..: Radní i ČD skutečně chtějí opustit Masarykovo nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Další názorový přemet zažila v pondělí kauza pražského Masarykova nádraží. České dráhy totiž přiznaly, že s nádražím skutečně v dlouhodobém horizontu nepočítají. Vůbec poprvé navíc prezentovaly úmysl svést z něj veškerou dopravu podzemním tunelem na Smíchov. Časový horizont celého projektu sice odhadl realitní manažer ČD Karel Tabery na čtyřicet let, kdyby prý ale našel "rozumné lidi" na správných místech, šlo by vše zrealizovat i během jedné dekády. Tabery to prezentoval v pondělí na společné tiskové konferenci s radním za ODS Martinem Langmajerem, který proslul zcestným výrokem o neperspektivnosti a unikátnosti hlavových nádraží. I tento argument proti Masarykovu nádraží zazněl, ještě paradoxněji ovšem působí skutečnost, že tiskovou konferenci svolaly ČD a městská část Prahy 1, aniž by ani měly o osudu nádraží pravomoc rozhodovat.

Tabery prezentoval na konferenci několik projektů. V krátkodobém a střednědobém horizontu by prý mělo být nádraží zachováno a pouze prostorově zredukováno. V horizontu dlouhodobém by ale mělo skutečně zcela ustoupit městské zástavbě a Opletalově ulici. Doprava z nádraží by potom byla svedena z Negrelliho viaduktu obrovským tunelem pod Karlovo náměstí až na Smíchov. Počítá se údajně i s podzemními zastávkami Opera a Karlovo náměstí. Návrh na tunel prý vyplynul ze studie Ministerstva dopravy. Opět několikrát zaznělo, že hlavní nevýhodou nádraží je jeho neprůjezdnost, byť právě za tento výrok byl Langmajer v uplynulých týdnech dopravními experty kritizován.

Langmajer už obdržel první petici. S třemi tisíci podpisů

Teorie o tom, kam s dopravou ze zrušeného nádraží, se vyvíjejí. Původně jeho roli měla převzít podzemní přístavba hlavního, nyní přišel na řadu ještě delší tunel na Smíchov. Co se nemění, je poměrně zřetelný odpor velké části veřejnosti k zrušení velmi frekventovaného nádraží s doslova strategickou polohou uprostřed Prahy. Starostové několika středočeských obcí proto už zorganizovali petici, na níž se během týdne shromáždilo přes 3 tisíce podpisů. Podle organizátorů šlo především o naplnení zákonného limitu tisíce podpisů, které automaticky musí brát městská část v potaz a peticí se zabývat. Reálný nesouhlas se zrušením nádraží je totiž prý mnohem větší.

zdroj: ČTK/České noviny


Honza Beránek / JTB | 3.9.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
03.09.2008 (9:31)  
AD waszyn:Plně souhlasím.
A vzhledem k tomu, že tunel na Benešov bude trasován pod synkáčem a objede Vršovice, tak se tam postaví zastávka s možností přestupu na trasu metra D. A Vršovice se konečně budou moci zrušit.
Registrierter Benutzer JK ml. 
03.09.2008 (9:26)  
Jsem pro zrušení masny jako osobního nádraží. Ovšem za předpokladu, že se přidá kapacita tohoto nádru k hlaváku nějakým podzemním nádrem. Zrušit masnu a nenahradit, tedy nechat kladna končit v bubnech, kolíny, lysou a neratovice v libni, vysočanech je zralé na defenestraci. Výsledek při tomto scénáři bude další nárust automobilové dopravy do Prahy ze středočeského kraje, to je jasné každému. Třeba takové P+R v Běchovicích (začínalo-li mít smysl) ho okamžitě definitivně ztratí.
Poradce: I já se hlásím, ale praktikoval jsem to ze směru morava a sice přestup v Libni, tam mě štvali rychlíky které byly zpožděné přesně tak, že v Kolíně to přestup rozvázalo a v Libni do Běchovic to nevyšlo o desítky vteřin....ale to je život.Při dojíždění na průmku (národní třída za dob 250 na Jarov/Palmovku) byla a i dnes je výrazně konkurence schopná (kvůli kolonám) trasa 251/vlak/metroB
03.09.2008 (9:17)  
Ono to půjde a ne že ne... :-)
Registrierter Benutzer JB 
03.09.2008 (9:11)  
Daňový poradce: Já teda od Českého Brodu jezdím na rychlík na Moravu do Kolína. Jet do Prahy by mě v životě nenapadlo, zejména ne teď při těch výlukách.

Stará paní: Masaryčka je napojená na metro přinejmenším stejně dobře jako hlavní. Říct, že Wilsoňák je dobře dostupný, no, nevím. Od Vinohrad vysloveně špatně. Přestup na tramvaj je taky jednoznačně lepší na Masně. Jako Středočech jednoznačně preferuju Masaryčku.
03.09.2008 (9:10)  
poradce: Jejej, no vidíte, ani jsme o sobě nevěděli a už o sobě víme. Aspoň nás bude víc a tady ti okolo nás nezbijou.
03.09.2008 (9:01)  
to Stará paní:
já jsem si myslel, že jsem jediný, komu vadí, že když jedu do Prahy osobákem od Českého Brodu, tedy přesněji z Běchovic na rychlík na Moravu, musím přijet na nádraží, ze kterého mi ten rychlík nejede. Ale myslel jsem si, že je tak to je správně... Moc, ale opravdu moooc jste mě potěšil..

Apropo..kde se podepisují petice pro zrušení Masarykova nádraží? Jako železniční muzeum by ale bylo nádherné..možná by stačilo jenom umýt okna, posbírat odpadky a vymalovat...
Registrierter Benutzer Desiro 
03.09.2008 (8:54)  
Konečně jsou karty vyloženy na stůl! Takže ČD o zrušení nádraží usilují. Jak by ne, vždyť mají tu nejvyšší pravomoc o nich rozhodovat, jsou přeci majitelem pozemků...
Registrierter Benutzer waszyn 
03.09.2008 (8:47)  
frantisek:
moc nechapu ty zminky o obnove tramvaji.
hlavak je v pesi dostupnosti od vaclavaku, jestli je to mysleno takto, opera by mela tu dostupnost jeste lepsi + metro A,C, stanice karlak pak B. Tyto polohy mi prijdou "strategictejsi" nez soucasna masarycka.
Hlavove nadrazi v milionove metropoli je sice mozna dobre pro ukonceni rychliku, ale nikoliv pro S bahn.
S tim vysehradem je to doufam vtip. Jedinou vetsi frekvenci teto oblasti tvori studenti a vyucujici vysokych skol, Ti ale pri presunu mezi prednaskami asi tezko pujdou kilometr na vlak s intervalem 15 min a jedouci naprosto mimo jejich cile cest. (strojarna-kulatak, dopravka-narodni,florenc,koleje na P6..). Tato zastavka v soucasne poloze je kravina, kdyz uz tak zastavka pobliz synkace.
03.09.2008 (8:46)  
Vysvětlí mi někdo jako Brňákovi, proč se na té Masaryčce tolik bazíruje? Pro mě její existence vždycky znamenala jen komplikaci a ztrátu času kvůli nemožným přestupům z Wilsoňáku či Holešovic na některé rychlíky. A když jsem slyšel, že by rychlodráha na letiště mohla vést z Masaryčky (takřka bez napojení na metro a dálkovou a mezinárodní dopravu), začalo mi z toho být mdlo. Proto jsem tak nějak podvědomě informaci o zrušení Masny uvítal, pochopitelně bez toho, abych na jejím místě podporoval nějakou depeloperskou zrůdnost. Jinak pro mě jako pro mimopražského znamená existence Masny spíš komplikaci, i když už jsem se naučil, kudy se tam z toho hlaváku jde pěšky a kterou šalinou se tam dostanu z Holešovic. Jiní to ale nevědí. Takže mi někdo vysvětlete (prosím :-)), proč by mělo být v mém zájmu (jako cestujícího), aby řada vlaků, i dálkových, odjížděla z Masny a ne z centrálního a dobře dostupného Wilsoňáku. Chápal bych z kapacitních důvodů příměstskou dopravu (Os), i ta je ovšem dle mého na Masně výhodná jen pro ty kteří po příjezdu do Prahy pokračují pěšky.

Chápal bych všechny ty protesty samozřejmě jako snahu zachránit něco tradičního a klasického, pro tyto věci mám pochopení, ale z dopravního hlediska mi MasNa jako velká výhra nepřipadá. V tom vidím třebas rozdíl oproti našemu brněnskému boji za zachování nádraží v centru.
03.09.2008 (7:53)  
Zatímco Masarykovo nádraží má velmi dobrou návaznost aspoň na městskou dopravu a podzemní patro hlavního nádraží by po obnově tramvají mělo i výbornou vazbu na vlaky povrchového hlavního nádraží, Ministerstvo dopravy prosazuje projekt, který nebude mít pořádnou návaznost na nic, zato za velké peníze podruhé rozkope půl centra Prahy. Je sice fakt, že stanice Opera by na každém konci ústila do jedné stanice metra, ale celkově by došlo jen k rozpliznutí přestupního uzlu do dlouhého pásu. Vazba na vlaky na hlavním nádraží sporná, skoro by se tam dalo jet tu jednu zastávku tramvají, stejně jako dnes na Masarykovo nádraží. Byl bych velmi nerad, abychom dopadli jako Varšava se svým centrálním tuším že až trojnádražím, propojeným systémem nepřehledných podchodů, bez možnosti přechodu ulic po povrchu. Opravdu by bývalo lepší spojit ty tratě v trase linky B podzemní dráhy než toto, ale to už je passé. Jen doufám, že zvítězí rozum a já budu moci - pokud budu ještě živ - sejít z povrchového nástupiště do podchodu a z něj rovnou na podzemní nástupiště, odkud pojedou vlaky přes Bubny, případně na druhou stranu do jižního portálu Vinohradského tunelu a dále do Vršovic či na Smíchov. Nevím, proč právě na Karlově náměstí by měla být další stanice podzemní dráhy, když by stačilo obnovit nedaleké vyšehradské nádraží v té podobě, v jaké je. Nebo máme mít ve městě dva paralelní nespolupracující systémy? (No, když sleduji neustálé zesložiťování PID, zejména jejích tarifních podmínek, ani bych se nedivil.) Jinak Masarykovo nádraží bych - když už - ponechal pro velké národní železniční muzeum.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko