Praha - Další názorový přemet zažila v pondělí kauza pražského Masarykova nádraží. České dráhy totiž přiznaly, že s nádražím skutečně v dlouhodobém horizontu nepočítají. Vůbec poprvé navíc prezentovaly úmysl svést z něj veškerou dopravu podzemním tunelem na Smíchov. Časový horizont celého projektu sice odhadl realitní manažer ČD Karel Tabery na čtyřicet let, kdyby prý ale našel "rozumné lidi" na správných místech, šlo by vše zrealizovat i během jedné dekády. Tabery to prezentoval v pondělí na společné tiskové konferenci s radním za ODS Martinem Langmajerem, který proslul zcestným výrokem o neperspektivnosti a unikátnosti hlavových nádraží. I tento argument proti Masarykovu nádraží zazněl, ještě paradoxněji ovšem působí skutečnost, že tiskovou konferenci svolaly ČD a městská část Prahy 1, aniž by ani měly o osudu nádraží pravomoc rozhodovat.
Tabery prezentoval na konferenci několik projektů. V krátkodobém a střednědobém horizontu by prý mělo být nádraží zachováno a pouze prostorově zredukováno. V horizontu dlouhodobém by ale mělo skutečně zcela ustoupit městské zástavbě a Opletalově ulici. Doprava z nádraží by potom byla svedena z Negrelliho viaduktu obrovským tunelem pod Karlovo náměstí až na Smíchov. Počítá se údajně i s podzemními zastávkami Opera a Karlovo náměstí. Návrh na tunel prý vyplynul ze studie Ministerstva dopravy. Opět několikrát zaznělo, že hlavní nevýhodou nádraží je jeho neprůjezdnost, byť právě za tento výrok byl Langmajer v uplynulých týdnech dopravními experty kritizován.
Langmajer už obdržel první petici. S třemi tisíci podpisů
Teorie o tom, kam s dopravou ze zrušeného nádraží, se vyvíjejí. Původně jeho roli měla převzít podzemní přístavba hlavního, nyní přišel na řadu ještě delší tunel na Smíchov. Co se nemění, je poměrně zřetelný odpor velké části veřejnosti k zrušení velmi frekventovaného nádraží s doslova strategickou polohou uprostřed Prahy. Starostové několika středočeských obcí proto už zorganizovali petici, na níž se během týdne shromáždilo přes 3 tisíce podpisů. Podle organizátorů šlo především o naplnení zákonného limitu tisíce podpisů, které automaticky musí brát městská část v potaz a peticí se zabývat. Reálný nesouhlas se zrušením nádraží je totiž prý mnohem větší.
zdroj: ČTK/České noviny

A vzhledem k tomu, že tunel na Benešov bude trasován pod synkáčem a objede Vršovice, tak se tam postaví zastávka s možností přestupu na trasu metra D. A Vršovice se konečně budou moci zrušit.
Poradce: I já se hlásím, ale praktikoval jsem to ze směru morava a sice přestup v Libni, tam mě štvali rychlíky které byly zpožděné přesně tak, že v Kolíně to přestup rozvázalo a v Libni do Běchovic to nevyšlo o desítky vteřin....ale to je život.Při dojíždění na průmku (národní třída za dob 250 na Jarov/Palmovku) byla a i dnes je výrazně konkurence schopná (kvůli kolonám) trasa 251/vlak/metroB
Stará paní: Masaryčka je napojená na metro přinejmenším stejně dobře jako hlavní. Říct, že Wilsoňák je dobře dostupný, no, nevím. Od Vinohrad vysloveně špatně. Přestup na tramvaj je taky jednoznačně lepší na Masně. Jako Středočech jednoznačně preferuju Masaryčku.
já jsem si myslel, že jsem jediný, komu vadí, že když jedu do Prahy osobákem od Českého Brodu, tedy přesněji z Běchovic na rychlík na Moravu, musím přijet na nádraží, ze kterého mi ten rychlík nejede. Ale myslel jsem si, že je tak to je správně... Moc, ale opravdu moooc jste mě potěšil..
Apropo..kde se podepisují petice pro zrušení Masarykova nádraží? Jako železniční muzeum by ale bylo nádherné..možná by stačilo jenom umýt okna, posbírat odpadky a vymalovat...
moc nechapu ty zminky o obnove tramvaji.
hlavak je v pesi dostupnosti od vaclavaku, jestli je to mysleno takto, opera by mela tu dostupnost jeste lepsi + metro A,C, stanice karlak pak B. Tyto polohy mi prijdou "strategictejsi" nez soucasna masarycka.
Hlavove nadrazi v milionove metropoli je sice mozna dobre pro ukonceni rychliku, ale nikoliv pro S bahn.
S tim vysehradem je to doufam vtip. Jedinou vetsi frekvenci teto oblasti tvori studenti a vyucujici vysokych skol, Ti ale pri presunu mezi prednaskami asi tezko pujdou kilometr na vlak s intervalem 15 min a jedouci naprosto mimo jejich cile cest. (strojarna-kulatak, dopravka-narodni,florenc,koleje na P6..). Tato zastavka v soucasne poloze je kravina, kdyz uz tak zastavka pobliz synkace.
Chápal bych všechny ty protesty samozřejmě jako snahu zachránit něco tradičního a klasického, pro tyto věci mám pochopení, ale z dopravního hlediska mi MasNa jako velká výhra nepřipadá. V tom vidím třebas rozdíl oproti našemu brněnskému boji za zachování nádraží v centru.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










