stejně času jako na Masně. No tramvaje gdesi v nedohlednu za Elwoodem... Takže Masarykovo nádraží dnes ano, zítra bohužel ne, ale rozhodně zachovat tyto unikátní historické budovy a konečně i celou dispozici.
P.S.:
Za některé nepřesnosti se omlouvám.
Taky jsem se snažil používat co nejméně pragocentrismu, i když jsem prohnilý obyvatel Prahy (mega tunel by nakonec mohl ústit až v Uhříněvsi, to by se mi líbilo...:-D).
03.09.2008 (11:48)  
Úvahy o datumu zrušení Masaryčky jsou vzdálené. Současná vedoucí garnitura tam zcela určitě nebude, protože si trvale pod sebou podřezává větev. Já bych se žhavými názory poněkud počkal a pokud se vymění vedení Prahy, možná i Českých drah, protože ty jako dopravci toto nádraží potřebují stejně jako cestující, potom bych jednal. Má dojem, že tito pánové, kteří předkládají návrhy, sondují co to udělá, protože si myslí, že tam budou na věčné časy. Ty už ale pominuly, stejně tak jako dočasnost, jejíž měrná jednotka byl jeden FURT.
FRK
Registrierter Benutzer Desiro 
03.09.2008 (11:48)  
sAd: Mám jiné informace. ČD patří všechny pozemky, a to na základě transformačního zákona (což znamená, že výtěžek z prodeje připadne ČD a ne SŽDC a tedy peníze nepůjdou na rozvoj infrastruktury, ale budou putovat ČD a kdo ví, kam doputují...). Jinými slovy, SŽDC je ta, co tahá za kratší konec...
Registrierter Benutzer dohlib 
03.09.2008 (11:47)  
Podkopejte tunely celou Prahu, ať si stavební firmy a jejich spříznění politici namastí kapsu bez ohledu na účelnost a praktičnost stavby ! Už dnes když přijedete na hlavní nádr., je nutno jít z vlaku spoustu metrů po nástupišti a podchody. Jak by to asi vypadalo, kdyby mělo hlavní převzít kapacitu (špičkovou i nešpičkovou) vlaků i lidí. To bude asi 20 nástupišť ve třech patrech, kilometry širokých chodeb a podchodů a když přijede například důchodce z vesnice na takové nádraží, tak dostane rovnou infarkt, než odtud vyjde.....a o to politikům jde - důchodce brzy umře a nebude pobírat důchod.

A za druhé - když by se stavělo málo tunelů a megalomanských zbytečných staveb, bylo by málo provizí a politických úspěchů, a o to mocným hlavně jde. Co takhle nejprve vypracovat studii, jestli by se to finančně vyplatilo, pozemky prodat na pár miliard a za desítky či stovky miliard stavět a stavět a substrát ať si na hlavním bloudí a tlačí se jak chce....však my jezdíme v limuzínách...

Nápad zrušit Masnu je sice hezký, ale myslím, že pro cestující to přínos není...a pro veřejné finance z kapes daňových poplatníků už vůbec ne.
03.09.2008 (11:41)  
Stará paní: Protože jste Brňák, tak koukáte na Prahu hlavně z pohledu přestupů, tam to roztroušení pochopitelně výhodné není (ale uvažovaný tunel skrz celou Prahu to nijak neřeší). Pro toho, kdo v Praze končí, je Masaryčka pro spoustu cílů ideální - velký kus centra v docházkové vzdálenosti, na tramvaj pár kroků, pěkná dostupnost metra B a C.
Registrierter Benutzer henry 
03.09.2008 (11:37)  
AŤ ti všichni co tu jsou za zrušení Masaryčky si jdou na ní ve všední den od 5. do 9. hodin stoupnout a dívají se na ty davy valící se z vlaků. Ti lidé tam dojíždějí proto, že jdete-li z tohoto nádraží v centuru kamkoliv jste tam za 10 až 15 min. Navíc Tramvaj před barákem, Metro B pod ním, UAN za rohem, na hlavák je to 8 min, to je jedno cígo při cestě, jen blbec by jel z Mas.n. na hlavák metrem.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko